Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون منزل ایرانی ساده بدون مبل، ایده هایی برای باسلیقه‌ها

به قلم: تحریریه چیدانه

 

وقتی صحبت از دکوراسیون منزل ایرانی می شود در ذهن بسیاری از ما خانه هایی با چیدمان زیبا و باسلیقه تداعی می شود، خانه هایی که مبلمان زیبا و هماهنگی دارند و فرهنگ ایرانی نیز تا حدودی در آن رعایت شده است. با این حال بهتر است که کمی به گذشته برویم، احتمالا خانه هایی قدیمی که بدون هیچ گونه مبلمانی چیدمان می شدند را به خاطر خواهید داشت. تا به حال با خودتان فکر کرده اید که آیا می شود هنوز هم منزل ایرانی خود را بدون مبلمان چیدمان کرد؟ در این مطلب از وب سایت چیدانه تصمیم داریم به دکوراسیون منزل ایرانی ساده بدون مبل بپردازیم و شما را با ایده ها و نمونه هایی از آن آشنا سازیم. پس این مطلب را به هیچ وجه از دست ندهید.

چوب و هنر

دکوراسیون منزل بدون مبل

1- استفاده مجدد از تخت خواب های قدیمی

اگر تصمیم ندارید که برای دکوراسیون نشیمن خود هیچ گونه مبلمانی خریداری کنید می توانید به سراغ تخت خواب های قدیمی تان بروید و آنها را دچار تغییر کاربری نمایید. همانطور که در این تصویر نیز مشاهده می کنید شما می توانید با قرار دادن یک تشک و کوس های زیبا بر روی این تخت خواب، دکوراسیون نشیمن خود را تکمیل نموده و زیبایی آن را دو چندان کنید.

دکوراسیون خانه بدون مبل

2- استفاده بهینه از سکوهای منزل

اگر در معماری منزل شما سکو، تورفتگی و یا حتی فرورفتگی هایی وجود دارند که نمی دانید با آنها چه کنید وقت آن می رسد که به چشم دیگری به آنها بنگرید! همان طور که در این تصویر مشاهده می کنید شما می توانید از این بخش های منزل خود به عنوان فضایی برای نشستن استفاده کنید. به همین دلیل دکوراسیون منزل ایرانی ساده بدون مبل شما با وجود این ویژگی ها که شاید در نظر اول نقص به حساب بیایند، کامل می شود!

دکوراسیون خانه ایرانی بدون مبل

3- یک گوشه دنج حتی با چند کوسن

همانطور که در این تصویر مشاهده می کنید برای داشتن دکوراسیونی گرم و دنج لزوما نباید از مبلمان استفاده نمایید. در دکوراسیون منزل ایرانی ساده بدون مبل این تصویر از دو کوسن بزرگ استفاده شده است که افراد بتوانند به راحتی بر روی آنها نشسته و یا به آنها تکیه دهند. توصیه ما این است که اگر در دکوراسیون منزل خود به دنبال تهیه مبلمان نیستید بهتر است که فرش های نسبتا کلفت و نرم تر را جایگزین نمایید. در چنین حالتی با زمین نشستن احساس خستگی نکرده و می توانید به راحتی استراحت نمایید.

دکوراسیون ناهارخوری بدون ست ناهارخوری

4- دکوراسیون ناهارخوری بدون مبلمان

شاید چنین چیزی به نظرتان کمی عجیب برسد! اما باید بگوییم که کاملا امکان پذیر است. در خانه های قدیمی ایرانی اعضای خانواده برای صرف وعده های غذایی خود بر روی زمین می نشستند و حتی سفره را نیز بر روی زمین قرار می دادند، حالا ما می خواهیم به چنین فضای نوستالژیکی، یک میز ناهارخوری را نیز اضافه کنیم. با این کار دسترسی شما به غذاها نیز آسان تر خواهد شد، حتی اگر صندلی و مبلمان نداشته باشید. همانطور که در این تصویر مشاهده می کنید با قرار دادن چند کوسن به عنوان فضای نشستن نیز می توانید دکوراسیون منزل ایرانی ساده بدون مبل خود را چیدمان نمایید.

دکوراسیون ساده ایرانی بدون ست مبلمان

5- حتی یک صندلی

درست است که تصمیم داریم به چیدمان دکوراسیون منزل ایرانی ساده بدون مبل بپردازیم، ولی می توانیم حداقل از چند صندلی نیز استفاده نماییم. علاوه بر فراهم کردن فضای نشستن بر روی زمین می توانید با قرار دادن یک یا دو صندلی راحت و ترجیحا کم ارتفاع نیز دکوراسیون بدون مبل خود را تکمیل نمایید. به همین راحتی!

دکوراسیون ساده بدون مبل

6- تشکچه های کاربردی

در نهایت باید به کاربردی ترین ایده برای چیدمان دکوراسیون منزل ایرانی ساده بدون مبل بپردازیم. همانطور که در این تصاویر مشاهده می کنید شما می توانید با تهیه تشکچه هایی با طرح ها و اندازه های مختلف دکوراسیون منزل ایرانی خود را چیدمان نمایید. برای این کار سعی کنید نهایت سلیقه خود را به کار بگیرید تا بتوانید دکوراسیون منزل خود را به بهترین و زیباترین حالت ممکن چیدمان نمایید.

نمونه های دیگر را می توانید در تصاویر زیر مشاهده نمایید:

دکوراسیون منزل بدون مبل

چیدمان منزل بدون مبل

چیدمان خانه بدون مبل

شما هم می توانید ایده های جذابی را که برای چیدمان بخش های بدون مبل منزلتان به کار برده اید، به شماره تلگرام 09388547140 بفرستید تا در مطالب و شبکه های اجتماعی چیدانه به نام خودتان منتشر شود.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه