همنشینی با طبیعت در خانه و استودیوی اسپروس لندن

همنشینی با طبیعت در خانه و استودیوی اسپروس لندن

به قلم: نرگس مهردادیان

طبیعت در خانه و استودیوی اسپروس لندن

بهنام حضرتی

خانه و استودیوی اسپروس بریتانیا در سال ۲۰۲۳ از نظر خوانندگان و هیات تحریریه وبسایت معتبر دِزین جزو 10 خانه برتر سال انتخاب شده است. این اقامتگاه که به عنوان خانه شهری سال نامگذاری شد، در یک فضای خالی در بین ردیفی از خانه‌ها در لندن ساخته شده. این ساختمان از چوب چندلایه CLT که با تخته‌های چوبی پوشانده شده، ساخته شده است. به گفته معمار پروژه،Ao-ft ، هدف این طراحی، هماهنگی با نمای خیابان، استفاده از متریال طبیعی، کاربردی بودن و در عین حال زیبایی بوده است. برای آشنایی بیشر با خانه و استودیوی اسپروس لندن با ما همراه باشید..

چوب و هنر

ایده طراحی خانه و استودیوی اسپروس

معمار و ایده طراحی خانه و استودیوی اسپروس

دفتر معماری ao-ft اولین پروژه خود را به نامSpruce House and Studio  طراحی و اجرا کرد. این خانه امروزی به همراه استودیوی طراحی از الوار متقاطع CLT در یک سایت شهری در Walthamstow، شرق لندن، ساخته شد. Spruce House جایگزین ساختمان‌های فرسوده دهه 1960 می‌شود. خانه‌ای که ردپای کربن را به حداقل می‌رساند. این پروژه‌‌ پایدار، استفاده از مواد و متریال طبیعی و همنشینی با طبیعت را از طریق طراحی فضای سبز در باغچه پشتی خانه، در اولویت کار خود قرار می‌دهد.

پانل‌های چوبی در نمای خارجی خانه و استودیوی اسپروس

کاربرد چوب در نمای داخلی خانه و استودیوی اسپروس

کاربرد چوب در خانه و استودیوی اسپروس

الوارهای چوبی در سراسر طبقه همکف امتداد دارند. تکرار ملیون‌های چوبی باریک با ریتم عمودی، نمایی متضاد در طبقه همکف و اول ایجاد کرده است. با لایه‌های صفحه‌های چوبی سفارشی، در طبقه همکف خانه و استودیوی اسپروس، حریم خصوصی ایجاد شده که دیدی اجمالی از خانه تا باغ نمایش می‌دهد. پانل‌های پیش ساخته سفارشی CLTکه عملکرد و زیبایی را همزمان دارند، تنها در پنج روز در محل مونتاژ شدند. استفاده از پانل‌های چوبی به شکل اصیل خود، نیاز به سایر مصالح ساختمانی مانند گچ یا رنگ را کاهش داده.

طراحی فروشگاهی معاصر در خانه و استودیوی اسپروس

محل زندگی در خانه و استودیوی اسپروس

و در آخر

زمین بزرگ خانه و استودیوی اسپروس در بین خانه‌هایی با نماهای متفاوت قرار گرفته. خانه‌های این خیابان در قرن گذشته خرده فروشی بوده که بعدا به خانه تبدیل شده. بر این اساس Spruce House در کنار خانه به عنوان فروشگاهی معاصر طراحی شده است.

برای آشنایی با خانه‌ای شهری در قلب تهران که برنده جایزه جهانی شده مطلب ساختمان هانری کوربن را بخوانید.

همنشینی با طبیعت در خانه و استودیوی اسپروس

هماهنگی با نماهای کناری در خانه و استودیوی اسپیروس

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه