Chidaneh.com placeholder image

8 تغییر ساده که دکوراسیون منزل تان را زیر و رو می کنند!

به قلم: تحریریه چیدانه

 

ترفندهای دکوراسیون: همیشه وقتی سال جدید فرامی‌رسد و صفحه‌های خالی سالنامه را ورق می‌زنیم، برقی از امید در چشم‌مان می‌درخشد و خود را آماده می‌کنیم که آن خطوط دست‌نخورده را با مشق‌هایی که برای امسال خواب دیده‌ایم سیاه کنیم. غیر از برنامه‌های کاری و ارتباطی و شخصی، رسیدن به سر و وضع خانه و تغییر دکوراسیون نیز معمولا در میان برنامه‌ریزی‌های‌مان جا دارد. شاید بد نباشد آن تابلوی دیوار نشیمن را جابه‌جا کنم، شاید بهتر است دو تا مبل تک به پذیرایی اضافه کنم، اگر دیوار کنار میز ناهارخوری را کاغذدیواری کنم، قشنگ‌تر می‌شود و هزاران ایده و فکر دیگر که به سرمان می‌زند. اما معمولا آخر سال فرامی‌رسد و ما حتی یک گلدان هم جابه‌جا نکرده‌ایم و تمام آن نقشه‌ها دود شده و به هوا رفته‌اند. اکنون که هنوز زمان زیادی از نو شدن سال نگذشته، بیایید به جای نقشه ریختن و خط‌خطی کردن روزها در تقویم، آستین بالا بزنیم و وارد گود شویم. در ادامه با چیدانه همراه باشید…

چوب و هنر

امیر صادقی
عکاسی از فضاهای مختلف منزل مسکونی در دولت
امیر صادقی

1. تغییر دکوراسیون ساده: طعم آنچه را دارید بچشید و لذت ببرید!

خانه شما پناهگاه شماست و از شما و کسانی که دوست‌شان دارید، محفاظت می‌کند. چرا به جای نشستن و منتظر ماندن چیزهایی که آرزوی‌شان را دارید، سال جدید را بهانه‌ای نکنید برای تمرکز روی استفاده و لذت بردن از آنچه در زندگی‌تان دارید؟ شروع به خواندن کتاب‌هایی کنید که در کتابخانه‌تان دارید و تاکنون دست نخورده مانده‌اند، غذاهایی درست کنید که دستورشان را در دفتر خود نوشته‌اید اما تا الان به آنها نگاهی نینداخته‌اید، موسیقی‌هایی که مدت‌هاست ذخیره کرده‌اید تا یک روز گوش دهید، امروز بشنوید، فیلم‌های قدیمی مورد علاقه‌تان را که دل‌تان نیامده پاک کنید بار دیگر ببینید، پتوی مورد علاقه‌تان را از کمد بیرون بیاورید و بی‌خیال آن پتوی شیک روی تختخواب شوید و قدردان هر آنچه در اطراف‌تان هست، باشید.

می توانید سایر تصاویر این خانه جذاب را در مطلب “قصه خانه دوبلکس مریم در خیابان دولت تهران" ببینید و قصه دکوراسیون ساده و جذاب آن را بخوانید.

عرفان شریف نژاد: عکاس
منزل خانوم مهدوی
عرفان شریف نژاد: عکاس

2. تغییر دکوراسیون ساده: آنچه را دوست دارید، ابراز کنید!

پیروی از خواسته‌های قلبی و انتخاب چیزهایی که واقعا دوست دارید، دشوار‌تر از آن است که تصورش را می‌کنید. گاهی این دشواری یعنی باید تا وقتی که گزینه مورد علاقه خود را بیابید، صبر کنید و گاهی نیز یعنی باید آنچه را دوست ندارید، حذف کنید. بیایید امسال این قرار را با هم بگذاریم که به سبک‌ها، رنگ‌ها و بافت‌هایی که برای‌تان جذاب هستند، توجه بیشتری کنید. وقتی علایق و سلایق خود را بشناسید، انتخاب‌های بهتری خواهید داشت و خانه‌ای می‌سازید که حس آن درست مانند خودتان است.

داستان دکوراسیون ساده منزل ایرانی نشان داده شده در تصویر بالا: تینا از طراحی ارزان دکوراسیون آپارتمان نقلی خود می گوید!

3. تغییر دکوراسیون ساده: آنچه را دوست ندارید، تغییر دهید!

حذف منفی‌ها به اندازه و بلکه بیشتر از افزودن مثبت‌ها مهم است. آیا رنگ دیوار، صندلی‌ها یا جعبه یادگاری‌هایی که در کمدتان دارید، برای‌تان لذت‌بخش نیستند و فقط دارید آنها را تحمل می‌کنید؟ سال 95 را به سالی تبدیل کنید که با همه چیزهایی که دوست‌شان ندارید و به شما انرژی منفی می‌دهند، خداحافظی می‌کنید. امسال را مانند این خانه زوج جوان جنوبی با دکوراسیون سفید، برای خودتان سپید و درخشان کنید.

4. تغییر دکوراسیون ساده: خانه اجاره‌ای شما می‌تواند خانه محبوب شما باشد!

هرگز به این بهانه که منزل‌تان اجاره‌ای و موقتی است و متعلق به خودتان نیست، از تبدیل کردن آن به فضای محبوب خود دست نکشید و حداکثر بهره را از محل زندگی کنونی‌تان ببرید. ایده‌های بی‌شماری وجود دارد که می‌توانند بدون ایجاد خللی در خانه اجاره‌ای شما، آن را به فضای خاص خودتان تبدیل کنند؛ مثل کاغذدیواری‌های موقتی، استیکرهای دیواری، قالیچه‌های کوچک، گیاهان خانگی و پرده‌ها. برای تبدیل فضای زندگی‌تان به فضایی فوق‌العاده که همیشه آرزویش را داشته‌اید، منتظر خانه‌ای که خودتان صاحبش هستید، نباشید. همین حالا دست به کار شوید و آنچه دوست دارید ‌را مهمان دکوراسیون ساده منزل‌تان کنید.

خانه ایرانی تصویر بالا را در این مطلب دنبال کنید: عاشقانه آرام زوج جوان در خانه ۵۶ متری!

امیر صادقی
منزل خانم بیتا بنفشی در مهرشهر کرج
امیر صادقی

5. تغییر دکوراسیون ساده: فقط در صورت نیاز یا داشتن فضای کافی، وسایل جدید بخرید!

وقتی می‌گوییم از شلوغی بیش از حد در منزل‌تان اجتناب کنید، فقط به این معنا نیست که صرفا وسایل کمتری در خانه داشته باشید. بیایید امسال این عادت نو را در خود ایجاد کنید که پول‌تان را هوشمندانه‌تر خرج کنید. بر‌اساس عادت‌های کنونی شما در این زمینه، ممکن است ایجاد این عادت جدید شما را به چالش بکشاند اما ارزش تلاش کردن را دارد. هر بار که می‌خواهید چیز جدیدی بخرید، از خود بپرسید آیا واقعا به آن نیاز دارید؟ خواهش می‌کنم واقع‌بینانه به خود پاسخ دهید. اگر در حال خرید وسیله‌ای دکوری و غیرکاربردی هستید، تنها در صورتی مانع خود نشوید که آن را از صمیم قلب دوست داشته و دقیقا می‌دانید قرار است در کدام نقطه منزل‌تان قرار دهید.

دکوراسیون آپارتمان نوساز بیتا و مهدی با تراس رویایی در کرج را از دست ندهید؛ خانه ای که با دکوراسیون ساده ایرانی خود فضایی دوست داشتنی خلق کرده است.

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی ازآپارتمان بازسازی شده خانم نجفی زاده
عرفان شریف نژاد: عکاس

6. تغییر دکوراسیون ساده: محدودیت‌ها را به چشم فرصت ببینید!

ممکن است تصور کنید اگر هیچ محدودیتی نداشته باشید، بسیار خوشبخت هستید؛ در حالی که این چنین نیست و این قضیه ممکن است شما را با مشکلات بیشتری روبه‌رو کند. برخی از محدودیت‌ها، خلاقیت شما را قلقلک می‌دهند؛ درست مانند وقتی که مجبورید با مصالح کم‌هزینه و بی‌مصرف چیزی را طراحی کنید و دست آخر می‌بینید آنچه خلق کرده‌اید به مراتب جالب‌تر از اشیای معمولی دیگر است؛ مثل گلدان گلی که با شیشه مربا درست کرده‌اید. اگر همیشه در فضای کوچک منزل‌تان از کمبود جا برای نگهداری وسایل یا کمبود بودجه شکایت داشته‌اید، پیشنهاد می‌کنم امسال به این موضوع از دید دیگری نگاه کنید و به جای نشستن و غصه خوردن، با راه‌حل‌های خلاقانه هم خودتان و هم فضای زندگی‌تان را نجات دهید.

این تصویر متعلق است به آپارتمان کوچک سوزان، خانه ای دلباز درستارخان تهران که نمونه ای از یک دکوراسیون ساده و در عین حال بسیار شیک می باشد.

7. تغییر دکوراسیون ساده: شجاع باشید و به تغییرات بزرگ فکر کنید!

اگر در فضایی که زندگی می‌کنید احساس فشار یا استرس بیش از حد می‌کنید، یک قدم به عقب‌ بردارید و به تغییر محل زندگی‌تان فکر کنید. آیا این تغییر، زندگی را برای شما آسوده‌تر می‌کند؟ اگر در خانه‌ای بزرگ‌تر که برخی از امکانات خانه کوچک کنونی‌تان را ندارد، زندگی کنید چه احساسی خواهید داشت؟ یا اگر در منزلی کوچک‌تر اما نزدیک به محل کار و خانواده و دوستان‌تان باشید، از زندگی‌تان بیشتر لذت می‌برید؟ آیا ترجیح می‌دادید خارج از شهر زندگی می‌کردید؛ جایی که بتوانید برای خودتان باغچه‌ای داشته باشید که همیشه آرزویش را داشته‌اید؟ سال نو را فرصتی بدانید و درباره آنچه از خانه و محل زندگی‌تان می‌خواهید، اندیشه‌ها و برنامه‌های بزرگ در ذهن خود بپرورانید و مانند دکوراسیون منزل خانواده هنرمند چایچی در ساری دست به تغییر دکوراسیون منزل تان بزنید.

امیر صادقی
منزل کوثر و وحید در شهرک قائم
امیر صادقی

8. تغییر دکوراسیون ساده: خودتان را ‌مهمان کنید!

شما لیاقتش را دارید؛ اشیای کوچک مانند گل‌های تازه، یک کاسه سوپ داغ، یک فنجان چای یا یک نان بربری تازه از نانوایی محبوب‌تان می‌توانند اتفاقات هیجان‌انگیزی در روزهای معمولی شما باشند. اما به همین‌ها اکتفا نکنید و خود را به اتفاقات بزرگ‌تری نیز ‌مهمان کنید. برای مثال اگر عاشق کارهای هنری هستید، می‌توانید حساب پس‌انداز مخصوصی برای خرید تابلویی که مدت‌هاست چشم‌تان را گرفته داشته باشید. برنامه‌ریزی و پس‌انداز برای چیزهایی که واقعا دوست دارید، روش خوبی برای ایجاد خانه‌ای از جنس ذائقه‌های شماست.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون عروسکی آپارتمان کوثر و وحید به رنگ سال!

منبع: مجله منزل | نویسنده: فاطمه افشاریان

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه