Chidaneh.com placeholder image

چیدمان مبلمان 7 نفره راحتی، راهکارهایی که خانه را زیباتر نشان می‌دهد

به قلم: فائزه میرسلطانی

نحوه چیدمان مبلمان در خانه یکی از ترفندهای زیباسازی دکوراسیون است و باید در انجام آن دقت داشته باشید. در نحوه چیدمان مبلمان سلطنتی، کلاسیک و راحتی، مقداری تفاوت وجود دارد و نباید برای همه یک نسخه پیچید. برای چیدمان مبلمان 7 نفره راحتی اصولی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید و توجه به سبک دکوراسیون خانه و کمک از ذوق و سلیقه خودتان، چیدمان را زیبا‌تر می‌کند.

در این مطلب از چیدانه به سراغ راهکارهای چیدمان مبلمان 7 نفره راحتی رفته‌ایم و قصد داریم که از راهنمایی‌های برند  مبل خلیج فارس در این زمینه بهره ببریم. با ما تا پایان این مطلب همراه باشید تا نکات جالبی از نحوه چیدمان مبلمان 7 نفره راحتی برایتان بگوییم.

اسکای اسکرپر

مبل خلیج فارس
خرید شیک‌ترین مدل‌های مبلمان راحتی نشیمن
مبل خلیج فارس

چیدمان مبلمان 7 نفره راحتی در چه خانه‌هایی جلوه بهتری دارد؟

چیدمان مبلمان 7 نفره راحتی برای متراژهای متفاوت مناسب است و فرقی نمی‌کند خانه شما کوچک یا بزرگ باشد. در هر همه حالت‌ها اگر چیدمان مبلمان 7 نفره راحتی به درستی انجام شود، نتیجه کار زیبا خواهد بود. البته چند نکته در انتخاب و چیدمان مبلمان 7 نفره راحتی برای خانه‌های کوچک، بزرگ، سالن‌های مربع و مستطیل وجود دارد که در ادامه این مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد.

مبل خلیج فارس
خرید شیک‌ترین مدل‌های مبلمان راحتی نشیمن
مبل خلیج فارس

نحوه چیدمان مبلمان 7 نفره راحتی در خانه‌های کوچک

وقتی که خانه شما کوچک است و بیشتر از 50 متر مربع نیست، خرید و چیدمان مبلمان 7 نفره راحتی بهترین انتخاب است و در این نوع خانه بهتر است که سراغ مبلمان استیل یا ست‌های 9 نفره نروید. چیدمان مبلمان 7 نفره راحتی در خانه‌هایی با متراژ کم، فضای خانه را شلوغ نمی‌کند و این حس را منتقل نمی‌کند که اثاثیه را به زور در خانه گنجانده‌اید!

در خانه‌هایی با متراژ پایین، مبلمان 7 نفره راحتی تنها ست مبلمان منزل محسوب می‌شود و بنابراین باید در نحوه چیدمان آن دقت بسیاری کنید. نحوه چیدمان مبلمان 7 نفره راحتی و هر نوع مبلمانی در متراژهای کوچک، معمولا حالت‌های محدودی دارد و فقط باید با توجه به سبک دکوراسیون و نقشه خانه، بهترین ایده را برای چیدمان اجرا کرد.

مبل خلیج فارس
مبلمان های راحتی لوکس طوسی
مبل خلیج فارس

نحوه چیدمان مبلمان 7 نفره راحتی در خانه‌های بزرگ

نحوه چیدمان مبلمان 7 نفره راحتی در خانه‌هایی با متراژ بالا، راحت‌تر از خانه‌های کوچک است. در این نوع خانه‌ها معمولا مبلمان 7 نفره راحتی ست اصلی خانه نیست و از این مبلمان برای جلوی تلویزیون استفاده می‌شود. در خانه‌های بزرگ دست‌تان در چیدمان مبلمان 7 نفره راحتی باز است و نیازی نیست که از تمام ست 7 نفره در کنار هم استفاده کنید.

در واقع در نوعی از چیدمان، می‌توانید فقط از دو کاناپه در نزدیک هم استفاده کنید و دو مبل تک نفره، باید دیوار قسمت دیگری از خانه را به همراه یک میز کوچک پر کنند. این دیوار اگر رنگ متفاوتی نسبت به سایر دیوارهای خانه داشته باشد، نتیجه چیدمان مبلمان 7 نفره راحتی، بسیار زیباتر خواهد بود. نوع چیدمان مرسوم ست 7 نفره راحتی، پر کردن سه ضلع و قرار دادن تلویزیون در ضلع دیگر است.

برای آشنایی بیشتر با نحوه چیدمان مبلمان 7 نفره راحتی و انواع آن، پیشنهاد می‌کنیم که به صفحه پروفایل گروه مبل خلیج فارس سر بزنید.

مطلب پیشنهادی: مبلمان راحتی و مدرن، در دکوراسیون خانه به سبکی متفاوت فکر کن! 

مبل خلیج فارس
سرویس مبلمان راحتی لوکس کرم
مبل خلیج فارس

چیدمان مبلمان 7 نفره راحتی در فضای مربع

چیدمان مبلمان 7 نفره راحتی، در فضای مربع حالت مطلوبی دارد و نتیجه کار بهتر خواهد شد. در این نوع چیدمان، مبلمان باید به شکل کاملا مربع چیده بشوند که یک ضلع آن دیوار کانونی خانه است و معمولا این دیوار با تلویزیون پر می‌شود. دست شما در نحوه چیدمان کاناپه و مبل‌های تک نفره باز است و فرقی نمی‌کند که این کاناپه‌ها و مبل‌های تک نفره، کدام سه ضلع باقی‌مانده از مربع را پر کنند. تنها اصولی که باید رعایت کنید، قرار گرفتن تلویزیون در قسمت کانونی خانه و قرار گرفتن میز جلو مبلی در مرکز مبلمان است، البته لزوماً میز جلو مبلی نباید دقیقا در نقطه مرکزی باشد و می‌تواند بنا به بزرگی و کوچکی فضا جابه‌جا شود.

مبل خلیج فارس
مبلمان های راحتی لوکس مشکی سفید
مبل خلیج فارس

به‌عنوان مثال اگر فضای مرکزی مبلمان بزرگ است و دسترسی به میز جلو مبلی مشکل است، بهتراست این میز به کاناپه 3 نفره نزدیک‌تر باشد. در این حالت کاناپه 3 نفره باید ضلع روبه‌رویی دیوار کانونی را پر کند. میزهای کوچک عسلی می‌توانند در کنار مبلمان تک ‌نفره قرار گیرند، اما اگر دسترسی کاناپه 2 نفره به میز جلو مبلی مناسب نیست، شرایط فرق می‌کند و بسته به نوع چیدمان جای مناسب عسلی را پیدا کنید تا دسترسی به میز برای همه افرادی که در هر قسمت از مبلمان می‌نشینند، یکسان باشد.

مبل خلیج فارس
مبلمان استیل سلطنتی نشیمن رنگ کرم
مبل خلیج فارس

چیدمان مبلمان 7 نفره راحتی در فضای مستطیل

 اولین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید، مستطیلی یا مربع بودن سالن خانه است. حتی اگر خانه شما به شکل مستطیل طراحی شده است، تا جای ممکن بهتر است از چیدمان خطی مبلمان 7 نفره راحتی پرهیز کنید. چیدمان خطی ظاهری کاملا مصنوعی به خانه می‌دهد و شما را به یاد مطب پزشکان یا دفاتر اداری می‌اندازد!

مبل خلیج فارس
مبلمان استیل سلطنتی نشیمن رنگ آبی آسمانی
مبل خلیج فارس

معمولا نقشه خانه‌های متراژ پایین به شکل مربع طراحی می‌شود و کمتر پیش می‌آید که این خانه‌ها به شکل مستطیل طراحی شوند. برای چیدمان مبلمان 7 نفره راحتی در خانه‌های کوچک با فضای مستطیلی، بهتر است که از کاناپه 3 نفره در یک سمت و کاناپه 2 نفره در سمت مخالف آن قرار داده شود. 

تلویزیون نیز بهتر است در جلوی دیوار مابین این دو کاناپه قرار داده شود. دو مبل تک نفره باقی مانده نیز بهتر است که جلوی دیوار روبه‌روی تلویزیون قرار بگیرد، اما اگر فضای کافی وجود ندارد چاره‌ای جز قرار دادن هر کدام از آنها در کنار کاناپه‌ها 3 و 2 نفره نیست. در واقع یک مبل تک نفره در کنار کاناپه 3 نفره و دیگری روبه‌روی آن، در کنار کاناپه 2 نفره قرار می‌گیرد. تا حد ممکن بهتر است که این مبل‌های تک نفره به سمت تلویزیون کمی متمایل شوند و با کاناپه‌ها در یک راستا نباشند.

 فراموش نکنید که در خانه‌های بزرگ شرایط فرق می‌کند و می‌توانید بنا به نوع طراحی خانه، ایده‌های بهتری داشته باشید و مبلمان را به شکل مربعی در سالن مستطیلی بچینید.

مبل خلیج فارس
مبلمان های راحتی لوکس سرمه ای
مبل خلیج فارس

نکته‌هایی برای خرید مبلمان 7 نفره راحتی

  • در هنگام خرید مبلمان به هماهنگی یا تضاد منطقی رنگ آن با سایر قسمت‌های خانه توجه کنید.
  • اندازه مبلمان و نوع طراحی آن باید با متراژ خانه متناسب باشد.
  • جنس و کیفیت مواد اولیه مبلمان بسیار مهم است و حتما در زمان خرید، سراغ برندهای معتبر بروید.

“برای مشاهده مدل های بیش تر و سفارش با گروه مبل خلیج فارس در ارتباط باشید"

مطلب پیشنهادی: 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه