Chidaneh.com placeholder image

کاور مبل ال، پارچه ای بهتره یا ژله ای؟

به قلم: حدیث حقیقت

یکی از مهم ترین و کاربردی ترین وسایل در خانه، مبلمان است که تاثیر زیادی بر روی فضای خانه دارد. به همین دلیل تمیزی آن نیز اهمیت زیادی دارد. اما از آن جایی که جنس و انواع گوناگونی پارچه برای مبل به کار برده می شوند و روش تمیز کردن آن ها نیز متفاوت هستند، ممکن است این کار مشکل به نظر برسد. همچنین این امکان وجود دارد که با گذشت زمان پارچه ها چرک مرده شوند و یا ظاهر اولیه خود را از دست بدهند. پس بهتر است برای این مشکل راه حلی پیدا کنیم. ما استفاده از کاور مبل را به شما پیشنهاد می دهیم. در ادامه این مطلب از چیدانه به بررسی انواع کاور مبل ال می پردازیم.

روکش پارچه ای مبل

انواع کاور مبل ال

کاور مبل ال نیز مانند سایر مبلمان راحتی از لحاظ جنس به دسته های مختلفی تقسیم می شود:

chidaneh ad banner
  • کاور مبل پارچه ای
  • کاور مبل ژله ای یا شیشه ای

مطلب مرتبط: کاور مبل، خوبه یا بد؟

کاور پارچه ای

کاور مبل ال پارچه ای

کاور مبل پارچه ای به دلیل آن که پوشانندگی بالایی دارد و تمام قسمت های مبل ال شما را می پوشاند، هیچ گونه لکه ای به مبل نفوذ پیدا نمی کند و مبل آسیب نمی بیند. پس می تواند گزینه مناسب و خوبی باشد برای خانه هایی که رفت و آمد زیادی دارند.

روکش پارچه ای

همچنین می توانید برای آنکه ظاهر مبل ال کهنه یا رنگ و رو رفته را تغییر دهید از کاور مبل پارچه ای استفاده کنید و با انتخاب پارچه ای با طرح مناسب و دارای هماهنگی با دکوراسیون خانه تان رنگ و طرح جدیدی در فضا ایجاد کنید.

روکش پارچه ای مبل ال

پارچه ها از لحاظ جنس و طرح تنوع زیادی دارند و شما می توانید به راحتی جنس و طرح دلخواه تان را انتخاب کنید. همچنین اغلب پارچه هایی را که می توان برای کاور مبل استفاده کرد با حرارت تغییر شکل نمی دهد و به راحتی می توان آن ها را در ماشین لباسشویی شست.

دقت کنید پارچه ای مستحکم انتخاب کنید تا با شستشو از بین نرود و در مقابل شستشو مقاوم باشد.

مطلب مرتبط: قیمت کاور مبلمان، هزینه پیراهن مبل شما چقدر است؟

روکش مبل

کاور مبل ال ژله ای

کاور مبل ژله ای یا شیشه ای علاوه بر آنکه از مبل ال شما محافظت می کند، اجازه می دهد طرح و رنگ مبل شما نیز مشخص باشد. پس اگر مشخص شدن رنگ و طرح مبل ال تان برای شما اهمیت دارد این نوع کاور مبل گزینه مناسبی برای شما است. شستن کاور مبل ژله ای نیز آسان است و به راحتی و با یک دستمال مرطوب تمیز می شود.

همچنین کاور مبل ژله ای قابلیت انعطاف پذیری دارد و اغلب در برابر اشتعال مقاوم است. شفاف، نرم و ضد خش است و به دلیل استفاده از مواد سالم در آن ضد حساسیت بوده و برای کودکان و حیوانات خانگی مشکل ایجاد نمی کند.

کاور مبل

کاور مبل ژله ای نسبت به نوع پارچه ای چند مزیت دارد:

  • بر خلاف کاور مبل پارچه ای، مایعات از کاور مبل ژله ای عبور نمی کنند و در صورت ریختن مایع بر روی این نوع کاور، با دستمال به راحتی پاک می شوند.
  • همچنین آلودگی و گرد و غبار داخل کاور ژله ای نفوذ نمی کند و به راحتی با دستمال مرطوب تمیز می شود.

کاور مبل ژله ای در فصل گرما باعث تعریق می شود و ممکن است از روی سطح مبل لیز بخورید که این موارد از نکات منفی این نوع کاور مبل هستند.

مطلب مرتبط: لباس مبل، مقرون به صرفه ترین راه تغییر دکوراسیون منزل

کاور مبل پارچه ای

نکاتی درباره انواع کاور مبل ال

  • کاور مبل آلودگی و صدمات احتمالی که ممکن است به مبلمان ال وارد کنند را به حداقل می رساند و به راحتی می توان آن را با گذشت زمان و در صورت آسیب دیدن تغییر داد و در هزینه نیز صرفه جویی کرد.
  • می توان تنها قسمت هایی که در معرض آلودگی قرار دارند را پوشاند و برای آن قسمت ها کاور تهیه کرد.
  • لزومی ندارد تا شما حتما برای محافظت از مبلمان ال از کاور مبل استفاده کنید. شما می توانید با انتخاب پارچه ای با طرح و رنگ دلخواه تان فضا را خاص و جذاب کنید و به آن جلوه ای نو بدهید.

“شما هم برای سفارش می توانید از ثبت درخواست رایگان چیدانه کمک بگیرید"

مطلب پیشنهادی: 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه