این ویدئوی قبل و بعد، شما را وسوسه می‌کند تا دکوراسیون قدیمی منزلتان را نو کنید!

این ویدئوی قبل و بعد، شما را وسوسه می‌کند تا دکوراسیون قدیمی منزلتان را نو کنید!

به قلم: مهشید بختیاری

همه ما خواستار یک خانه دنج و راحت با دکوراسیونی زیبا و دلنشین هستیم. زیرا خانه پناهگاه امن ما تلقی می‌شود، بنابراین باید هرطور که می‌توانیم محیط پیرامونی خود را زیبا طراحی کنیم. در شوروم این هفته از چیدانه با نمایش یک ویدئو از بازسازی داخلی یک منزل توسط تیم معماری اشکان اذانی، شما را جنبه‌های مختلف نوسازی دکوراسیون آشنا می‌کنیم. اگر شما هم قصد دارید دستی به سر و روی خانه خود بکشید و زندگی در یک محیط شیک و متفاوت را تجربه کنید در این شوروم همراه ما باشید.

چوب و هنر

چرا بازسازی کنیم؟

نو کردن یک خانه قدیمی می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. شاید از این که خانه شما کوچک و کهنه به نظر برسد خسته و ناامید باشید. ممکن است به دنبال خانه جدیدی می‌گردید اما آن چیزی را که باب میلتان است پیدا نکرده‌اید، یا شاید آماده فروش منزلتان باشید اما پیش از آن ترجیح بدهید برای افزایش بهای خانه ظاهر آن را نونوار کنید. در حقیقت گزینه‌های زیادی برای به روز رسانی کیفیت و نمای خانه وجود دارد تا آن را متناسب با سبک زندگی و علایق شخصی خود دکور کنید.

گروه معماری اشکان اذانی
diamond+گروه معماری اشکان اذانی

بسیاری از پروژه‌های بازسازی به این دلیل آغاز می‌شوند که دکوراسیون فعلی دیگر پاسخگوی نیازهای خانواده نیست و یا طرح چیدمان موجبات آرامش اهالی خانه را مهیا نمی‌کند. با همه این‌ها نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که: پروژه بازسازی و نوسازی خانه یک سرمایه‌گذاری بزرگ به شمار می‌آید.

از کجا شروع کنیم؟

مهم نیست چه اصلاحی در ساختار دکوراسیون انجام می‌دهید و یا تغییراتی که مدنظر دارید چقدر گسترده هستند. مساله‌ای که اهمیت دارد این است که این تغییرات علاوه بر آن که عملکرد و کارایی خانه را بهبود می‌بخشند، باید بر ارزش کلی ملک شما نیز بیفزایند و بهترین مکان برای شروع چنین پروژه‌ای، برنامه‌ریزی است.

گروه معماری اشکان اذانی
diamond+گروه معماری اشکان اذانی

بدون داشتن یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده نمی‌توانید نیازهای خود را به درستی ارزیابی کنید و ممکن است نتیجه کار باز هم آن طور که دوست دارید برایتان رضایت‌بخش نباشد. مانند هر پروژه بزرگ دیگری، بازسازی داخلی خانه نباید فقط به دلیل یک ایده زودگذر آغاز شود، بلکه درباره هرکدام از آیتم‌هایی که به فضا اضافه می‌کنید باید تحقیق کنید، بحث کنید و از متخصصان حوزه ساخت و ساز مشورت بگیرید.

هدفمند باشید

بازسازی دکوراسیون داخلی باید هدفمند انجام شود. ممکن است بخواهید با نگاه کردن به مجلات دکوراسیون یا بازدید از فروشگاه‌های لوازم خانگی برای الهام گرفتن و ایده‌پردازی کمک بگیرید. هرکسی رویاها و چشم‌اندازهای خاصی را برای ایده‌آل کردن فضای پیرامون خود دارد. نکته‌ای که باید بدانید این است که پیش از سرمایه‌گذاری بر روی این رویاها، در نظر بگیرید که آیا آن‌ها برای خانه شما مناسب هستند؟ با بودجه شما همخوانی دارند؟ و یا به عملکرد و کارایی فضا می‌افزایند؟ اینجا نقطه‌ای است که باید برای پیاده‌سازی ایده‌آل‌های خود یک اولویت‌بندی منطقی انجام بدهید و سپس با استفاده از یک تیم معماری مجرب، پروژه نوسازی منزل را شروع کنید.

نوسازی داخلی خانه قدیمی چگونه انجام می‌شود؟

نو کردن خانه‌های قدیمی یکی از دغدغه‌های همیشگی به خصوص برای مستاجران است. زیرا در این خانه‌ها امکان تخریب کلی وجود ندارد و باید از فضای موجود به شکلی بهینه استفاده کرد. اما به لطف دانش معماری و بهره‌گیری از اهالی فن صنعت ساختمان با استفاده از یکسری تمهیدات می‌توانیم بدون نیاز به تخریب به چیدمانی شیک و متفاوت دست بیابیم.

بازسازی نشیمن و پذیرایی

فضای نشیمن و پذیرایی بیش از مابقی بخش‌های خانه به چشم می‌آیند. ما همیشه شیک‌ترین وسایلمان را در این دو فضا قرار می‌دهیم زیرا بیش از هرجای دیگری در معرض دید دیگران هستند. برای نوسازی اتاق پذیرایی و نشیمن باید به سراغ دیوارها، سقف و کفپوش برویم.

گروه معماری اشکان اذانی
diamond+گروه معماری اشکان اذانی

شاید ساده به نظر برسد اما با یک رنگ‌آمیزی ساده دیوارها و یا نصب یک کاغذ دیواری خلوت و ملایم حال و هوای خانه به کلی تغییر می‌کند. همچنین استفاده از سقف‌های کاذب برای خانه‌های دکورهای قدیمی یک امتیاز به شمار می‌رود، زیرا جای مانور سقف‌های کاذب برای تعبیه نورپردازی می‌تواند ظاهری لوکس و مدرن برای خانه به ارمغان بیاورد.

کفپوش خانه‌های قدیمی اغلب با متریال‌هایی مانند موزاییک، کف سیمانی، سرامیک یا سنگ قدیمی اجرا شده‌اند. اما امروزه انواع کفپوش‌های مدرن، لمینت، سرامیک‌های براق، پوشش‌های چوبی و … برای زیباسازی فضای دکوراسیون طراحی شده‌اند و می‌توانند نمای بصری گرم و دلنشینی را فراهم بیاورند.

بازسازی آشپزخانه

برای اصلاح دکوراسیون یک آشپزخانه قدیمی اول از همه باید به سراغ کابینت‌ها برویم. انتخاب یک مدل کابینت که با سبک دکوراسیون داخلی خانه هماهنگ باشد در کنار یک رنگ‌بندی هارمونیک و ایده‌آل حال زیبایی چیدمان خانه را دوچندان خواهد کرد.

بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

مرحله دیگر نوسازی داخلی خانه، رسیدگی به وضعیت حمام و سرویس بهداشتی است. ایده‌های جدید و مدرن دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی به قدری زیبا هستند که با دیدن مدل‌های مختلف آن در مجلات و سایت‌های مختلف بدون شک وسوسه می‌شوید یکی از طرح‌ها را در سرویس بهداشتی منزلتان پیاده کنید. اقداماتی که برای نوسازی حمام و سرویس بهداشتی می‌توانیم انجام بدهیم عبارتند از:

  • نصب روشویی سنگی یا کابینتی
  • تعویض شیرآلات
  • نورپردازی
  • نصب سقف کاذب
  • نصب آینه روشویی

حرف آخر

بازسازی و نوسازی خانه‌های قدیمی پروسه‌ای زمان‌بر و پرهزینه به نظر می‌رسد. اما می‌توانیم با انجام اقداماتی ساده، تحولاتی بزرگ و جذاب در فضای دکوراسیون پدید بیاوریم. نوسازی خانه مانند یک ماجراجویی جذاب و هیجان‌انگیز است، کافی است بدانیم از کجا شروع کنیم، اقدامات نوسازی را متناسب با نیازهایمان انجام بدهیم و کار نوسازی را به دست یک تیم معماری مجرب و معتبر بسپاریم. گروه معماری اشکان اذانی با تیم مهندسین مجرب و با 15سال سابقه در طراحى و اجراى پروژه هاى ساختمانى، مسکونى، اداری، تجارى و … شما را قدم به قدم به دکوراسیون دلخواهتان نزدیک می‌کنند. برای دیدن نمونه پروژه‌های این مجموعه می‌توانید به پروفایل گروه معماری اشکان اذانی سر بزنید و از طریق همین صفحه با متخصصان در ارتباط باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه