خانه صخره‌ای؛ جدیدترین، متفاوت‌ترین و ترسناک‌ترین خانه‌ ساحلی!

خانه صخره‌ای؛ جدیدترین، متفاوت‌ترین و ترسناک‌ترین خانه‌ ساحلی!

به قلم: نرگس مهردادیان

خانه صخره‌ای؛ جدیدترین و ترسناک‌ترین خانه‌ ساحلی

آرناپالاس

این روزها شکل و نمای کلی خانه‌ها رفته رفته تغییرات قابل توجهی داشته‌اند. همچنین علاقه سیری ناپذیر انسان به آزمودن تجربیات جدید، طراحی و معماری را به قلمروهای تازه‌ای سوق داده است. در این مطلب به بررسی خانه‌ای پرداخته می‌شود که از دیواره‌ صخره‌ای رو به اقیانوس، آویزان است. خانه صخره‌ای Cliff House، نامی که کاملا با حال و هوای آن همخوانی دارد.

چوب و هنر

با اینکه ترسناک به نظر می‌رسد اما این خانه می‌تواند بهترین مکان برای درمان افرادی باشد که ترس از ارتفاع دارند. و احتمالا بسیاری از ما دوست داریم زندگی در این خانه را تجربه کنیم. با ما در ادامه این مطلب از چیدانه همراه شوید تا بیشتر در مورد خانه صخره‌ای، معماری، سازه و طراحی داخلی این خانه ساحلی جدید، متفاوت و حتی ترسناک، بدانید.

خانه صخره‌ای کجاست؟

خانه صخره‌ای کجاست؟

خانه صخره‌ای در پنج طبقه‌ مجزا و برای قرار گرفتن در سواحل جنوب شرقی ویکتوریا در کشور استرالیا توسط “Modscape" طراحی شده است. این طرح از قابلیت‌های فراوانی برخوردار است و بهترین گزینه برای گذراندن یک تعطیلات به یادماندنی همراه با اعضای خانواده یا دوستان خواهد بود.

ایمنی سازه خانه صخره‌ای

ایمنی سازه متفاوتترین خانه ساحلی

جالب است بدانید که برعکس تصور، این خانه به حد کافی محکم و ایمن ساخته شده. سازه ساختمان از یک سری قطعات پیش ساخته تشکیل شده که با کمک معماری ماژولار سر هم بندی شده‌اند. همچنین برای اطمینان خاطر بیشتر، کل سازه توسط پایه‌هایی فولادی به تکیه گاه صخره‌ای خود متصل شده. این خانه آدم را یاد صدف‌هایی می‌اندازد که خود را به بدنه‌ کشتی‌ها چسبانده و به آن‌ها وصل می‌شوند.

معماری و پلان خانه صخره‌ای

معماری و پلان خانه صخره‌ای

این خانه چند تکه، بر اساس یک پلان عمودی طراحی شده. طوری که اتاق‌ها روی هم قرار گرفته و ثابت شده‌اند‌ و به کمک پایه‌های فولادی به صخره‌ پشتیبان نیز اتصال یافته‌اند. ورودی ساختمان برخلاف معمول روی پشت بام خانه و قسمت بالایی صخره قرار دارد. درست همان بالا یک پارکینگ روباز طراحی شده و با آسانسور و راه پله، به طبقات مختلف راه دارد. به دلیل محدودیت فضا، هر بخش از خانه مثل اتاق خواب، آشپزخانه و اتاق نشیمن در طبقات مختلف و جدا از یکدیگر قرار می‌گیرند.

طراحی داخلی خانه صخره‌ای

طراحی داخلی خانه صخره‌ای

در طراحی داخلی این خانه ساحلی سعی شده از حداقل فضا استفاده شود تا جلوی منظره‌ بیرونی و چشم‌انداز اقیانوس گرفته نشود. پایین‌ترین طبقه به فضای بازی راه دارد که تجربه‌ای کاملا متفاوت را در اختیار انسان قرار می‌دهد. گویی که بر فراز آب شناور هستند. این ایوان کوچک دارای یک وان جکوزی و آشپرخانه‌ بیرونی است.

خانه صخره‌ای با نسل جدید و متفاوتی از خانه‌های ساحلی

و در آخر

با دیدن خانه صخره‌ای با نسل جدید و متفاوتی از خانه‌های ساحلی روبرو خواهید شد که طراحی عجیب و خاص آن حیرت شما را برخواهد انگیخت. برای آشنایی با دیگر خانه‌های خاص و عجیب دنیا مطلب بی‌نظیرترین خانه غاری جهان را از دست ندهید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه