کناف پشت تلویزیون، انواع مدل‌های کناف پشت تی‌وی شیک

کناف پشت تلویزیون، انواع مدل‌های کناف پشت تی‌وی شیک

به قلم: یاسمین ثریا

یکی از فضاهایی که در دکوراسیون منزل به عنوان یک نقطه کانونی به چشم می‌آید، طراحی دیوار پشت ال‌سی‌دی است. یکی از گزینه‌های طراحی این دیوار، استفاده از کناف پشت تلویزیون است. از چندین سال قبل کناف سقف و دیوار با فرم‌های مختلف اجرا می‌شوند و تا به امروز تغییراتی هم داشته است. اگر برای اجرای کناف پشت تلویزیون، به دنبال مدل‌های به روز و شیک هستید در این مطلب نمونه‌هایی از انواع طراحی کناف پشت تلویزیون را آورده‌ایم.

قالیشویی ادیب

 

انواع کناف پشت تلویزیون

انواع کناف پشت تلویزیون

کناف نوعی طراحی اتصالات اضافی بر روی دیوار و یا سقف است که به شکل سطحی به فرم زیبا اجرا می‌شود. چندین سال قبل کناف با فرم‌های برجسته و شکل‌های مختلف هندسی اجرا می‌شدند و دیوار یا سقف را به شکلی برجسته در می‌آوردند. ولی امروزه طرح‌های ساده و مدرن طرفداران بیشتری دارند. همه مدل‌ها اغلب کناف‌هایی سفید با نورپردازی خاص هستند. همچنین با استفاده از رنگ و متریال‌های به کار رفته کناف پشت تلویزیون می‌تواند به صورت سفید و یا در رنگ‌های مختلف اجرا شود.

مطلب پیشنهادی: تی وی وال چرخشی، یک تلویزیون در دو اتاق!

کناف مدرن دیوار پشت تلویزیون

دیوار تی وی مدرن

دیوار تی وی مدرن می تواند ترکیب کناف با شومینه مدرن، ترکیب کناف با اسلب های سنگی، ترکیب کناف با ترموود و یا نورپردازی مخفی باشد. برای مثال گروهی از مجردها یا علاقمندان سبک‌های صنعتی و مدرن نیز کناف پشت تلویزیون مدرن را مشکی یا سایر نگ های تیره و جسورانه انتخاب می‌کنند. به طور کلی در خانه هایی با دکوراسیون مدرن می توان ایده های جدیدی از دیوار تی وی مدرن با کناف را اجرا نمود.

مطلب مرتبط: کناف دور شومینه؛ 24 نمونه طرح شومینه با کناف

کناف ساده دیوار تی وی

کناف پشت تلویزیون ساده

دیگر مدل‌های شلوغ کناف دیواری گذشته است. این روزها اغلب افراد به دنبال طرح‌های ساده‌تر هستند. برای دیزاین های مینیمال یا برای خانه هایی با فضای کوچک بهتر است به سراغ مدل کناف پشت تلویزیون ساده برویم. استفاده از رنگهای ترجیحا روشن و تک رنگ برای تی وی روم کناف ساده بسیار توصیه می شود. نورپردازی می تواند طرح ساده کناف پشت تی وی را به خوبی جلوه گر کند.

 

کناف دیوار تلویزیون لاکچری

کناف تی وی روم لاکچری

طرح‌های پرزرق و برق و لاکچری برای دکوراسیون خانه‌های کلاسیک مناسب هستند. برای لاکچری شدن  کناف تی‌وی‌روم از متریالی مانند سنگ، ترموود و همچنین نورپردازی‌های مخفی استفاده می‌شود. استفاده از رنگی متفاوت با بقیه دیوارها و یا رگه‌هایی از رنگ‌های نقره‌ای و طلایی باعث لاکچری شدن، کناف پشت تلویزیون می‌شود.

مطلب مرتبط: چرا کاربرد کناف در بازسازی یک راهکار معجزه‌گر است؟

 

کناف دیوار تلویزیون گرد

کناف پشت تلویزیون گرد

تضاد فرمی بین تلویزیون و طراحی کناف پشت آن، دکوراسیون دیوار تلویزیون را جذاب می‌کند. این طرح دیوار تلویزیون حتما نظر مهمان‌ها و کسی که وارد خانه می‌شود را به خود جلب می‌کند. کناف پشت تلویزیون گرد، برای دکوراسیون مدرن جالب خواهد بود.

 

رنگ کناف دیوار پشت تلویزیون

رنگ کناف پشت تلویزیون

کناف پشت تلویزیون، معمولا به رنگ سفید، شیری، کرم یا نسکافه‌ای است. در صورتی‌که خانه شما بیشتر به سبک کلاسیک گرایش دارد، می‌توانید کناف‌های قهوه‌ای چوبی رنگ را هم انتخاب کنید. اگر به دنبال یک مدل کناف پشت تلویزیون ساده و شیک هستید، رنگ های روشن و مینیمال گزینه خوبی هستند.

نورپردازی دیوار کناف

نورپردازی کناف پشت تلویزیون

برای اجرای کناف پشت تلویزیون در زیباترین حالت ممکن، مهمترین نکته در نظر گرفتن نور پردازی آن است. با توجه به جنس کناف و انعکاس نور تایل های گچی، نورپردازی روی آن می تواند زیبایی منحصر به فردی برای محیط به ارمغان آورد. البته باید به این موضوع دقت کرد که میزان نورپردازی کناف پشت تلویزوین به حدی باشد که تماشای تلویزیون را برای بیننده مشکل نکند.

 

کناف پشت تی‌وی ایده‌ای برای طراحی فضای پشت تلویزیون است که طراحی آن می‌تواند مدرن و یا کلاسیک باشد. در این مطلب نمونه‌هایی از طراحی‌های کناف پشت تلویزیون را ببینید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
اسلامی در تاریخ 29 خرداد 1402
سلام وقت بخیر من یا دیوار به عرض۱۹۰ دارم که پایینش هم رادیات داره میشه با کناف کار کنید و تلوزیون رو روش نصب کرد ؟

ثبت دیدگاه