Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون ساده منزل، خانه ای با رنگ های آرامش بخش!

به قلم: تحریریه چیدانه

خانه هر چه دکوراسیونی ساده‌تر و دلبازتر باشد، آرامش بیشتری را برای اهالی خانه ایجاد می‌کند. منظور از سادگی، لزوما خلوت بودن و کم بودن اثاثیه نیست، بلکه هرچه مبلمان و وسایلی با رنگ‌های روشن‌تر و جزییات کمتر انتخاب کنیم، این حس در خانه تقویت می‌شود. این در حالیست که خانه‌های کوچک‌تر، بیش از بیش نیازمند این سادگی هستند تا دلگیر و خسته کننده به‌نظر نیایند. در این بخش از تورهای خانه گردی چیدانه، گزارشی از دکوراسیون خانه ساده‌ی سارا و حسن تهیه کرده ایم تا با هم ببینیم این زوج خوش سلیقه چگونه منزل‌شان را چیده اند.

امیر صادقی
منزل ساده و مینیمال
امیر صادقی

سرویس خواب بالسا

دکوراسیون ساده منزل سارا و حسن در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: 2 نفر
  • شغل صاحب خانه: خانم، مهندس معمار و آقا، روزنامه نگار
  • موقعیت: تهران
  • متراژ فضا: 60 متر
  • طبقه: چهارم
  • ملک: شخصی
  • تعداد سرویس بهداشتی: یک عدد
  • تعداد اتاق خواب: یک عدد
  • رنگ های غالب: سبز، خاکستری، آجری
  • ویژگی های برجسته در دکوراسیون: ترکیب رنگ های سرد، گرم و خنثی و همینطور استفاده از متریال چوب و فلز
  • طراح: صاحب منزل
  • مدت زمان که طراحی داخلی و بازسازی: 4 ماه
  • هزینه تقریبی بازسازی منزل: 250 میلیون تومان

مطالب بیشتر: 8 تغییر ساده که دکوراسیون منزل تان را زیر و رو می کنند!

امیر صادقی
منزل ساده و مینیمال
امیر صادقی

درباره‌ی دکوراسیون ساده منزل سارا و حسن

دلیل انتخاب این منزل ساده برای شما چیست؟ چه مدت برای پیدا کردن زمان سپری شد؟

مهم‌ترین فاکتور ما برای انتخاب این منزل، خانه ای با نقشه مناسب برای چیدمانی ساده، خوب و کاربردی بود. چون معمولا در خانه هایی با متراژ کوچک، داشتن چیدمانی خوب و اصولی به سختی امکان پذیر است. برای ما داشتن فضاهای کامل در دکوراسیون نشیمن و غذاخوری که در آن بتوانیم به راحتی از مهمان ها پذیرایی کنیم اهمیت داشت. همینطور روشنایی خوب خانه با وجود پنجره های کمی که داشت در اولین بازدید، نظر ما را را به خودش جلب کرد. قرار گرفتن خانه در محله‌ای آرام و با دسترسی مناسب هم یکی دیگر از دلایل انتخاب این خانه ساده بود.
ما حدود 2 ماه برای پیدا کردن این منزل وقت گذاشتیم.

مطالب پیشنهادی: دکوراسیون منزل با وسایل ساده، نکاتی که باید بدانید!

امیر صادقی
منزل ساده و مینیمال
امیر صادقی

 

چه فاکتورهایی را برای دکوراسیون ساده منزل ایده آل خود در نظر داشتید؟ 

ما بر اساس بودجه‌ای که برای خرید منزل‌مان داشتیم به ناچار سراغ خانه هایی با متراژ پایین رفتیم. مهم‌ترین فاکتور برای ما در دکوراسیون ساده، خانه‌ای با نقشه مناسب بود که بتوانیم فضاهای مورد نظر خود را در آن داشته باشیم. همینطور ابعاد مناسب فضای آشپزخانه که به نظر من یکی از مهم‌ترین فضاها در دکوراسیون منزل است هم برای ما از اهمیت زیادی برخوردار بود. روشنایی و دلباز بودن خانه هم از فاکتورهای دیگر انتخاب ما بود.

امیر صادقی
منزل ساده و مینیمال
امیر صادقی

 

داستان دکوراسیون منزل و یا بازسازی خانه خود را تعریف کنید. 

در بازسازی دکوراسیون ساده منزل، ما کمی از متراژ آشپزخانه کم کردیم تا فضایی در پذیرایی برای میز نهارخوری داشته باشیم. کابینت های قبل بازسازی کم و غیرکاربردی بود. آن‌ها را خودمان به شکلی که مناسب فضای آشپزخانه‌مان باشد طراحی کردیم. با حذف آرک آشپزخانه و گچ بری های سقف آشپزخانه و نشیمن سعی کردیم ظاهر مدرن‌تر و ساده تری به خانه ببخشیم. در رابطه با شومینه؛ باید بگویم که قصد داشتیم آن را از فضای پذیرایی حذف کنیم چون به نظرمان خانه 60 متری نیازی به شومینه بزرگ که فضای زیادی اشغال می کرد نداشت. اما به دلیل مسائل فنی و رد شدن کانال ها از داخل شومینه این کار امکان پذیر نشد. به همین دلیل سعی کردیم از فضای روی شومینه و اطراف آن، برای قرار دادن گلدان هایمان استفاده کنیم. و یک نقطه کانونی دلپذیر در نشیمن به وجود بیاوریم.
در انتخاب رنگ بندی، اولین انتخاب برایمان رنگ سبز بود که سعی کردیم با قرار دادن یک رنگ خنثی مثل خاکستری و یک رنگ گرم مثل آجری در کنار آن تعادل رنگی به وجود بیاوریم.

امیر صادقی
منزل ساده و مینیمال
امیر صادقی

آیا برای دکوراسیون ساده خانه روند خاص و یا برنامه مشخصی داشتید؟

ما زمان کافی برای طراحی سه بعدی فضای منزل نداشتیم به همین دلیل با تهیه یک مود برد و قرار دادن عکس مبلمان، وسایل و متریال های مورد نظرمان در آن هماهنگی آن‌ها با یکدیگر را بررسی و سپس اقدام به خرید کردیم.

امیر صادقی
منزل ساده و مینیمال
امیر صادقی

کدام ویژگی منزل شما، آن را برایتان دلچسب تر می سازد؟

گرم بودن فضای منزل به دلیل رنگ چوب که در پارکت کف، کابینت و مبلمان وجود دارد را دوست داریم و حس صمیمیت و سادگی را برایمان تداعی می‌کند. ترکیب رنگی که در مبلمان، تابلوها، فرش، رومیزی و پرده ها رعایت شده ترکیب شادی را به وجود آورده که برایمان بسیار انرژی بخش است. قرار دادن نورهای موضعی در قسمت های مختلف دکوراسیون ساده منزل‌مان از مواردی است که برایمان خوشایند است. 

امیر صادقی
منزل ساده و مینیمال
امیر صادقی

بزرگ ترین چالش یا دردسر در زمان بازسازی و یا دکوراسیون ساده منزل شما چه بوده است؟

همانطور که گفتم بزرگ‌ترین چالش برای ما، کم کردن فضای آشپزخانه و اضافه کردن به فضای پذیرایی، برای قرار دادن میز ناهارخوری بود. به‌طوری که فضای آشپزخانه تحت الشعاع قرار نگرفته و کاربردی باقی بماند.

امیر صادقی
منزل ساده و مینیمال
امیر صادقی

با اختلاف سلیقه بین اعضای خانواده چه می کنید؟

من و همسرم در تمام مراحل بازسازی و انتخاب وسایل با هم مشورت می‌کردیم و به یک اجتماع نظر می‌رسیدیم. سعی کردیم در طراحی دکوراسیون ساده منزل، سلیقه و خواسته های مشترک‌مان را در نظر بگیریم.

مطالب بیشتر: چیدمان ساده منزل ایرانی، زندگی آرام نادیا و فرزین در سقز!

اگر در منزل خود مشکل کمبود فضا دارید، چگونه با آن رو به رو می شوید؟

خوشبختانه با وجود کوچک بودن خانه در هیچ قسمتی کمبود فضا احساس نمی‌شود و این به دلیل پلان خوب و جانمایی درست فضاها در دکوراسیون ساده منزل است.

امیر صادقی
منزل ساده و مینیمال
امیر صادقی

تمیز و مرتب کردن کدام بخش های خانه برایتان سخت تر است؟

تمیز کردن هیچ بخشی برایمان سخت نیست بلکه نظافت و مرتب کردن خانه‌ای که با عشق همه اجزایش را ساخته و تهیه کرده‌ایم برایمان بسیار لذت بخش است.

امیر صادقی
منزل ساده و مینیمال
امیر صادقی

وسیله مورد علاقه تان در خانه چیست؟ 

قطعا گل‌های خانه جذاب ترین بخش هستند و با عشق به آن‌ها رسیدگی می کنیم.

امیر صادقی
منزل ساده و مینیمال
امیر صادقی

کدام یک از فضاهای دکوراسیون ساده را بیشتر شبیه خودتان و یا اعضای خانواده تان می‌دانید؟

ما در اتاق خواب‌مان ترکیب رنگ صورتی و سبز داریم. من همیشه همسرم را به رنگ سبز و خودم را به رنگ صورتی می‌بینم.

امیر صادقی
منزل ساده و مینیمال
امیر صادقی

ترجیح می دهید در کدام فضا و یا وسیله، تغییراتی ایجاد کنید؟

اگه به عقب برمی گشتیم، قفسه های باز بیشتری در کابینت طراحی می‌کردیم تا بتوانیم بطری های پر از ادویه جات، خشکبار و خوراکی های رنگی در آن قرار دهیم. همچنین به این فکر می‌کنیم که بخش هایی از دیوار پذیرایی و اتاق خواب را رنگ کنیم یا از دیوارکوب برای جذاب تر شدن دکوراسیون ساده، استفاده کنیم.

امیر صادقی
منزل ساده و مینیمال
امیر صادقی

آیا وسیله ای در خانه وجود دارد که خودتان آن را ساخته باشید؟ از چه متریالی برای ساختش استفاده کرده اید؟

گلدان دیواری سرامیکی که روی دیوار بین آشپزخانه و سرویس قرار دارد ساخته دست من است.

امیر صادقی
منزل ساده و مینیمال
امیر صادقی

بیشتر وقت خود را در طول شبانه روز در کدام فضا سپری می کنید؟

قطعا آشپزی وقت زیادی را از یک خانم می‌گیرد و من هم مثل بیشتر خانم ها زمان زیادی را در آشپزخانه سپری می‌کنم. همانطور از آن‌جایی که من فریلنسر هستم و همسرم در شرایط کرونا دورکاری می‌کند، ما وقت زیادی را پشت میز ناهارخوری مشغول انجام دادن کارهایمان می‌گذرانیم.

امیر صادقی
منزل ساده و مینیمال
امیر صادقی

با تجربه هایی که به دست آورده اید، توصیه شما به مخاطبان چیست؟

دوست داریم آدم ها برای انتخاب رنگ خانه هایشان، جسارت بیشتری داشته باشند. رنگ ها دلیل حال خوب ما هستند و کاش بیشتر از آن‌ها استفاده کنیم. توصیه دیگرمان این است که سعی کنند از متریال های طبیعی درخانه‌ها بیشتر استفاده کنند تا انرژی که در طبیعت وجود دارد در خانه جریان پیدا کند، همچنین گل ها و گیاهان را فراموش نکنند. پنجره های خانه را با پرده های ضخیم و پر از چین نپوشانند و اجازه بدهند نور وارد خانه شود. در هنگام خرید وسایل خانه به هماهنگی آن‌ها با یکدیگر دقت کنند و اگر دانشی در زمینه طراحی ندارند، دیزاین خانه خود را به یک طراح بسپارند. 

 

برای دیدن عکس های بیشتر دکوراسیون ساده منزل، می‌توانید به پروفایل عکاس سر بزنید.

عکاس: امیر صادقی

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه