آرت شاپ مهرابان، منتخبی از بهترین‌ اکسسوری‌ها

آرت شاپ مهرابان، منتخبی از بهترین‌ اکسسوری‌ها

به قلم: زینب سرحدی

صنایع دستی هر قوم و سرزمین نشان‌دهندۀ هویت، فرهنگ و اصالت آن‌هاست. بنابراین هنر صنایع دستی جزو فاخرترین آثار هنری به شمار می‌آید؛ چرا که جلوه‌ای از فرهنگ قومی و ملی را به نمایش می‌گذارد. لوازم دکوری یا اکسسوری‌های امروزه نیز اغلب الهام‌گرفته از چنین هنر قدیمی و اصیلی هستند. در این راستا آرت شاپ مهرابان، مجموعه‌ای منتخب از دست‌سازهای ایرانی از سراسر کشور، سعی بر حفظ و گسترش این هنر اصیل دارد.

گالری مهرابان
goldگالری مهرابان

نقش اکسسوری و لوازم دکوری در دکوراسیون داخلی

اکسسوری و لوازم دکوری تأثیر بی‌نظیری در دکوراسیون داخلی دارد. به منزل روح و هویت می‌بخشد و فضا را از حالت یکنواختی خارج می‌کند. انرژی را در فضا به جریان می‌اندازد و باعث ایجاد تعادل بصری در دکوراسیون داخلی می‌شود. این لوازم می‌تواند انواع ظروف دکوراتیو، مجسمه، شمع‌های تزئینی، گلدان، تابلو، قاب‌های تزئینی، آینه، کوسن و شال مبل و غیره باشد. با استفاده از اکسسوری‌ها و لوازم دکوراتیو می‌توانید به دکوراسیون منزلتان بدون هزینۀ زیادی، تنوع بدهید. پس با خرید چند لوازم دکوری می‌شود تغییرات چشمگیری را در دکوراسیون منزل به وجود آورد.

چوب و هنر

در واقع لوازم دکوری نقش تکمیل‌کننده دکوراسیون داخلی را برعهده دارند. به همین دلیل، طراحان زیادی با استفاده از متریال‌ها و طراحی‌های مختلف، با تاثیر از فرهنگ و تاریخ، اکسسوری‌های متفاوت و جدیدی را تولید می‌کنند که تأثیر این نقش را به بهترین شکل نمایان کنند. در واقع باید بگوییم اکسسوری‌ها به منزل شما سبک و شخصیت می‌دهند. نکته جالب توجه این است که حتی می‌توانید با توجه به فصل یا مناسبتی خاص، برای تأکید و تنوع، از اکسسوری‌های متناسب با آن نیز استفاده کنید.

گالری مهرابان
goldگالری مهرابان

نکات مهم در انتخاب اکسسوری برای منزل

اصلی اصلی و مهم در انتخاب اکسسوری و لوازم دکوراتیو منزل، توجه به سبک دکوراسیون منزل است. برای مثال، اگر منزلی با مبلمان و فضای مدرن دارید، طبیعتاً باید از اکسسوری‌های متناسب با همان سبک استفاده کنید. در این نوع سبک بیشتر از اکسسوری‌های ساده و مینیمال، با خطوط ساده و رنگ‌های خنثی، المان‌های طبیعی و متریال‌هایی مانند فلز استفاده می‌شود. برای سبک کلاسیک نیز غالباً از لوازم دکوری مانند مجسمه‌های ایستاده، لوسترهای کریستالی، وسایل آنتیک قدیمی و یا با طرح آنتیک استفاده می‌شود که رنگ‌های پر زرق و برقی نیز دارند.

در هر صورت باید توجه داشته باشید که برای انتخاب اکسسوری، هماهنگی و تناسب در فرم، ابعاد، رنگ و جنس را رعایت کنید. همچنین پیش از انتخاب محل قرارگیری آن را نیز مشخص کنید. انتخاب لوازم دکوری و اکسسوری بدون رعایت سبک، هماهنگی با فضا، ابعاد و محل قرارگیری آن نه تنها به زیبایی و تکمیل دکوراسیون داخلی منزل کمکی نمی‌کند، بلکه تأثیر منفی‌ از خود به جا می‌گذارد.

گالری مهرابان
goldگالری مهرابان

انواع اکسسوری مهرابان

در شوروم گالری مهرابان، انواع اکسسوری و لوازم دکوری در قالب سرامیک، محصولات چوبی، دست‌سازهای پارچه‌ای، محصولات شیشه‌ای و همین‌طور زیورآلات موجود است که همه از دست‌سازه‎های بهترین هنرمندان از سراسر کشور است. این محصولات همه نوع سلیقه و سبکی را پوشش می‌دهد.

  • لوازم دکوری سرامیکی

ظروف پذیرایی و دکوراتیو سرامیکی جزو محبوب‌ترین اکسسوری‌ها هستند، که انواع ظروف سرو، شیرینی‌خوری، سینی‌های تزئینی، سرویس چای‌خوری و ماگ را شامل می‌شود. این نوع اکسسوری‌ها علاوه بر جنبۀ تزئینی و دکوراتیو، کاربردی نیز هستند. رنگ و سایز آن‌ها براساس دکوراسیون کلی منزل انتخاب می‌شود و اغلب نیز جای آن‌ها روی میز ناهارخوری، میز جلو مبلی و میز عسلی است. این ظروف دکوراتیو در کنار انواع شمع و گلدان جلوۀ خاص‌تری پیدا می‌کند.

 

 

  • محصولات چوبی

این دسته از اکسسوری‌ها نیز شامل ظروف دکوراتیو، سینی‌ تزئینی، قاب‌های چوبی و مجسمه است. محصولات چوبی نیز به فضای منزل گرمی خاصی می‌بخشد؛ چراکه از دل طبیعت آمده و برای جان بخشیدن به فضا بسیار مناسب است.

 

  • دستسازه‌های پارچه‌ای

انواع کوسن‎، رومیزی، رانر، شال مبل از محصولات دکوراتیو پارچه‌ای آرت شاپ مهرابان است. از ویژگی‌های اکسسوری‌های پارچه‌ای رنگ و بافت آن است و مبلمان منزل را از یکنواختی و یک‌رنگی رها می‌کند. توجه داشته باشید که برای انتخاب رنگ آن باید رنگ مبلمان منزلتان را در نظر بگیرید و رنگی را انتخاب کنید که با مبل و میز ناهارخوری تناسب داشته باشد.

  • محصولات شیشه‌ای

لوازم دکوری شیشه‌ای نیز جای خود را در دکوراسیون منزل حفظ کرده است. انواع ظروف دکوراتیو، شمعدان، گلدان شیشه‌ای را در گالری مهرابان می‌توانید مشاهده کنید. رنگ و اندازه آن‌ها نیز با توجه به سبک و فضای غالب منزل انتخاب می‌شود.

حرف آخر

اگر احساس می‌کنید فضای منزلتان بی‌روح و کسل‌کننده شده است یا دلتان تغییر و تنوع می‌خواهد، اما هزینۀ زیادی هم نمی‌خواهید پرداخت کنید، به سراغ اکسسوری و لوازم دکوری بروید. انتخاب اکسسوری هرچند کوچک و جزئی، تغییرات چشمگیری را در فضای منزلتان به وجود می‌آورد. با لوازم دکوری و دست‌سازه‌های آرت شاپ مهرابان می‌توانید روح و اصالت ایرانی را به فضای منزلتان هدیه بدهید.

گالری مهرآبان  با حدود ۲۰ سال فعالیت هنری در زمینه سرامیک،  تولید کننده سرامیک با نام برند میرانام نیز هست. شما می‌توانید به‌صورت حضوری از شوروم گالری مهرآبان دیدن کنید یا به پیج اینستاگرامی گالری مهرابان سربزنید و این اکسسوری‌های بی‌نظیر را به‌صورت آنلاین سفارش بدهید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه