Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون منزل با وسایل ساده، نکاتی که باید بدانید!

به قلم: مژگان احمدی

به طور کلی هر فردی ترجیح می دهد که در انتخاب سبک دکوراسیون منزل و همین طور انتخاب و خرید وسایل موجود در خانه خود به سراغ همان سبکی برود که از آن احساس خوبی می گیرد و می تواند با کمک آن احساس تعلق خاطر بیشتری نسبت به منزل خود پیدا کند. 

برای مثال افرادی با انتخاب سبک های لوکس یا به قول معروف لاکچری، فضایی پر زرق و برق را در خانه خود ایجاد می کنند.در مقابل افرادی هستند که همچنان طرفدار سادگی‌اند و با انتخاب دکوراسیون ساده، سعی می کنند که لذت و آرامش را از فضای خانه دریافت کنند. 

قالیشویی ادیب

در این مطلب از وب سایت چیدانه همراه ما باشید تا در رابطه با دکوراسیون منزل ساده بیشتر بگوییم.

امیر صادقی
عکاسی منزل نورانی خانم باجلان
امیر صادقی

درباره دکوراسیون منزل با وسایل ساده

برخی از افراد بر این عقیده هستند که داشتن دکوراسیون منزل با وسایل ساده کار سختی نیست و به هیچ دقت و حوصله ای نیاز ندارد! این یعنی شما با انتخاب ساده ترین وسایل می توانید به راحتی به دکوراسیون منزل ساده محبوب خود دست یابید!

در پاسخ به چنین دیدگاهی باید بگوییم که اصلا این طور نیست. 

درست است که طراحی دکوراسیون ساده نسبت به سایر شیوه های طراحی دکوراسیون آسان‌تر است اما همچنان نیازمند رعایت اصول و نکات دکوراسیونی است تا در نهایت بتوان به نتیجه ای درست و مطلوب دست یافت.

محمدحسن جمالی
عکاسی تور خانه گردی
محمدحسن جمالی

پیش از هر چیز باید این را در نظر بگیرید که دکوراسیون ساده به عنوان یک سبک دکوراسیونی شناخته نمی شود، بلکه شیوه ای از انتخاب و چیدمان منزل به حساب می آید. برای اینکه بتوانید درک درست تری از این موضوع داشته باشید می توانید به مطلب «5 سبک دکوراسیون داخلی که طرفدار سادگی اند» نگاهی بیندازید.

این مطلب اشاره می کند که سادگی مغایرتی با زیبایی ندارد و با کمی دقت و خلاقیت هر کسی می تواند خانه ای بسیار زیبا و دلنشین را به دور از تجمل و زرق و برق داشته باشد.

امیر صادقی
عکاسی خانه ای با چشم انداز آبی!
امیر صادقی

بر اساس این مطلب سبک های دکوراسیونی که می توانند شما را در داشتن دکوراسیون منزل ساده یاری کنند شامل این موارد است:

  • سبک شیک
  • سبک کلونیال
  • سبک مدرن
  • سبک مینیمالیستی
  • سبک معاصر

سینا عزیزی
مبل ال نشیمن
سینا عزیزی

باید به این نکته اشاره کنیم که وجود این سبک ها و مشخص کردن آنها به این معنا نیست که دکوراسیون منزل با وسایل ساده را نمی توان در سبک های دیگر به کار برد. طبیعی است که این خانه شماست و در نتیجه می توانید آن را به هر شکلی که خواستید چیدمان کنید. 

فقط باید استفاده از وسایل غیر ضروری و اضافه را کنار بگذارید و تمرکز خود را بر روی وسایل لازم و اصلی، آن هم در ساده ترین شکل ممکن حفظ کنید.

به همین دلیل هم فرقی نمی کند که شما دکوراسیون مدرن داشته باشید یا سنتی، مهم این است که دکوراسیون منزل با وسایل ساده شما به دور از تجملات و استفاده از وسایل غیر ضروری طراحی و چیدمان شده باشد.

امیر صادقی
دکوراسیون اتاق خواب
امیر صادقی

دکوراسیون منزل با وسایل ساده در اتاق خواب

به خاطر داشته باشید که یکی از نکات مهم و تاثیرگذار برای داشتن دکوراسیون منزل با وسایل ساده این است که تا جای ممکن از تجملات و استفاده از وسایل اضافی در خانه جلوگیری کنید. این یعنی شما می توانید صرفا با داشتن چند وسیله اصلی مانند تخت خواب، کمد، میز آرایش و… به طراحی دکوراسیون اتاق خواب خود بپردازید و دیگر به وسایلی اضافه تر فکر نکنید.

اما ممکن است فضای اتاق خواب شما احساس خلا داشته باشد. انگار که چیزی کم است! در چنین شرایطی باید به سراغ راه های دیگر بروید. برای مثال حفظ کردن گرما و دنج بودن ا­­­تاق خواب یکی از همین موارد است که می تواند در داشتن دکوراسیون منزل با وسایل ساده موثر باشد.

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی خیابان پاسداران
استودیو پر

پیش از این در مطلبی با عنوان «دکوراسیون اتاق خواب مینیمال، این سادگی خسته‌کننده نیست!» تا حدودی به همین موضوع پرداخته ایم. بر اساس این مطلب یکی از راه های ایجاد گرما در دکوراسیون اتاق خواب مینیمال، وارد کردن مصالحی مانند چوب است. وقتی صحبت از آوردن چوب می شود منظور چوب با رنگ گردویی روشن یا تیره است.

وسایل اتاق خواب را می توانید از جنس چوب انتخاب کنید. منظورمان از لوازم چوبی، یک تخت خواب چوبی کلاسیک با تزئینات زیاد نیست! سادگی باید حفظ شود! 

استفاده از کف پوش های چوبی هم ایده خوبی است. کف پوش های چوبی مرغوب بسیار زیبا والبته کمی گران هستند. به جایشان می توانید از چوب های مصنوعی یا کفپوش های رایج تر در بازار مانند پارکت و لمینت استفاده کنید. کف پوش چوبی ظاهر اتاق خواب مینیمالتان را لوکس تر می کند.

استودیو پر
خانه ی یوسف آباد
استودیو پر

دکوراسیون منزل با وسایل ساده در نشیمن

یکی از مزایایی که دکوراسیون منزل با وسایل ساده دارد این است که می توان گریزی نیز به سبک های متفاوت زد، آن هم با کمترین هزینه و زحمت! 

برای مثال اگر وسایل دکوراسیون نشیمن شما لوکس و پر زرق و برق است و می خواهید با ایجاد سادگی، کمی آن را به تعادل برسانید، می توانید به سراغ وسایل ساده ای بروید که لوکس بودن فضا را کاهش می دهند. مثلا داشتن یک پرده ساده و یا حتی خیلی ساده تر از آن، استفاده از یک رومیزی ساده که می تواند دکوراسیون منزل با وسایل ساده را برای شما مهیا کند.

ثمین موسوی
منزل خانم و آقای خضری
ثمین موسوی

با این کار هم می توانید دکوراسیون لوکس خود را داشته باشید و هم با استفاده از وسایل ساده، آن هم با کمترین زحمت، فضای اتاق نشیمن خود را به تعادل برسانید. 

این موضوع در رابطه با سایر شرایط و سبک های دکوراسیونی نیز امکان پذیر است. برای مثال اگر در اتاق نشیمن شما تمامی وسایل شلوغ و طرحدار هستند نصب کاغذ دیواری ساده نیز می تواند در به تعادل رسیدن فضای خانه تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

سینا عزیزی
میز صبحانه خوری دو نفره
سینا عزیزی

دکوراسیون منزل با وسایل ساده در آشپزخانه

از آنجایی که وسایل مورد نیاز در آشپزخانه غالبا موارد مشخص و ثابتی هستند شما می توانید دکوراسیون منزل با وسایل ساده در آشپزخانه را با کمک وسایل تزئینی آن ایجاد کنید. پیش از این در مطلبی با عنوان «تزیین آشپزخانه با وسایل ساده، 10 ایده تر و تازه!» به طور کامل به همین موضوع پرداخته شده است.

ثمین موسوی
کابینت سفید آشپزخانه
ثمین موسوی

بر اساس این مطلب، تعویض پرده، تغییر دیوار بین کابینت، تعویض رومیزی، تغییر چیدمان اوازم و… مواردی هستند که می توانند در داشتن دکوراسیون منزل با وسایل ساده به شما کمک کنند.

“شما می توانید برای خرید و سفارش محصولات مورد نظر برای دکوراسیون منزل با وسایل ساده از ثبت درخواست رایگان چیدانه کمک بگیرید"

شما می توانید این مطالب را نیز مطالعه کنید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه