Chidaneh.com placeholder image

مدل چیدن سفره هفت سین، امسال رو باسلیقه شروع کنیم!

به قلم: تحریریه چیدانه

چیدمان سفره هفت سین جزء مهم ترین برنامه های نوروز هر سال است. معمولا تمامی افراد سعی می کنند برای مدل سفره هفت سین خود بیشترین حوصله و سلیقه را به کار بگیرند. با فرا رسیدن نوروز در این مطلب از وب سایت چیدانه تصمیم داریم با شما در رابطه با مدل چیدن سفره هفت سین به گفت و گو بنشینیم. پس این مطلب جذاب و البته کاربردی برای این روزها را اصلا از دست ندهید.

چیدمان سفره هفت سین

مدل چیدن سفره هفت سین

به طور کلی باید گفت که سفره هفت سین با معنای عمیق و نمادین خود به مفاهیمی چون روشنایی، فراوانی، باروری و… اشاره می کند. به همین دلیل نیز بهتر است برای چیدمان آن نهایت ذوق و هنر را به کار گرفت.

سرویس خواب بالسا

مطلب پیشنهادی: تخم مرغ رنگی عید، 16 ایده خوش بر و رو برای هفت سین 1400

سفره هفت سین طلایی
سفره هفت سین مینیمال

انتخاب سبک سفره هفت سین

پیش از هر چیز باید انتخاب کنید که برای چیدمان سفره هفت سین خود به دنبال چه سبکی هستید. تصمیم دارید سبکی سنتی با رنگ و حال و هوای سنتی داشته باشید و یا سبکی مدرن و یا شاید حتی مینیمال. با انتخاب سبک و مدل سفره هفت سین خود می توانید کم کم دست به کار شوید و عناصر سفره هفت سین خود را تهیه نمایید. یادتان باشد که انتخاب مدل چیدن سفره هفت سین شما کاملا به سلیقه و علاقه شما و اعضای خانواده تان بستگی دارد، این یعنی شما حتی می توانید برای چیدمان سفره هفت سین خود از سبک هایی تلفیقی نیز استفاده نمایید. ولی توصیه ما این است که سعی کنید در چیدمان سفره هفت سین خود از چیدمانی نامنظم و ناموزون اجتناب نمایید.

سفره هفت سین عروس

نحوه چیدن سفره هفت سین

حالا نوبت آن می رسد که به سراغ انتخاب سفره و همین طور ظرف های هفت سین خود بروید. معمولا افراد برای چیدمان سفره هفت سین خود به دنبال سفره های بته جقه، ترمه و یا پارچه های دست دوز می روند، با این حال شما می توانید در صورت تمایل کمی سنت شکنی کنید و به دنبال مدل سفره هفت سین دیگری باشید. توصیه ما این است که در کنار هر نوع پارچه ای که انتخاب می کنید حتما و حتما مراقب تعادل سفره هفت سینتان باشید. 

اگر سفره ای با طرح و نقش و نگار زیادی انتخاب می کنید حتما برای تهیه ظرف های هفت سینتان به دنبال مدل های ساده تر و کم نقش تری بروید. در مقابل نیز داشتن پارچه ای ساده و کم طرح برای سفره هفت سین می تواند شرایط خوبی را برای ظروف هفت سین پرنقش و نگارتر و پر رنگ تر فراهم کند تا به راحتی خودنمایی کرده و زیبایی شان را به رخ بکشند!

مطلب پیشنهادی: سفره هفت سین، در این 7 خانه ایرانی چگونه چیده شد؟

ترکیب رنگی سفره هفت سین

ترکیب رنگ سفره هفت سین

مسئله بعدی به ترکیب رنگی سفره هفت سین باز می گردد. برای انتخاب رنگ سفره هفت سینتان باید دقت بالایی به کار ببرید تا ترکیب رنگ ها به شکل معقولی حفظ شود. از آنجا که تعداد عناصر این سفره نسبتا زیاد است می تواند مستعد بی نظمی در رنگ ها و شلوغی بیش از حد باشد، به همین دلیل است که تاکید ما بر روی حفظ ترکیب رنگ زیاد خواهد بود.

سفره هفت سین در حیاط

وسایل تزیینی در چیدن سفره هفت سین

شما می توانید برای چیدمان سفره هفت سین خود به دنبال عناصر دیگری نیز باشید تا زیبایی سفره شما را چندین و چند برابر کنند. برای مثال توصیه ما استفاده از شمع های زیبا و متناسب با تم کلی سفره است. علاوه بر این شما می توانید مقداری میوه و یا گل های بهاری زیبا را مهمان سفره هفت سین خود کنید.

مطلب پیشنهادی: سفره هفت سین عروس، امسال همه کارو خودم انجام میدم!

مدل چبدمان سفره هفت سین

مکان مناسب چیدن سفره هفت سین

یادتان باشد مکانی که برای قرارگیری سفره هفت سین‌تان انتخاب می کنید نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با دقت در فضای خانه و محلی که در دید و بازدیدها از مهمان های خود پذیرایی می کنید سعی نمایید که بهترین قسمت برای قرارگیری سفره هفت سین را برگزینید. توصیه ما این است که تا جای ممکن سفره هفت سین خود را در جایی قرار دهید تا در زمان پذیرایی از مهمان ها با آن برخورد نکرده و دچار مشکل نشوید. در نتیجه می توان گفت که کنسول هایی که کنار دیوار قرار دارند و یا میزهای کنار مبلی که در حاشیه دکوراسیون پذیرایی وجود دارند از بهترین گزینه های چیدمان سفره هفت سین خواهند بود.

چند مدل چیدن سفره هفت سین

با توجه به نکاتی که تا به اینجا برایتان ذکر کردیم در ادامه شما را با چند مدل سفره هفت سین آشنا خواهیم کرد.

چیدمان سفره هفت سین
چیدمان سفره هفت سین سنتی
سفره هفت سین نوعروس
سفره هفت سین سنتی
سفره هفت سین ایرانی
چیدمان سفره هفت سین جدید

در مورد سفره هفت سین بیش تر بخوانید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه