خاص‌ترین لوکیشن‌ها برای ثبت قاب‌های جذاب در بهار

خاص‌ترین لوکیشن‌ها برای ثبت قاب‌های جذاب در بهار

به قلم: مهشید بختیاری

ما با ثبت خاطرات بزرگ شده‌ایم. از وقتی کوچک بودیم و سعی می‌کردیم اتفاقات را در دفترچه خاطراتمان بنویسیم تا وقتی دوربین‌ها آمدند و به جای کلمات، عکس‌ها و تصاویر را به ما هدیه کردند. خوبی ثبت خاطرات این است که هربار به عکس‌های آن نگاه می‌کنیم حال خوش آن لحظه برایمان تداعی می‌شود. هنوز هم وقتی به سفر می‌رویم و منظره قشنگی می‌بینیم دوست داریم تصویر آن را ثبت کنیم. شاید چون می‌دانیم که بعدها به یادآوری آن حال خوب نیاز خواهیم داشت. احتمالا با من موافقید که بهار رویایی‌ترین فصل سال است و عکاسی در این فصل می‌تواند قاب‌های بسیار جذابی را بیافریند. در این مطلب از چیدانه چند لوکیشن بهاری تماشایی را به شما معرفی کرده‌ایم. اگر عکاس حرفه‌ای هستید یا گذرتان به این مکان‌ها افتاد یادتان نرود از چشم‌انداز آن‌ها عکس‌های زیبا بردارید.

آرناپالاس

خیابان ولیعصر – تهران

محال است ساکن تهران باشید و برای عکاسی، چنارهای خمیده و سرسبز خیابان ولیعصر در بهار را از دست بدهید. این خیابان نوستالژیک از جنوبی‌ترین تا شمالی‌ترین نقطه آن خاطرات بسیاری از گذشته را در سینه دارد. برای خلق کردن یک فریم جذاب و بهاری می‌توانید بر روی بلوک‌های وسط خیابان بایستید تا منظره تمام خیابان در قاب شما نمایان شود.

چوب و هنر

خیابان ولیعصر تهران

باغ گل‌ها – اصفهان

با رسیدن بهار باغ گل‌های اصفهان تبدیل می‌شود به تکه‌ای از بهشت در قلب اصفهان زیبا. در این باغ گل‌هایی را می‌بینید که ممکن است در هیچ کجای دیگر پیدا نکنید. منظره سرسبز و پرنشاط باغ گل‌ها با بک‌گراند گل‌های زنبق، رز و داوودی در کنار فواره‌ها و حوضچه‌های آبی‌رنگ جان می‌دهد برای یک عکاسی دلچسب و بهاری.

باغ گلهای اصفهان

باغ ارم – شیراز

شیراز در بهار مانند زمردی سبز است که تنها گوشه‌ای از زیبایی‌اش را می‌توانید در قاب دوربینتان جا بدهید. باغ‌های باصفای شیراز از دیدنی‌های مثال‌زدنی این شهر هستند. از باغ عفیف‌آباد گرفته تا باغ دلگشا و جهان‌نما. گل سرسبد باغ‌های شیراز باغ ارم است. به محض ورود به باغ ارم متوجه خواهید شد که جذاب‌ترین لوکیشن بهاری را پیدا کرده‌اید. سرونازهای چندساله سر به فلک کشیده، درختان نارنج و پرتقال، حوض بزرگ در مرکز باغ و عمارتی که معماری آن یکی از شاهکارهای جهانی به شمار می‌رود بی‌نهایت زیبا هستند. در باغ ارم شیراز آنقدر سوژه دیدنی در اختیار دارید که نمی‌دانید از کدامشان عکس بردارید.

باغ ارم شیراز

دشت دریاسر – تنکابن

بهشت اردیبهشت ایران! اردیبهشت که می‌رسد بابونه‌های وحشی زردرنگ در میان چمن‌های سبز و زمردین دشت دریاسر می‌رویند و چشم‌اندازی را می‌آفرینند که چیزی جز عظمت خداوندی نیست. در اواسط بهار وقتی هنوز کوه‌های الموت مه‌آلود و نیمه‌برفی‌اند و تپه‌ها سرسبز و پردرخت شده‌اند دره دریاسر به یکی از خاص‌ترین لوکیشن‌های عکاسی تبدیل می‌شود. جایی که چشمه‌ها از میان علف‌ها می‌جوشند منظره‌ای خیره‌کننده از طبیعت پدید می‌آید که با زیبایی‌اش هر بیننده‌ای را مات و مبهوت خواهد کرد.

دشت دریاسر تنکابن

جنگل ارسباران – تبریز

جنگل‌های ارسباران در بهار منظره‌ای خارق‌العاده دارند. بافت جنگلی ارسباران از نوع ساختار هیرکانی است. به همین دلیل در بهار پر از درختان سرسبز با آب و هوایی خنک و دلچسب خواهد بود. جاذبه‌های شکارگاهی، گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری و چشم‌انداز ارسباران به حدی زیباست که حیفتان می‌آید از تمام جزئیات آن عکسبرداری نکنید.

جنگل ارسباران تبریز

خانه سبز – شیراز

اینجا فقط یک خانه قدیمی در دل تاریخ نیست، بلکه یک لوکیشن بی‌نظیر عکاسی در دل یک جنگل کوچک است. خانه‌ای آجری و سنتی با درهای چوبی را تصور کنید که حیاط سبز و پر دار و درخت و حوض کوچک آن چشمتان را خیره کرده و آجر به آجر آن با شما حرف می‌زنند. شاید فکر کنید تنها تصاویر هستند که در عکس‌ها دیده می‌شوند، اما شاید باورتان نشود: بعضی عکس‌ها بو دارند! خانه تاریخی حمیدی بوی چمن نم‌خورده و عطر مست‌کننده بهارنارنج می‌دهد و یک لوکیشن عالی برای عکاسی است.

خانه سبز شیراز

الموت – قزوین

امکان ندارد یک بار پا به روستای باصفای الموت بگذارید و عاشق آنجا نشوید. حتی جاده‌های پرپیچ و خم رسیدن به الموت هم خیال‌انگیز و تماشایی هستند. در حقیقت شما می‌توانید عکاسی را از همان ابتدای جاده شروع کنید تا به روستا برسید. دریاچه اوان در قلب الموت همچون الماسی تابناک می‌درخشد. در بهار که روستا با پوششی از گل‌های شاداب بهاری رنگین شده و دریاچه سرمه‌ای‌رنگ اوان پرآب است بهترین زمان برای عکاسی خواهد بود.

الموت قزوین

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه