تغییر خلاقانه دکوراسیون پشت تلویزیون با کناف، جلوه‌ای جدید در دکوراسیون داخلی

تغییر خلاقانه دکوراسیون پشت تلویزیون با کناف، جلوه‌ای جدید در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون پشت تلویزیون با کناف

تبدیل فضای نشیمن به محیطی خلاق که توجه همه را به سمت خود جلب کند، کار دشواری نیست. در واقع، با اضافه کردن طرح‌های خاص و شیک می‌توان جلوه خوبی به فضا بخشید و حال و هوای اهالی خانه را حسابی تغییر داد. تی وی روم یا دیوار پشت تلویزیون‌های صفحه تخت را می‌توان با ابزارآلات مختلف تزیین کرد.

سرویس خواب بالسا

دکوراسیون پشت تلویزیون شیک

یکی از این ابزارها، استفاده از طرح کناف است که مانند یک کادر زیبا به دیوار پشت تلویزیون شکل و نما می‌دهد. دکوراسیون پشت تلویزیون با کناف به دلیل طرح برجسته و اشکال هندسی که دارد، طرحی مدرن محسوب می‌شود که با ترکیب رنگی و نورپردازی درست جلوه بی‌نظیری به بخش نشیمن خانه می‌دهد.

بیشتر بدانید: 6 ایده برای دکوراسیون داخلی با سیمان؛ جلوه‌ای نوین در طراحی دکوراسیون داخلی

چرا بهتر است برای دکوراسیون پشت تلویزیون از طرح کناف استفاده کرد؟

همانطور که در بالا اشاره شد، کناف در عین سبک بودن، به فضا بافت و حجم می‌دهد و بهترین گزینه برای نورپردازی است. نورپردازی پشت تلویزیون فضایی رمانتیک و بسیار زیبا در فضای خانه ایجاد می‌کند که می‌توانید این حس را هنگام تماشای فیلم سینمایی به وضوح درک کنید.

دکوراسیون پشت تلویزیون با کناف

به علاوه، دکوراسیون پشت تلویزیون با کناف طرحی است که نسبت به پنل‌های چوبی و اسلب سنگی ارزان‌تر است و جلوه بسیار زیبایی در فضا ایجاد می‌کند و با فراهم کردن سیستم صورتی با کیفیت می‌توانید این زیبایی را کامل کنید. از دیگر ویژگی‌های کناف قابلیت انعطاف‌پذیری بالای آن است که این امکان را به طراح می‌دهد تا بتواند قاب پشت تلویزیون را به هر شکلی که می‌خواهد تبدیل کند.

بهترین رنگ برای دکوراسیون پشت تلویزیون با کناف چیست؟

انتخاب رنگ برای دیوار پشت تلویزیون با کناف در وهله اول به کلیت فضا بستگی دارد. اما، معمولا پیشنها می‌شود از رنگ تیره استفاده شود تا تلویزیون را هنگامی که استفاده نمی‌کنید، در خود محو کند و جلوه یکپارچه‌ای به فضای دیوار بدهد.

رنگ پشت تلویزیون با کناف

بنابراین، رنگ مشکی، خاکستری و سورمه‌ای و سبز تیره گزینه‌های خوبی برای اجرای طرح دیوار پشت تلویزیون هستند. اما، اگر به رنگ‌های تیره علاقه ندارید و انتخاب این رنگ‌ها با کلیت فضای نشیمن و پذیرایی خانه شما هماهنگی ندارد، می‌توانید از تناژ رنگی خنثی یا روشن نیز استفاده کنید. انتخاب رنگ کمی سلیقه‌ای و کمی متناسب با استایل کلی خانه شما می‌تواند باشد.

نورپردازی کناف پشت تلویزیون

دکوراسیون پشت تلویزیون با کناف

 

برای اجرای کناف پشت تلویزیون در زیباترین حالت ممکن، مهمترین نکته در نظر گرفتن نور پردازی آن است. با توجه به جنس کناف و انعکاس نور تایل های گچی، نورپردازی روی آن می تواند زیبایی منحصر به فردی برای محیط به ارمغان آورد. البته باید به این موضوع دقت کرد که میزان نورپردازی کناف پشت تلویزوین به حدی باشد که تماشای تلویزیون را برای بیننده مشکل نکند.کناف پشت تی‌وی ایده‌ای برای طراحی فضای پشت تلویزیون است که طراحی آن می‌تواند مدرن و یا کلاسیک باشد. در این مطلب نمونه‌هایی از طراحی‌های کناف پشت تلویزیون را ببینید.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع دکوراسیون نشیمن؛ طراحی فضایی دلنشین برای دورهمی خانوادگی

مدل‌های متنوع دکوراسیون پشت تلویزیون با کناف

دکوراسیون پشت تلویزیون با کناف

در گذشته انتخاب کاغذ دیواری به عنوان تنها المان تزیینی محسوب می‌شد. اما، با توجه به تغییر ذائقه مردم و روند رو به رشد صنعت، طرح‌های جدیدی برای تزیین دکوراسیون داخلی پا به عرصه گذاشتند. یکی از این طرح‌ها استفاده از کناف در تزیین دیوار، سقف کاذب و نورپردازی زیبای اطراف آن بود که کم کم به سمت تززین دیوار پشت تلویزیون نیز راه یافت.

استفاده از طبقه در تزیین دکوراسیون پشت تلویزیون با کناف

همانطور که در تصویر دکوراسیون پشت تلویزیون با کناف که در زیر نمایش داده شده مشخص است، می‌توانید طرح مورد نظر را مانند یک طرح برجسته از دیوار اصلی به همراه طبقه یا قفسه‌هایی در نظر بگیرید و تلویزیون را روی آن نصب کنید. یکی از ضروری‌ترین بخش‌های دکوربندی که بسیار کاربردی نیز هست، قفسه‌های پنهان و قابل دید هستند که فضای کافی برای قرار دادن اشیای مختلف را برای شما فراهم می‌کنند.

دکوراسیون کنافی پشت تلویزیون

 به این شیوه که می‌توانید فضای پنهان را همچون یک انباری کوچک برای قرار دادن وسایل مختلف در نظر بگیرید و از فضای قابل رویت برای قرار دادن دکوراتیوها استفاده کنید. به علاوه با در نظر گرفتن رنگبندی‌های مختلف برای این قفسه‌ها می‌توانید کمی خلاقیت بیشتری در تزیین دیوار پشت تلویزیون با کناف به کار ببرید.

دکوراسیون پشت تلویزیون با کناف دایره‌ای

دکوراسیون پشت تلویزیون با کناف دایره‌ ای

دایره فضایی مقدس در معماری است که نشان دهنده کمال و یکپارچگی است. به همین جهت، حسی آرامش بخش در دکوراسیون داخلی ایجاد می‌کند. استفاده از دکوراسیون پشت تلویزیون از طرح کناف به شکل دایره جلوه بسیار زیبایی به فضای نشیمن می‌بخشد و به دلیل تفاوت شکل تلویزیون که به صورت یک مکعب مستطیل نازک است و خود کناف که به شکل گرد است، تضاد جالبی ایجاد می‌کند که می‌توانید این طرح را متناسب با ابعاد دیوار پشت تلویزیون خود انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: فرش های ترند 1403؛ جلوه‌ای زیبا در دکوراسیون داخلی خانه

استفاده از پنل در تزیین دکوراسیون پشت تلویزیون

ایده دیگری که می‌توانید با کمک آن به فضای دیوار پشت تلویزیون حجم و بعد دهید، استفاده از پنل است. این پنل می‌تواند در قابل طرح کنافی باشد و یا می‌توانید با استفاده از چوب ام دی اف، طرحی همچون کناف را پشت تلویزیون ایجاد کنید. البته، این طرح گران‌تر از کناف است. اما، زیبایی منحصربه‌فردی به فضای خانه می‌بخشد و در واقع، یک طرح مدرن در دکوراسیون دیوار پست تلویزیون است.

دکوراسیون پشت تلویزیون با پنل

ویژگی خوب این طرح این است که تمامی سیم و کابل‌های مربوط به تلویزیون، کنسول بازی و دستگاه‌های دیگر از دیده پنهان می‌شوند و نظم بیشتری به فضا می‌دهد. به علاوه می‌توانید با یک نورپردازی خیلی شیک، جلوه آنر ا افزایش داده و در شب هنگام حسی رمانتیک را هنگام تماشای فیلم ایجاد کنید. برای نصب این اسلت‌ها کافی است طرح اولیه را در ذهن داشته باشید، دیوار را کاملا آماده نصب کنید و پنل‌ها را با استفاده از پیچ گوشتی به دیوار پیچ کنید و در نهایت، تلویزیون را روی دیوار بچسبانید.

دکوراسیون پشت تلویزیون با کناف مینیمال

دکوراسیون پشت تلویزیون با کناف مینیمال

سبک مینیمال یکی از محبوب‌ترین سبک‌ها در دکوراسیون داخلی است. برای اینکه بتوانید ین سبک را در تزیین دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون با کناف رعایت کنید، بهتر است از یک کمد چوبی در زیر تلویزیون استفاده کنید تا فضا را مرتب و بدون از شلوغی نشان دهد. به علاوه می‌توانید برای تزینن بیشتر از یک گلدان گل طبیعی یا دکوراتیوههای ساده استفداه کنید.

دکوراسیون پشت تلویزیون با کناف در اتاق خواب

استفاده از تلویزیون تنها مختص اتاق نشیمن نیست و افراد با توجه به نیاز خود می‌توانند تلویزیونی در ابعاد کوچک یا بزرگ را در اتاق خواب خود قرار دهند. برای تزیین دیوار پشت تلویزیون در اتاق خواب خود می‌توانید از طرح کناف با اشکال هندسی در رنگبندی کاملا خاص و ویژه استفاده کنید و شکل تازه‌ای به نمای اتاق خواب خود ببخشید.

دکوراسیون پشت تلویزیون با کناف در اتاق خواب

 انتخاب رنگ‌های جیغ و خاص هم می‌تواند به دایره انتخاب شما اضافه شود. اما، به این نکته توجه کنید که معمولا از رنگ‌های جیغ و تند برای تزیین دکوراسیون اتاق خواب استفاده نمی‌کنند؛ چرا که اتاق خواب محلی برای آرامش و استراحت است و باید از رنگ‌های آرامش بخش و لطیف در دکوراسیون آن به کار برد.

دکوراسیون پشت تلویزیون سنگی

اگر به دنبال طراحی شیک، لوکس، کمی پیچیده و کلاسیکی برای دکوراسیون نشیمن خانه‌تان هستید، می‌توانید این بار روی دیوار پشت تلویزیون متمکز شوید و تغییر را از آنجا شروع کنید. می‌توانید به جای قابی از جنس کناف، از سنگ طبیعی تیره اونیکس که به لحاظ بافت، شبیه به کناف بوده و حالتی برجسته دارد را برای تزیین دیوار پشت تلویزیون استفاده کنید.

دکوراسیون پشت تلویزیون

 

سنگی مانند اونیکس سنگی رگه دار است و خط‌های روی آن به رنگ سفید و مشکی است که خود طرح زیبایی به فضای ساده و یکنواختی که قرار است در آن تعبیه شود می‌دهد. اگر دیوار پشت تلویزیون به رنگ روشن یا خنثی است، می‌توانید از اونیکس تیره برای تزیین فضای دیوار پشت تلویزیون استفاده کنید و کنتراست بسیار زیادی ایجاد کنید تا زیبایی بیشتر به محیط ببخشید. می‌توانید فضای پشت تلویزیون را با سنگ مرمر نیز تزیین کنید.

کلام آخر

دنیای طراحی دنیایی توام با تخیل و نوآوری است. به همین جهت، دست طراحان در ایجاد طرح‌های متنوع کاملا باز است. دکوراسیون پشت تلویزیون با کناف یکی از همین ایده‌ها است که جلوه بسیار زیبایی به فضا می‌بخشد و با یک نورپردازی بسیار هوشمندانه، تماشای تلویزیون را در شب دوچندان می‌کند. در روز نیز، زیبایی طرح کناف جلوه خوبی به فضای نشیمن و پذیرایی می‌دهد.

متخصصان چیدانه

مشاهده بیشتر

دیدگاه کاربران
اسلامی در تاریخ 29 خرداد 1402
سلام وقت بخیر من یا دیوار به عرض۱۹۰ دارم که پایینش هم رادیات داره میشه با کناف کار کنید و تلوزیون رو روش نصب کرد ؟

ثبت دیدگاه