Chidaneh.com placeholder image

بهترین گیاهان آپارتمانی را به توصیه میترا به خانه بیاورید!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: بسیاری از افراد با وجود علاقه به گیاهان خانگی از دعوت آنها به دکوراسیون منزل می هراسند! شاید نگهداری از آنها مسئولیت زیادی داشته باشد و نتوانند از پس مراقبت بر بیایند. خانه سبز میترا شریفی در قزوین را ببینید که توصیه های بانوی خانه راهکارهای مناسبی را ارائه می کند:

گلخانه کوچک خانه

سرویس خواب بالسا

خانه سبز میترا در یک نگاه  

  • تعداد گیاهبان خانه: یک نفر
  • شغل فرد مورد نظر: فروشگاه پوشاک -کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی
  • موقعیت شهر: قزوین/ محله پونک
  • متراژ محدوده نگهداری گیاهان: یک اتاق حدود شش متری که بخشی از آن به نگه داشتن گل اختصاص پیدا کرده
  • تعداد گونه های گیاهی: حدود سی و پنج گلدان از بیست نوع گیاه
  • مدت زمان حضور گیاهان در خانه: به شکل فعلی و در این اتاق به صورت اختصاصی یک سال
  • هزینه تهیه گیاهان: من از گلخانه گیاهان را تهیه می کنم و چون به مرور زمان بوده، دقیق نمیدونم ولی بیشتر گیاهان کمتر از زیر 15 هزار تومان هست.

گلخانه کوچک خانه

نگهداری از گیاهان به دلیل انرژی مثبت آنها

حس خوبی که دیدن این گلدان ها به آدم می دهد، اینکه گلی را نگهداری می کنی، رشدش را می بینی و گل دادنش را… که می توانی حتی یک گلدان جدید از آن بگیری بسیار لذت بخش است. این فضا به دکوراسیون منزل آنقدر زیبایی می دهد که آرامش آن قابل وصف نیست.

گلخانه کوچک خانه

گیاهان خانگی را از گلخانه قزوین می خرم

گلخانه کاج که به مدیریت آقای وحید عبداللهی هست و در محله شریفیه قزوین گلخانه دارند..

وسایل باغبانی ساده برای نگهداری از گیاهان کافی است

وسیله ای که نیاز می شود یک چاقو و بیلچه برای کاشتن گیاهان خانگی جدید یا عوض کردن گلدان ها است و یک آبپاش. به نظر من این قضیه را نباید سختش کنیم نگه داشتن گل و گیاه در خانه فقط عشق و حوصله می خواهد که چند برابر آن به خودمان بر می گردد وقتی حتی به آنها نگاه می کنیم.

گلخانه کوچک خانه

نام گیاهان خانگی میترا و نحوه نگهداری و تکثیر

من این جمله را از افراد زیادی شنیدم که دوست دارند گیاهان خانگی داشته باشند ولی از خراب شدن آنها می ترسند. ولی توصیه من این است که نترسید شاید در ابتدا یک گیاه یا دو تا خراب شود ولی همین باعث می شود خیلی زود با آنها ارتباط بگیرید و نحوه نگهداری شان را یاد بگیرید و می توانید با گیاهانی شروع کنید که نگهداری راحتی دارند. مثل پوتوس

گلخانه کوچک خانه

پوتوس: این گیاه در روز به چند ساعت نور و در زمستان تقریبا 5-6 روز یک بار آبیاری نیاز دارد. سریع رشد می کند و به راحتی با قلمه تکثیر می شود.

گلخانه کوچک خانه

حسن یوسف: این گیاه هم رشد خوبی دارد و شما در مدت کوتاهی می توانید از آن چند تا گلدان بگیرید دو بار در هفته آبیاری نیاز دارد و هرچه نورش بیشتر باش، برگ هایش زرشکی تر و زیباتر می شود. پنجره جنوبی برای حسن یوسف بسیار مناسب است. شش ماه اول سال زیبایی اش بیشتر است و در کل نور را دوست دارد.

گلخانه کوچک خانه

دراسنا کامپکت: این گیاه گرد و غبار محیط اطراف را جذب می کند به گل کمدی معروف است. به نور زیادی احتیاج ندارد. برای کسانی که خانه کم نوری دارند، بهترین گزینه است. هفته ای یکبار هم آبیاری و اسپری آب به برگ ها فراموش نشود!

گلخانه کوچک خانه

دیفن باخیا: این گیاه رو به پنجره های جنوبی بهتر رشد می کند، نسبتا نور خوبی می خواهد و آبیاری تقربیا دو روز در هفته کافی است. خاکش نباید کامل خشک شود یعنی خاک همیشه خیس و رطوبت می خواهد که. اگر محیط خانه شما مرطوب نیست با آبپاشی به برگ ها تامین می شود. رشد جالبی دارد و به سرعت برگ در می آورد!

گلخانه کوچک خانه

سینگونیوم خرگوشی: نور معمولی، سایه، خاک همیشه خیس و تقریبا هفته ای دو بار آبیاری نیاز دارد. اگر برگ های این گیاه قهوه ای شوند باید به محل خنکتر منتقل شود و برای حفظ رطوبت آب بیشتری به برگ ها بپاشید.

گلخانه کوچک خانه

بگونیا عروس: راحت ترین روش تعیین زمان مناسب برای آبیاری این است که سطح خاک را به اندازه 2-3 سانتی متر کنار بزنید و خشکی آن را بررسی نمایید. با انگشت خاک را چک کنید در صورتی که خاک به دست شما نچسبد شروع به آب دادن کنید. سوراخ های زهکش ته گلدان را کنترل و از باز بودن سوراخ های انتهایی گلدان و خروج آب اضافی از گلدان مطمئن شوید. از جمع شدن آب در زیر گلدانی جلوگیری کنید و یا داخل زیر گلدانی(بین گلدان و زیر گلدانی) یک لایه سنگریزه قرار دهید به نحوی که خاک گلدان در تماس مستقیم با آب قرار نگیرد. این کار در جلوگیری از باتلاقی شدن خاک موثر است در هر نوبت آبیاری گیاه را سیراب کنید. مقداری به گیاه آب بدهید که تمام خاک را در بر بگیرد و فقط مقدار اندکی از سوراخ های انتهایی گلدان خارج گردد (این مقدار را با تجربه می توانید به دست آورید) و آب را از زیر گلدانی خارج نمایید. باید در مکانی با آفتاب ملایم و فیلتر شده مانند آفتاب پشت پرده توری قرار دهید. آفتاب مستقیم و تند به خصوص در فصول گرم مضر است.

گلخانه کوچک خانه

جستجوی اینترنتی برای اطلاع از گیاهان آپارتمانی

معمولا با جستجوی اسم گیاه در اینترنت می توان اطلاعات کاملی از آن پیدا کرد یا از کسی که گیاه را تهیه می کنم نحوه نگهداری آن را سوال می کنم.

توصیه میترا: از گیاهان مقاوم و ساده شروع کنید

نگه داشتن گیاهان خانگی کمی توجه نیاز دارد؛ کمی عشق آنها را سرحال تر می کند. کسانی که از نگه داشتن گل به خاطر خراب شدن می ترسند. توصیه می کنم از گیاهان ارزان قیمت و نسبتا مقاوم مثل پوتوس، حسن یوسف، زامفولیا، دراسنا کامپکت، آلوئه ورا و… که نگه داری نسبتا راحتی دارند، شروع کنند و به دکوراسیون منزل یا محل کارشان انرژی زیادی را با هزینه کم دعوت کنند.

اگر می خواهید گیاهان را برای طراحی محوطه منزل استفاده کنید از گروه آرامش سبز تهران و بارش سبز کمک بگیرید.

در کنار صحبت های مفید میترا شریفی در مورد نحوه نگهداری گیاهان خانگی، چیدانه اطلاعات گیاهان را تکمیل می کند:

بگونیا عروس

بگونیا عروس Wax Begonia

  • نور: فراوان و غیر مستقیم
  • آبیاری: هفته ای 2 تا 3 بار،
  • خاک: مخلوط کوکوپیت، پیت ماس و پرلیت/ خاک کمپوست/ خاک برگ و پیت ماس
  • کود دهی: دو هفته یکبار کود گلدهی
  • تکثیر: قلمه ساقه و برگ

دیفن باخیا

دیفن باخیا Dumb Cane

  • نور: متوسط
  • آبیاری:  تابستان دو بار در هفته و زمستان هفته ای یکبار/ بین دو آبیاری سطح خاک خشک شود.
  • خاک: قلیایی تا کمی اسیدی، مخلوط خاک جنگلی و معمولی به نسبت سه به یک
  • کود دهی: از فروردین تا آبان یکبار در هفته به میزان ۳۰ گرم در لیتر
  • تکثیر: قلمه انتهایی ساقه از اواسط بهار تا اوایل تابستان

نحوه نگهداری پوتوس و حسن یوسف را در این مطلب از چیدانه بخوانید: انواع گیاهان آپارتمانی، منصوره از تجربه هایش می گوید!

دراسنا کامپکت در مطلب گل و گیاه در خانه محدثه، توصیه هایی برای شادابی در زندگی توضیح داده شده است.

نگهداری از گیاه آلوئه ورا در مطلب: گیاهان آپارتمانی من، زندگی سبز پگاه در تهران!

اگر درمورد نگهداری گیاهان سوالی دارید می توانید به پروفایل میترا شریفی در چیدانه پیغام بدهید. برای تهیه گیاهان خانگی در منزل به ویترین کالا سری بزنید.

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه