روش‌های ست کردن وسایل با مبلمان فلزی را یاد بگیرید

روش‌های ست کردن وسایل با مبلمان فلزی را یاد بگیرید

به قلم: مهشید بختیاری

ست کردن وسایل در دکوراسیون برای افرادی که در حیطه دیزاین و دکوراسیون داخلی سررشته‌ای ندارند موضوعی سخت و پر از ابهام است. اینکه تمام المان‌های دکوراسیون از نظر طرح، رنگ و سبک با یکدیگر هماهنگی داشته باشند و مجموعا فضایی متوازن و هارمونیک را ایجاد کنند نیاز به مشاورت با متخصصان این رشته دارد. به همین دلیل با پیشرفت صنعت معماری و دکوراسیون تولیدکننده‌های لوازم منزل بیشتر به سمت تولید کالاهایی می‌روند که قابلیت منطبق شدن با بسیاری از سبک‌های چیدمان را داشته باشد. یکی از لوازمی که معمولا صاحبخانه‌ها برای ست کردن آن به دردسر می‌افتند مبلمان فلزی است. به همین خاطر نگارنده تصمیم دارد تا با همراهی مجموعه متال تهران ایده‌هایی کاربردی را در جهت ست کردن وسایل با مبلمان فلزی در اختیارتان بگذارد. با ما باشید تا ترفندهای خاص دکوراسیون را به شما بیاموزیم.

تابلو فرش ریحان

جایگاه مبلمان فلزی در دکوراسیون

در گذر زمان ذائقه عمومی درمورد مبلمان تغییرات زیادی داشته است. شاید بیست یا سی سال پیش تنها مبلمانی که موردپسند همگان بود و طرفداران بیشماری داشت مبل‌های استیل یا سلطنتی بودند. در آن زمان سبک کلاسیک حسابی روی بورس بود و مبل‌های سلطنتی در انواع طرح و رنگ‌های متنوع تولید می‌شدند. اما با گذشت چند دهه از آن دوران سلیقه مردم بیشتر به سمت مبلمان ساده‌تر و راحت‌تر تغییر جهت داد.

شاید بسیاری از مردم تصور کنند که مبلمان فلزی ظاهری زمخت و صنعتی دارد و بهتر است در دکوراسیونی در همین سبک استفاده شود، اما با دیدن مدل‌های جدید مبلمان فلزی بدون شک نظرشان تغییر خواهد کرد. تولیدکننذگان مبلمان فلزی با خلاقیت‌های فوق‌العاده‌ای که در طراحی مبل فلزی به خرج داده‌اند محصولی را به بازار مبلمان وارد کرده‌اند که پا به هر دکوراسیونی که بگذارد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. می‌پرسید چگونه؟ آماده باشید تا شما را با روش‌های ست کردن وسایل با مبلمان فلزی آشنا کنیم. بخصوص اگر به تازگی مبل فلزی خریده‌اید و نمی‌دانید در کنار آن چطور چیدمان منزلتان را کامل کنید.

چند ایده کاربردی درباره ست کردن وسایل با مبلمان فلزی

چه بخواهیم چه نخواهیم فلز عنصری سرد است. بنابراین اگر طرفدار یک فضای هارمونیک هستید که از حضور در آن لذت ببرید و لوازم موجود در دکوراسیون چشمتان را خسته نکنند باید در کنار مبل فلزی از عناصر گرم استفاده کنید تا تعادل را در فضای خانه برقرار کنید.

مبلمان فلزی و وسایل چوبی

معروف‌ترین و محبوب‌ترین عنصر گرم دکوراسیون چوب است. عنصر چوب سردی فلز را می‌گیرد و در دکوراسیون شما فضایی متعادل و دلنشین ایجاد می‌کند. حالا به نظر شما چه وسایل چوبی را می‌توانید در کنار مبلمان فلزی بکار ببرید؟

یکی از پیشنهادات همیشگی ما در کنار مبلمان فلزی استفاده از میز ناهارخوری چوبی است. در زندگی‌های فشرده و آپارتمانی امروزی معمولا آشپزخانه‌های کمی پیدا می‌شوند که فضای کافی برای قرار دادن میز ناهارخوری داشته باشند. به همین دلیل معمولا صاحبخانه‌ها میز ناهارخوری را در گوشه‌ای از پذیرایی و در نزدیکی مبلمان قرار می‌دهند. ترکیب مبل فلزی با میزهای چوبی یک ترکیب فوق‌العاده است. منظور از میزها نه تنها میز ناهارخوری، بلکه میز جلومبلی، میز عسلی و میز زیر تلویزیونی نیز هست. قرار دادن یک میز جلومبلی چوبی-فلزی در کنار مبلمان فلزی بسیار جذاب و چشمگیر به نظر می‌رسد. مجاورت این دو عنصر زیبا سبکی جدید از دکوراسیون را به خانه شما می‌آورد که بسیار چشم‌نواز خواهد بود.

یکی دیگر از ایده‌هایی که برای تلفیق چوب و فلز به شما پیشنهاد می‌کنیم اکسسوری‌های چوبی هستند. اگر لوازم بزرگ منزلتان را تهیه کرده‌اید و مبل فلزی را هم به خانه آورده‌اید بهترین گزینه برای تکمیل دکوراسیون اکسسوری است. فراموش نکنید که اگر در دکوراسیون، به جزئیات اهمیت زیادی ندهید هرگز نتیجه نهایی همانی نخواهد شد که مدنظرتان است.

دکوری‌جات و لوازم تزئینی به همان اندازه مهم هستند که فرش و مبلمان و پرده و غیره مهم‌اند. بعنوان یک ایده می‌توانید در کنار مبل فلزی از ساعت دیواری که از ترکیب چوب و فلز ساخته شده است استفاده کنید. همچنین خریدن مجسمه‌ها و دیوارکوب‌های چوبی نیز منظره زیبایی ایجاد خواهد کرد.

مبل فلزی و کفپوش

اگر در مراحل اولیه بازسازی منزل هستید و هنوز بسیاری از المان‌ها را انتخاب نکرده‌اید به ست کردن کفپوش خانه با مبلمان هم فکر کنید. استفاده از پارکت یا لمینت چوبی نه تنها فضای غالب خانه را گرم و صمیمی جلوه می‌دهد بلکه سرمای فلز را هم در خود حل می‌کند و منظره‌ای جذاب از دکوراسیون را می‌آفریند.

اگر عاشق دکورهای فانتزی و لوکس هستید ترکیب کفپوش سنگی و مبلمان فلزی را در ذهنتان تصور کنید. این ترکیب می‌تواند در ظاهر دکوراسیون معجزه کند. بسیاری از افراد میزهای دکوراسیون را از جنس سنگ انتخاب می‌کنند، زیرا تلفیق سنگ و فلز از گذشته تا به امروز در میان طراحان داخلی جایگاه خاصی داشته است. بعنوان مثال میز ناهارخوری سنگی و سرامیکی با صندلی‌های فلزی و پارچه‌ای یک ایده لاکچری و متفاوت است که می‌توانید در دکوراسیون منزلتان پیاده کنید.

مبلمان فلزی و فرش مدرن

ست کردن وسایل با مبلمان فلزی کار چندان سختی نیست، البته اگر درمورد سبک‌های دکوراسیون اطلاعات داشته باشید و از آن گذشته، در چینش دکوراسیون خلاق و ایده‌مند باشید. همانطور که در پاراگراف‌های قبل گفتیم مبل فلزی در بسیاری از سبک‌های دکوراسیون کاربرد دارد. یک دکوراسیون مدرن می‌تواند میزبان خوبی برای مبلمان فلزی و متعلقات آن باشد. همچنین ست کردن فرش و مبل از دیرباز مورد توجه طراحان داخلی بوده و بنابر سلیقه و نیاز، پیشنهادات زیادی درمورد آن وجود دارد.

مبلمان فلزی که خریداری کرده‌اید چه شکلی است؟ فلز بکاررفته در آن کم است یا زیاد؟ اگر مبل شما یک مبل پایه استیل است، یعنی در ساختار مبلمان تنها پایه‌های کوچک آن فلزی هستند دستتان برای ست کردن مبلمان راحتتر است. اما اگر مانند تصویر زیر که یکی از مبلمان تولیدی مجموعه متال تهران است بخش غالب بدنه را فلز تشکیل بدهد باید بدانید که مبل شما بیشتر به سمت سبک مدرن و مینیمال گرایش دارد. از همین رو بهتر است برای ست کردن وسایل با مبلمان فلزی به سراغ فرش‌های مدرن بروید. فرش‌های مدرن وینتیج می‌توانند یک مکمل عالی برای مبلمان فلزی شما باشند و در مجموع یک دکوراسیون مدرن و امروزی را رقم بزنند.

مبلمان فلزی و پرده

شاید تا حال زیاد دقت نکرده باشید اما پرده‌ها بیش از آنچه که فکرش را بکنید بر روی ظاهر دکوراسیون شما تاثیرگذارند. اگر گرانقیمت‌ترین فرش و مبلمان را هم بخرید و به خانه بیاورید اما آن را با یک پرده نامناسب ست کنید تلاش‌های بی‌وقفه شما برای زیباسازی دکوراسیون بی‌نتیجه خواهد ماند.

معمولا در کنار مبلمان فلزی از پرده‌های کاملا ساده استفاده می‌کنند که جذابیت مبلمان بیش از پیش به چشم بیاید. اما شما می‌توانید هنگام چینش دکوراسیون بر روی جنس پرده مانور بدهید. مثلا ست کردن یک پرده مخمل کرم‌رنگ در ترکیب با مبل فلزی طلایی فوق‌العاده به نظر می‌رسد. همین ایده را درمورد یک پرده مخمل سفید و طوسی در ترکیب با مبل فلزی نقره‌ای پیاده کنید و از تصویری که خلق می‌کنید لذت ببرید.

مبلمان فلزی و کاغذ دیواری

فلزی که در ساختار مبلمان شما بکار رفته است طلایی است یا نقره‌ای؟ شاید هم فلز مبلمان رنگ مسی خورده باشد. هرکدام از این رنگ‌ها در یک سبک خاص از دکوراسیون جلوه بیشتری دارند و با یکسری وسایل خاص بیشتر جور درمی‌آیند. بعنوان مثال اگر بدنه اصلی مبلمان فلزی طلایی رنگ داشت می‌توانید آن را در یک دکوراسیون نئوکلاسیک قرار بدهید. ست کردن وسایل با مبلمان فلزی طلایی رنگ کار سختی نیست. به نظر شما چه وسایلی را می‌توانیم با یک مبلمان فلزی طلایی ست کنیم؟

نظر نگارنده روی المان کاغذ دیواری است. بله! نصب یک کاغذ دیواری ساده و خلوت با رگه‌های طلایی در محیط پیرامونی مبلمان فلزی، منزل شما را به یک گالری هنری تبدیل خواهد کرد. بخصوص اگر خلاق باشید و بخش‌هایی از دیوارها یا ستون‌ها را به آینه‌کاری مزین کنید این زیبایی تکمیل می‌شود. اگر از طرفداران دکورهای آنتیک و قدیمی هستید می‌توانید به کاغذ دیواری‌های پتینه طلایی هم فکر کنید. البته مراقب باشید که دکوراسیون شما بیش از حد طلایی و فانتزی نشود، زیرا پس از مدتی ممکن است چشمتان را بزند و از آن خسته شوید.

حرف آخر

عوامل متعددی در پدید آمدن یک دکوراسیون شیک و زیبا تاثیرگذار هستند، کافی است کمی خلاق باشید و درمورد جزئیات چیدمان از راهنمایی‌های متخصصان حوزه دکوراسیون داخلی کمک بگیرید. در این مقاله درمورد روش‌های ست کردن وسایل با مبلمان فلزی صحبت کردیم و ایده‌های متفاوتی را به زبان ساده بیان کردیم. کارشناسان مجموعه متال تهران که از پیشگامان تولید مبلمان استیل و سازه‌های فلزی هستند می‌توانند در این زمینه مشاوره تخصصی‌تری به شما ارائه کنند. کافی است به صفحه پروفایل متال تهران سر بزنید و محصولات این مجموعه را مشاهده کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه