Chidaneh.com placeholder image

گل آرایی با گل طبیعی برای تزیین مجالس و جشن ها

به قلم: تحریریه چیدانه

گل آرایی یکی از آن دسته فعالیت هایی است که حسابی حال آدم را جا می آورد، مخصوصا اگر این کار با گل های طبیعی صورت بگیرد. در واقع شما می توانید از گل آرایی با گل های طبیعی به عنوان یک ترفند دکوراسیونی برای جذاب تر شدن دکوراسیون داخلی خانه و یا فضای بیرونی خانه تان کمک بگیرید. از آن جایی هم که این فعالیت یک فعالیت جذاب و دوست داشتنی است، ما هم در چیدانه تصمیم گرفتیم که یکی از مطالب امروزمان را به این موضوع اختصاص دهیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

[[nid:49053]]

اسکای اسکرپر

گل آرایی با گل های طبیعی برای تزیین سفره عقد

شما می توانید برای زیبایی هرچه بیشتر و تزیین سفره عقد از گل آرایی با گل های طبیعی بهره ببرید. تکنیک های مختلفی برای این کار وجود دارد، به طور مثال در عکس بالا از تکنیک اسفنج های گرد استفاده شده است. شما می توانید این اسفنج ها را از بازار گل تهیه کنید، شاخه گل های طبیعی مورد نظرتان را کوتاه کنید و آن ها را داخل اسفنج ها فرو کنید و برای زیبایی هر چه بیشتر آن ها را در ظرف های پایه بلند قرار دهید.

[[nid:49048]]

گل ارایی ماشین عروس با گل طبیعی 

از گل آرایی برای تزیین ماشین عروس هم استفاده می شود. برای انجام این کار از ترکیب انواع گل های زطبیعی به همراه شاخ و برگ های تزیینی استفاده می شود. نکته مهمی که در این کار باید رعایت کرد. ترکیب رنگ بدنه ماشین و رنگ گل های طبیعی است که باید دقت کنید که هماهنگی و یا تضاد خوبی داشته باشند. 

[[nid:49052]]

تکنیک های مختلف گل آرایی با گل های طبیعی برای تزیین سفره عقد

تزیین سفره عقد می تواند با تکنیک های مختلفی صورت بگیرد. در پاراگراف های بالاتر راجع تکنیک اسفنج ها صحبت کردیم؛ حالا می خواهیم تکنیک دیگری را بررسی کنیم. در این تکنیک باید از صفحه های مجوف پارچه ای که قابلیت انعطاف پذیری زیادی دارند استفاده کنیم. با توجه به مساحتی که می خواهید گل آرایی کنید این پارچه ها را تهیه کنید، گل های طبیعی مورد نظرتان را هم انتخاب کنید و روی سوراخ های موجود روی این پارچه ها بگذارید، بعد از آن هم می توانید فضای خالی بین آن ها را با انواع برگ های تزیینی پر کنید. این نوع گل آرایی ها را می توانید در وسط سفره عقد تعبیه کنید. 

[[nid:49055]]

گل آرایی با گل های طبیعی برای تزیین میز پذیرایی 

اگر قصد دارید تا مهمان های تان را در مهمانی آخر هفته غافلگیر و شگفت زده کنید، پیشنهاد می کنم استفاده از گل آرایی با گل های طبیعی را برای تزیین میز غذا فراموش نکنید. این کار می تواند یکی از ۷ ایده آسان و دوست داشتنی برای تزیین میز غذا باشد. برای این کار می توانید از تکنیک اولی که با شما در میان گذاشتیم استفاده کنید. 

[[nid:49056]]

تکنیک های مختلف گل آرایی با گل های طبیعی برای تزیین میز غذا 

این کار هم همانند دیگر کارها تکنیک های مختلفی دارد، یکی از هوشمندانه ترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که گل های طبیعی مورد نظرتان را انتخاب کنید، برای آن گلدانی زیبا در نظر بگیرید و در نهایت سلیقه گل ها را داخل گلدان بچینید. برای پرکارتر به نظر رسیدن گلدان هم می توانید از دو تا سه نوع گل طبیعی برای گل آرایی استفاده کنید، به شرط آن که انتخاب این گل ها با دیگر تزیینات میز پذیرایی تان جور باشد. 

[[nid:49058]]

گل آرایی با گل های طبیعی برای تزیین لوازم دکوری خانه 

هر وسیله ای در دکوراسیون داخلی خانه می تواند بستری مناسب برای گل آرایی توسط گل های طبیعی باشد؛ وسیله های مثل لوستر ها برای جسن ها و مهمانی ها بهترین وسیله ای هستند که می توان گل آرایی را روی آن ها پیاده کرد. لوستر ها به دلیل مکان قرار گیری شان می تواند نتیجه متفاوت تری را به شما تحویل دهند، چون معمولا گلدان ها روی زمین قرار می گیرند اما اگر لوستر ها را با گل های طبیعی تزیین کنید، آن وقت آن ها از سقف آویزان می شوند و همین باعث چشمگیر تر شدن گل آرایی شما می شود. 

[[nid:54582]]

گل آرایی با گل های طبیعی در مقیاس های مختلف 

گل آرایی ها می توانند مقیاس های مختلفی داشته باشند، از گلدان های کوچک تا انواع بزرگ آن را می تواند به وسیله گل آرایی تزیین کرد. در عکس بالا یکی از انواع بزرگ این گل آرایی ها را می توانید ببینید. در بیشتر گل آرایی ها برای تثبیت گل های طبیعی از اسفنج ها استفاده می کنند. اسفنج ها بهترین مواد و مصالحی هستتند که می توان از آن ها بهره گرفت چرا که هم فرو کردن گل ها درون آن راحت است و هم آن ها قابلیت نگه داری آب درون خود را دارد و باعث می شوند تا گل ها دیرتر پژمرده شود. 

[[nid:49060]]

گل آرایی با گل های طبیعی برای طراحی محوطه بیرونی 

از گل آرایی ها حتی برای تزیین محوطه بیرونی و فضای بیرونی خانه هم می توان استفاده کرد، این جور نیست که از گل آرایی فقط در موارد گفته شده استفاده شود. شما برای طراحی فضاهایی مانند بالکن، حیاط و تراس می توانید از این تکنیک جذاب استفاده کنید. 

گرند گل
گل های زیبای آپارتمانی
گرند گل

عکس هایی که در این مطلب استفاده شده اند همگی از پروژه های اجرا شده ی گروه گل و گیاه پایا آذین هستند که شاید بد نباشد با پیشینه و تاریخچه فعالیت این گروه کمی اشنا شویم. 

گرند گل
طراحی محوطه پایا آذین
گرند گل

در حدود 80 سال پیش حاج ابراهیم شفیعی که یکی از پرورش دهندگان گل و گیاهانی در محلات بود به تهران آمد و با فردی هلندی به نام پوتیوار آشنا و شروع به همکاری کرد. حاج ابراهیم تا به آن روز فقط گیاهانی چون مریم و گلایل پرورش داده بود اما آشنایی با پوتیوار باعث شد تا به پرورش گیاهان زینتی مانند بنفشه و میخک نیز روی بیاورد. بعد از مدتی او دوباره از تهران به محلات بازگشت تا کسب و کار خود را توسعه دهد و در این کار بسیار موفق شد. این کسب و کار دست به دست و نسل به نسل منتقل شد تا به پیام شفیعی نوه حاج ابراهیم رسید. او ابتدا به عنوان مدرس گل آرایی وارد صدا و سیما شد و قابلیت های خود را به نمایش گذاشت، بعد از آن گلخانه خود را تاسیس کرد. او با گسترش فعالیت ها و ادامه دادن تحصیلات خود در زمینه معماری و دکوراسیون داخلی تلاش به تلفیق آن با فضای سبز منزل کرد. و در حال حاضر هم به اداره گروه گل و گیاه پایا آذین مشغول است. 

شما می توانید برای دیدن نمونه کارهای بیشتر گروه گل و گیاه پایا آذین و همچینین به دست آوردن اطلاعات تماس آن ها به پروفایل اهالی فن گروه گل و گیاه پایا آذین در وبسایت چیدانه مراجعه کنید. 

مطالب بیشتر: ​انتخاب رنگ، مبلمان و گل و گیاه در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن
گل های رنگارنگ جلوه ای تماشایی در طراحی نمای ساختمان
چگونه دکوراسیون منزل را با گل های طبیعی تزیین کنید؟
شادابی دکوراسیون منزل با گل آرایی های زیبا و ساده
۹ ایده برای گلکاری در بالکن های فسقلی!

گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه