Chidaneh.com placeholder image

چیدمان میز جلو مبلی با ساده ترین ایده ها + ویدیو

به قلم: مهسا پوررضا

امان از دست این میزهای جلو مبلی بازیگوش، آن ها به قدری دوست داشتنی و جذاب هستند که هیچ جوره نمی توان از آن ها دل کند. آن ها بی شک یکی از صمیمی ترین و دوست داشتنی ترین وسیله ها و مبلمانی هستند که در دکوراسیون داخلی خانه می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. در این مقاله از چیدانه با ما همراه باشید تا با چیدمان میز جلو مبلی با ساده ترین ایده ها آشنا شوید.

چیدمان میز جلو مبلی

میزهای جلومبلی در طرح ها و مدل های متنوع متناسب با تمامی چیدمان و دکوراسیون ها تولید میشود. میز انتخابی شما تأثیر بسیاری در دکوراسیون منزل شما دارد به همین دلیل در ابتدا توجه نمایید میزی را انتخاب کنید که با سرویس مبلمان شما و فضای نشیمن تناسب داشته باشد. میز های جلومبلی در مدل های مربع، گرد، مستطیل و در جنس های مختلف مانند چوب، فلز،سنگ و شیشه تولید میشود تا برای تمامی سلیقه ها و سبک های چیدمان مناسب باشد.

چوب و هنر
چیدمان میز جلو مبلی

چیدمان میز جلومبلی و عسلی

حتما برای شما هم پیش آمده که نمیدانید باری تزیین میز جلومبلی یا کنسول از اکسسوری میز جلو مبلی باید استفاده کنید! و یا این که اصلا این وسایل را چطور روی میز چیدمان کنید! پاسخ این سوال ها به مدل میز، جنس آن و کمی هم سلیقه شما بستگی خواهد داشت. در ادامه تزیین انواع میز از جمله:

  • تزیین میز جلو مبلی کلاسیک
  • تزیین جلو مبلی چوبی
  • میز جلومبلی مستطیل
  • میز عسلی دایره ای
  • و چیدمان با انواع اکسسوری ها

را بررسی می کنیم.

چیدمان میز جلومبلی و عسلی

چیدمان میز جلومبلی مستطیل

  • چیدمان اول:

یک روش تزیین این مدل اکسسوری برای میز جلو مبلی به این صورت است که در ذهنتان میز را به دوقسمت تقسیم می کنید، این دو قسمت هم می توانند مساوی باشند هم نامساوی. در یک طرف از یک اکسسوری تکی استفاده کرده و در طرف دیگر یک گروه تشکیل دهید. نکته مه مدر اسن است که از وسایل با ارتفاع های متفاوت استفاده کنید.

  • چیدمان دوم : 

برای این روش میز رو به سه قسمت مساوی تقسیم کنید. یک وسیله را وسط قرار بدهید. حالا یک نکته:

اگر می خواهید در تزیینات میز جلو مبلی چیدمان متقارن داشته باشید،  دو وسیله شکل هم را دو طرف قرار بدهید.
اگه تقارن دوست ندارید و به دنبال چیدمان مدرن تر هستید، از دو وسیله با ارتفاع یا متریال متفاوت استفاده نمایید.

ترکیب شمعدان برای تزیین میز جلومبلی

ترکیب شمعدان برای تزیین میز جلومبلی 

 برای تزیین میز جلو مبلی کلاسیک می توانید از ترکیب سه عنصر گلدان و قندان و شمعدان استفاده کنید. البته باید به این نکته دقت کنید که بهتر است رنگ قندان و پایه های شمعدان تان یکی باشد و گل های داخل گلدان تان نیز از طیف همین رنگ ها استفاده شود تا هماهنگی بین اجزای تزیین میز جلو مبلی چشم نوازتر باشد. 

ترکیب گلدان، کتاب و مجسمه برای تزیین میز جلو مبلی

ترکیب گلدان، کتاب و مجسمه برای تزیین میز جلو مبلی 

به نظر می آید گلدان ها عضو ثابت اکسسوری وسایل تزئینی روی میز جلو مبلی هستند، در این عکس هم می توانید سه عنصر جذاب دیگر را برای تزیین میز جلو مبلی ببینید، این عضو ها عبارتند از یک گلدان، یک کتاب و یک مجسمه. نکته جالب توجه در این چیدمان ست بودن رنگ هر سه این عنصر با هم و در عین حال ست بودنشان با رنگ مبلمان های راحتی است. 

تزیین میز جلومبلی با چند عنصر

تزیین میز جلومبلی با چند عنصر 

به نظر می رسد به غیر از گلدان ها، کتاب ها هم عضو جدا نشدنی برای چیدمان میز جلو مبلی هستند. شما می توانید از کتاب ها به عنوان پایه ای برای دیگر عناصر تزیینی استفاده کنید. مثلا می توانید گلدان های کوچک و بزرگ را روی آن ها بگذارید و هر بار هم چیدمان آن ها را عوض کنید. خود چیدمان کتاب ها هم می تواند به عنوان یکی از گزینه های تزیین میز های جلو مبلی در نظر گرفته شود. 

تزیین میز جلو مبلی با گلدان های بلوری

تزیین میز جلو مبلی با گلدان های بلوری 

اگر میز جلو مبلی تان تمام شیشه است. می توانید برای تزیین آن ها نیز گلدان های تمام بلور استفاده کنید تا درخشش هر دو آن ها در کنار هم باعث شود تا چشم هر کسی به میز جلو مبلی تان خیره شود. در کنار گلدان های تمام بلور هم می توانید از کتاب هایی برای قرینه سازی استفاده کنید. البته این کتاب ها در واقع وسیله هایی هستند برای آن که میز حالتی یکنواخت و کسل کننده ایجاد نکند. چرا که تکرار مداوم یک متریال می تواند به جای جذاب بودن خسته کننده باشد. 

تزیین میز های جلو مبلی دایره ای شکل

تزیین میز های جلو مبلی دایره ای شکل 

برای میزهای دایره ای شکل لزومی ندارد که حتما مرکز میز را اشغال کنید تا دیگر جایی برای گذاشتن ظرف های نوشیدنی و بشقاب های میوه نباشد. اگر میز را به چهار بخش تقسیم کنید، یک ربع دایره کافی است که وسیله های تزیینی تان را روی آن ها قرار دهید. سعی کنید که رنگ یکی از وسیله های تزیینی تان با یکی از اجزای میزتان ست باشد تا هماهنگی بیشتری را در  تزیین میز شاهد باشیم. 

مطلب پیشنهادی: تزیین میز گرد منزل، متفاوت اما آسونه!

استفاده از احجام پارامتریک در تزیین میز های جلو مبلی

استفاده از احجام پارامتریک در تزیین میز های جلو مبلی 

اگر احساس می کنید که برای تزیین میز جلو مبلی تان احتیاج به یک فرم خاص و چشمگیر دارید می توانید روی احجام پارامتریک فکر کنید آن ها با ظاهر غیر متعارف خود، می توانند هر کسی را به خود جلب کنند و باعث شوند تا میزهای جلو مبلی تان بیشتر از هر عنصر و مبلمان دیگری به چشم بیاید. در ضمن می توانید به مطلب 7 وسیله عجیب و غریب با طراحی پارامتریک هم سری بزنید. 

تزیین میزهای جلومبلی دو طبقه

تزیین میزهای جلومبلی دو طبقه 

وقتی میز جلو مبلی تان یک طبقه زیرین هم دارد، باید به فکر تزیین آن هم باشید. تزیینات این طبقه می تواند به نسبت طبقه بالایی شلوغ تر و با جزییات تر باشد. مطلب تزیین زیر میز شیشه ای، یکی از این 30 مدل برای میز شما! می تواند به شما کمک زیادی نماید.

ظرف های بزرگ دکوری برای تزیین میزهای جلو مبلی

ظرف های بزرگ دکوری برای تزیین میزهای جلو مبلی 

یکی دیگر از راه های تزیین میزهای جلو مبلی، استفاده از ظرف های بزرگ دکوری هست که اغلب هم می توان داخل آن ها را با وسیله های تزیینی دیگر پر کرد تا بتوان بین میز و عناصر تزیین ارتباط برقرار کرد. 

برای تزیین میز جلو مبلی، یک دکوری را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید!

برای تزیین میز جلو مبلی، یک دکوری را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید!

تزیین میز وسط مبل مانند دکور اصولی هر اتاقی از خانه، نیاز به نقطه کانونی دارد. با توجه به این موضوع، شما باید مانند تصویر بالا، یک دکوری که از نظر شکل و ظاهر بسیار زیبا و یا متفاوت است را اکسسوری تزیین میز جلو مبلی کلاسیک  منزلتان قرار دهید تا توجه هر شخصی را به خود جلب کند.

سینی‌ ها فقط برای پذیرایی نیستند

سینی‌ ها فقط برای پذیرایی نیستند

شاید بـه‌نظرتان عجیب بیاید اما می توانید از همان سینی‌هایی کـه در آن‌ها برای مهمان‌هایتان چای می‌آورید بـه‌عنوان یک وسیله‌ی تزیینی استفاده کنید. میز جلو مبلی در مرکز سالن نشیمن قرار دارد. جاییکه همه ی اعضای خانواده دور هم جمع میشوند. بـه‌همین دلیل بهتر اسـت کـه هنگام تزیین آن بـه کاربردی بودنش هم توجه کنیم. سینی ها یکی از بهترین دکور روی میز جلو مبلی محسوب می شوند.

گل روی میز مبل

اگر شـما از جمله کسانی هستید کـه دست سبزی دارند و بهگل و گیاهعلاقه مندید، لازم نیست کـه از گلدان‌هایتان تنها پشت پنجره و یا در گوشه‌ای از سالن استفاده کنید.گل روی میز جلو مبلی یکی از بهترین روش های استفاده از گیاهان در دکوراسیون منزل است.

تزیین میز جلو مبلی کلاسیک

تزیین میز جلو مبلی کلاسیک

میزهای جلو مبلی کلاسیک عموماً در مدل های ساده طراحی می شوند اما در برخی مدل ها پایه هایی با طرح های ساده اما زیبا تعبیه می شود. زیبایی این سبک جلومبلی در سادگی آن است پس بهتر است برای تزئین آن از یک گلدان ساده با گل های زیبا، ظرف پذیرایی خاص، مجسمه کوچک و… استفاده نمایید تا میز جلو مبلی شما شلوغ نباشد و زیبایی آن حفظ شود.

تزیین میز جلو مبلی چوبی

تزیین میز جلو مبلی چوبی

میز های جلو مبلی چوبی اغلب از چوب طبیعی و یا مصنوعات چوبی تولید می شوند که کاملا رنگ چوب بوده و زیبایی خاص خود را دارند. برای تزئین میز جلو مبلی چوبی می توانید از گلدان هایی در مدل های خاص، تراریوم و گلدان هایی کوچک با گیاهان سبز، ظروف طلایی و یا از ظروف و سبد هایی که از چوب و فلز درست شده اند استفاده نمایید.
 

چیدمان میز جلو مبلی

نکات مهم چیدمان میز جلو مبلی

  • اکسسوری جلو مبلی شما نباید در هم ریخته و خیلی شلوغ باشد؛ زیرا شلوغی و به هم ریختگی میز جلوه بسیار نازیبایی در دکوراسیون منزلتان ایجاد می کند، همچنین انرژی مثبت منزل را از بین خواهد برد، ضمن اینکه باید روی میز نیز باید فضای کافی برای پذیرایی را داشته باشد.
  • دکوری روی میز عسلی را متناسب با شکل هندسی میز جلوی مبلی خود انتخاب کنید.
  •  در تزیین میز جلو مبلی به هارمونی مبلمان با وسایل دیگر حتما توجه داشته باشید.
  • به تناسب میان اندازه میز جلو مبلی و بزرگترین دکوری حتما توجه کنید؛ دکوری انتخاب شده باید نه آنچنان بزرگ باشد که سطح وسیعی از میز را بپوشاند و نه آنقدر کوچک که روی میز گم شود.
  • با توجه به شکل میز جلو مبلی منزل خود، نحوه چیدمان  اکسسوری برای میز جلو مبلی را تعیین کنید؛ مثلا برای میز های مستطیلی، تزیین جلو مبلی چوبی یا میز های مربعی نوع چیدمان آنها فرق می کند.
  • برای دیزاین و تزیین میز جلوی مبلی ریتم ایجاد کنید، ایجاد ریتم با تکرار وسایل کوچک و بزرگ و کوتاه و بلند همچون استفاده از وسایلی مثل کتاب، شمع و … در زیر یا روی میز ایجاد جذابیت زیادی می کند.
  • از وسایل دکوری استفاده کنید که تماشای آنها از هر سمتی امکان پذیر باشد؛ به عنوان مثال وسایلی مثل قاب عکس که از هر سمتی دیده نمی شوند, اصلا مناسب برای این نوع تزیینات نیستند.

بازتاب شخصیت شما در چیدمان میز جلو

کوچکترین تغییری کـه در دکوراسیون خانه‌ی خود ایجاد می کنید از شخصیت شـما صحبت می کند. در تزیین کردن میز جلو مبلی نیز بـه این موضوع توجه کنید. سعی کنید از وسایلی استفاده کنید کـه بیش از بقیه حرفی برای گفتن دارند. بهتر اسـت کـه این وسایل نشان دهنده‌ی علایق و سلایق شـما باشند و یا احساس خوبی در شـما ایجاد کنند.

چیدمان میز جلو

جمع بندی

تزیین کردن میز جلو مبلی بـه‌ مـا کمک می کند کـه جلوه‌ ای زیبا بـه این میز ببخشیم و آنرا بیش از پیش در دسترس دید قرار دهیم. همچنین اینکار باعث میشود کـه از فضای خالی میز برای قرار دادن تعداد زیادی از اشیا کـه شاید هرگز فکرش را هم نکنیم استفاده شود. شاید فکر کنید کـه بـه‌ جز قرار دادن قندان و شکلات خوری و ظرف میوه، چـه چیز دیگری میتواند زینت بخش یک میز جلو مبلی باشد؟ در این مقاله ما به سوال شما پاسخ داده ایم و به روش های گوناگون چیدمان میز جلو مبلی پرداختیم.

مطالب پیشنهادی:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه