Chidaneh.com placeholder image

ابزار پیش‌ساخته پلی‌یورتان، کاربردشون چیه؟

به قلم: سمانه زارعی

آیا برای شما هم پیش آمده است که دلتان بخواهد تغییراتی در دکوراسیون و یا بازسازی‌هایی در منزلتان انجام دهید، ولی با فکر کردن به ریخت‌ و پاش‌های بنایی و کثیف کاری‌ها، از انجام این تغییرات منصرف شوید؟

این روزها همه‌ی متخصصان در هر زمینه‌ای به دنبال راه‌حل‌هایی با دردسر کمتر و سرعت بیشتر هستند. این موضوع در ساختمان‌سازی و دکوراسیون داخلی هم وجود دارد. یکی از ابزار‌هایی که امروزه به کمک مهندسان ساختمان، معماران وطراحان دکوراسیون داخلی آمده است ابزارهای پیش‌ساخته پلی‌یورتان هستند. در این مطلب باگروه دفونادکور همراه هستیم تا در مورد این موضوع جذاب صحبت کنیم. برای آشنایی با ابزارهای پیش‌ساخته پلی‌یورتان این مطلب را تا آخر بخوانید.

سرویس خواب بالسا

دفونا دكور
گچبری و پتینه کاری
دفونا دكور

ابزار پیش‌ساخته پلی‌یورتان چیست؟

ابزار‌های پیش‌ساخته، همانطور که از اسمشان مشخص است، ابزارهایی هستند که از قبل در کارخانه ساخته شده‌اند و با کمترین دردسر، فقط نیاز به نصب و اجرا در محل مورد نظر دارند. ابزار پیش‌ساخته پلی‌یورتان نوعی فوم متراکم با چگالی بالاست که در قالب‌هایی به شکل‌های مختلف در آمده است. استحکام و دانستیه بالای ابزار پیش‌ساخته پلی‌یورتان آنها را به جایگزین مناسبی برای گچبری‌ و سیمان‌کاری‌های سنتی تبدیل کرده است.

 

دفونا دكور
گچبری و پتینه کاری
دفونا دكور

ابزار پیش‌ساخته پلی‌یورتان در دکوراسیون چه کاربردی دارند؟

ابزار پیش‌ساخته پلی‌یورتان را در قسمت‌های مختلفی از دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان می‌توان به کار برد. از موارد مصرف ابزار پیش‌ساخته پلی‌یورتان می‌توان به:

 

دفونا دكور
طراحی و اجرای سقف
دفونا دكور

۱.ابزار گلویی و حاشیه سقف :

این نوع ابزار بین سقف و دیوار قرار می‌گیرد و در واقع کنج ساده‌ی سقف با استفاده از ابزار گلویی که به طرح‌های مختلفی وجود دارد پر می‌شود. این ابزار از ترک خوردن کنج‌ها جلوگیری می‌کند. در بخش هایی از سقف که به صورت منحنی باشد می‌توانید از ابزارهای گلویی انعطاف‌پذیر استفاده کنید.

 

دفونا دكور
ابزار گلویی پلی یورتان
دفونا دكور
دفونا دكور
قاب سازی و ابزار های گلویی
دفونا دكور
دفونا دكور
قاب سازی و ابزار های گلویی
دفونا دكور

۲.نورمخفی :

ابزارهای پیش‌ساخته پلی‌یورتان را می‌توان به عنوان ابزاری برای طراحی نورمخفی‌های دکوراسیون استفاده کرد تا سیستم نورپردازی مخفی بماند. با استفاده از ابزار‌های نورمخفی می‌توان نورپردازی‌های مدرن و خاصی را برای دکوراسیون طراحی کرد.

 

دفونا دكور
گچبری و پتینه کاری
دفونا دكور

۳.پروفیل‌های قاب‌سازی:

قاب‌سازی‌ یکی دیگر از کاربردهای ابزار پیش‌ساخته ‌پلی‌یورتان است. ابزار قاب‌‌بندی و گل گوشه باید با توجه به طول و ارتفاع سقف انتخاب شود. اگر فضایی دارای سقف کوتاهی است، بهتر است قاب‌سازی‌های عمودی و با عرض کم طراحی شود تا فضا بزرگتر نشان داده شود.

 

۴.فریم حاشیه در و پنجره:

ابزارهای پیش‌ساخته پلی‌یورتان می‌تواند در حاشیه در و پنجره هم کاربرد داشته باشد. با قاب بندی کردن دروتادور در و پنجره می‌توان آنها را زیباتر کرد. با توجه به مساحت خانه و در و پنجره باید فریم مناسبی انتخاب شود تا با انتخاب اشتباه فضای خانه دلگیر و یا شلوغ نشود.

 

دفونا دكور
گچبری و پتینه کاری
دفونا دكور

۵.ستون و سرستون:

این نوع ابزارهای پیش ساخته ستون‌های گرد و یا چهارگوش را قاب گرفته و با توجه به سبک دکوراسیون منزل می‌توانید فرم مدرن و یا کلاسیک را برای ستون انتخاب کنید.

 

۶.قرنیز:

قرنیز نواریست که در پایین دیوار و در امتداد آن نصب می‌شود تا از برخورد اشیا به دیوار جلوگیری کند و همچنین دیوار را در برابر رطوبت محافظت کند. اغلب قرنیزها فرم ساده‌ای دارند. به تناسب بین قرنیز و گلویی و همچنین اندازه‌ی مناسب قرنیز توجه داشته باشید.

 

دفونا دكور
طراحی و اجرای سقف
دفونا دكور

۷.ابزارها و گنبدهای سقفی:

گنبدهای سقفی از ابزارهای پیش ساخته‌ای هستند که در ساختمان‌های دارای سقف بلند، سقف هتل‌ها، لابی‌ها و… کاربرد دارند. می‌توان با استفاده از این ابزارها، فضایی لوکس و مجلل ایجاد کرد. ابزارهای پیش‌ساخته‌ پلی‌یورتان برای دور لوسترها در ابعاد مختلف هم کاربرد دارند.

 

دفونا دكور
گچبری و پتینه کاری
دفونا دكور

دفونا دكور
طراحی و اجرای سقف و ستون
دفونا دكور
دفونا دكور
طراحی و اجرای سقف و ستون
دفونا دكور
دفونا دكور
سقف و ستون ابزار های دکوراتیو
دفونا دكور

چرا از ابزار پیش‌ساخته پلی‌یورتان استفاده کنیم؟

ابزار پیش‌ساخته پلی‌یورتان ویژگی‌هایی دارند که باعث شده است متخصصان آن را برای طراحی دکواسیون داخلی و خارجی ساختمان انتخاب کنند. از مزایای ابزار‌های پیش‌ساخته پلی‌یورتان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وزن زیادی ندارند و سبک هستند.
  • تنوع طرح بالایی دارند.
  • بر اثر سرما و گرما و گذشت زمان تغییر شکل نمی‌دهند.
  • قابلیت رنگ‌پذیری و تطبیق رنگی با زمینه محل نصب خود دارند.
  • نسبت به گچ‌بری سنتی قیمت کمتری دارد.
  • قابلیت نصب سریع و بدون نیاز به تمیزکاری دارد و در بیشتر سطوح می‌توان نصب کرد.
  • با محیط زیست سازگار هستند.

 

معایب ابزار‌های پیش‌ساخته پلی‌یورتان

  •  مواد پلی‌یورتان قابل اشتعال هستند و در صورت آتش‌سوزی خطر بیشتری دارند.

 

دفونا دكور
ابزارهای دکوراتیو پلی یورتان
دفونا دكور
دفونا دكور
ابزارهای دکوراتیو پلی یورتان
دفونا دكور
دفونا دكور
ابزارهای دکوراتیو پلی یورتان
دفونا دكور

اجرا و نصب ابزار پیش‌ساخته پلی‌یورتان

یکی از مهم‌ترین مزایای ابزار پیش ساخته پلی‌یورتان، وزن کم آنهاست که باعث می‌شود نصب آنها را راحت کند. در ابتدا باید فضایی که برای نصب در نظر گرفته شده است توسط کارشناس بررسی شود و بعد از برداشت، ابزارهای پیش ساخته متناسب با فضا در طرح و اندازه‌ی مناسب انتخاب می‌شود و پس از تولید در کارخانه در محل نصب می‌شوند. نصب ابزارهای پیش‌ساخته پلی‌یورتان با استفاده از چسب‌های مخصوص پلی‌یورتان انجام می‌شود. به دلیل وزن پایین این ابزارها، نصب با چسب مخصوص دوام زیادی خواهد داشت و مشکلی از نظر افتادن و جدا شدن ایجاد نمی‌شود.

 

دفونا دكور
گچبری و پتینه کاری
دفونا دكور

ابزارهای پیش ساخته پلی‌یورتان؛ قابل تعمیرند؟

یکی از ویژگی‌های مهم ابزار‌های پیش‌ساخته پلی‌یورتان استحکام و عمر بالای آنهاست در نتیجه به راحتی خراب نمی‌شوند، ولی در صورت خرابی و آسیب دیدن می‌توان بخش‌هایی از آن را تعمیر و تعویض کرد.

 

دفونا دكور
گچبری و پتینه کاری
دفونا دكور

ابزار پیش‌ساخته‌ پلی‌یورتان در دکوراسیون؛ سبک کلاسیک یا مدرن؟

ابزار پیش‌ساخته‌ی پلی‌یورتان را می‌توان با توجه به فرم و جزئیات طرح در سبک‌های مختلفی از دکوراسیون مورد استفاده قرار داد. شما می‌توانید در دکوراسیون به سبک مدرن از قرنیز و گلویی‌های ساده و یا با نقش‌های هندسی و کم استفاده کنید ولی برای منزلی که سبک کلاسیک دارد فریم‌ها، گلویی‌های سقف و سرستون‌هایی با طرح‌‌ و نقش‌ و جزئیات زیاد و برجسته انتخاب کنید. سقف‌هایی که با ابزارهای پیش‌ساخته پلی‌یورتان تزیین شده‌اند و در آنها از پتینه استفاده شده است فضایی کلاسیک و لوکس ایجاد می‌کنند. همینطور گنبدهای سقفی یکی از ابزارهای پیش‌ساخته برای طراحی دکوراسیونی کلاسیک و مجلل هستند. در استفاده از تزیینات مختلف به مساحت خانه، اندازه سقف، رنگ دکوراسیون و.. حتما توجه کنید.

 

دفونا دكور
گچبری و پتینه کاری
دفونا دكور

دفونا دكور
گچبری و پتینه کاری
دفونا دكور

کلام آخر:

همانطور که گفته شد ابزارهای پیش‌ساخته پلی‌یورتان کاربردهای زیادی در دکوراسیون دارند، حالا که با این ابزارهای پیش‌ساخته آشنا شدید راحت‌تر می‌توانید در مورد تغییر و تعمیرات دکوراسیون خانه تصمیم بگیرید و دیگر نگرانی در مورد دردسرهای کارهای بنایی و تعمیرات، شما را از این کار منصرف نکند. برای دیدن نمونه کارهای بیشتر ابزارهای پیش‌ساخته، به پروفایل گروه ایده‌پردازان آریا اقلیم (دفونادکور) سر بزنید و برای طراحی دکوراسیون با ابزارهای پیش ساخته با کارشناسان در تماس باشید.

 

مطالب پیشنهادی:

 

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه