Chidaneh.com placeholder image

خانه پرمهر سحر و ترنم در کوهسار تهران!

به قلم: تحریریه چیدانه

انتهای همت، بلوار کوهسار، مجتمع مسکونی او پی جی. این آدرس محل سکونت یکی دیگر از مخاطبان عزیزمان است ، او ایده‌های دکوراسیونی خانه خود را برای‌مان بازگو می کند. طول عمر مجتمع حدود 4 سال است و هنوز پروژه محوطه‌سازی آن به اتمام نرسیده است. زمین مقابل ساختمان، وسعت زیادی دارد و در آن نهال‌های کوچک و پرباری کاشته شده که از شکل‌گیری طبیعت زیبا و دنج این محدوده در آینده‌ای نه‌چندان دور خبر می‌دهد. دکوراسیون منزل سحر شیرین و خانواده را دنبال کنید:

شیما خراسانی
چیدمان خانه خانم شیرین
شیما خراسانی

اسکای اسکرپر

خانه کوهسار در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: 3 نفر (یک زوج به همراه دخترشان)
  • شغل صاحبخانه: خانم خانه روانشناس و آقای خانه کارشناس مدیریت
  • موقعیت شهر: تهران/ محله: بلوار کوهسار
  • متراژ فضا: 140 مترمربع
  • سال ساخت: 4 سال
  • نوع ملکیت: مالک
  • تعداد اتاق‌خواب: 3 خواب
  • تعداد سرویس: 1 حمام و 1 دستشویی
  • سبک دکوراسیون: تلفیق مدرن و کلاسیک
  • رنگ‌های غالب: آبی و زرد
  • ویژگی برجسته طراحی: روشنایی و وسعت بخشیدن به خانه
  • طراح: خانم خانه (سحر شیرین)
  • مدت زمان طراحی داخلی و خرید وسایل: کمتر از یک ماه
  • نوع اجرا: نوسازی
  • هزینه تقریبی دکوراسیون: 20 میلیون تومان

نقشه فضای داخلی منزل سحر

  1. ورودی
  2. غذاخوری
  3. پذیرایی
  4. تراس
  5. دستشویی
  6. آشپزخانه
  7. نشیمن
  8. راهروی ارتباطی
  9. اتاق‌خواب والدین
  10. حمام
  11. اتاق کار
  12. اتاق‌خواب کودک

شیما خراسانی
چیدمان خانه خانم شیرین
شیما خراسانی

رنگی به وسعت آبی آسمان

سحر شیرین به همراه همسر و دخترش ترنم، خانواده‌ای کوچک و صمیمی را تشکیل می‌دهند. او خانه‌دار و کارشناس روانشناسی است و همسرش مدیریت صنعتی خوانده، ولی شغل آزاد دارد. منزل آنها 140 متر و دارای 3 اتاق‌خواب است. آنها بعد از خرید خانه فورا برنامه خرید لوازم را آغاز کردند؛ البته تغییر دکوراسیون خانه، با نظر خانم خانه صورت گرفته و همسرش هم در این راه همراه او بوده است. او می‌گوید: «استفاده از سبک تلفیقی را دوست دارم؛ دکوراسیونی از لوازم مدرن و کلاسیک.

شیما خراسانی
چیدمان خانه خانم شیرین
شیما خراسانی

در قسمت پذیرایی از مبلمان کلاسیک با رنگ‌های مدرن استفاده کردم؛ چون احساس می‌کنم، مهمان‌، شایستگی پذیرایی با مبلمان‌ باشکوه را دارد تا در زمان حضورش در خانه ما احساس خوشایندی را تجربه کند؛

شیما خراسانی
شزلون در پذیرایی
شیما خراسانی

البته در قسمت پذیرایی یک شزلون از قبل باقی مانده است که رنگش هارمونی خاصی با بقیه فضا ندارد و در اولین فرصت قصد تغییر رنگ و روکش آن را دارم.»

شیما خراسانی
چیدمان خانه خانم شیرین
شیما خراسانی

دکوراسیون نشیمن پر از انرژی

انتخاب مبلمان زردرنگ برای نشیمن، ایده ناب دیگری است. با اینکه رنگ آبی در محیط خانه حکومت می‌کند، ولی رنگ زرد به اندازه خیلی ناچیزی به‌خوبی جایش را در دل آبی آسمانی باز کرده است. می‌توان گفت برای ایجاد حس پویایی و حرکت در فضا از رنگ زرد در طراحی مبلمان نشیمن استفاده شده است.

شیما خراسانی
چیدمان خانه خانم شیرین
شیما خراسانی

رنگ آبی به منظور وسعت بخشیدن به خانه در انتخاب مبلمان پذیرایی و ناهارخوری و همچنین در رنگ‌آمیزی دیوارها به کار رفته است. ناگفته نماند قبل از خرید خانه، رنگ دیوارها بنفش بوده و به گفته سحر، فضای داخل خیلی تیره و خفه بوده است. در حال حاضر با انتخاب صحیح رنگ در خانه، آنها توانسته‌اند به خانه رویایی‌شان دست پیدا کنند.

شیما خراسانی
چیدمان خانه خانم شیرین
شیما خراسانی

خرید در کمترین زمان

سحر ادامه می‌دهد: «زمان تقریبی برای خرید و تغییرات کمتر از یک ماه بوده است. به دلیل نوساز بودن خانه و خرید قبل از وارد شدن به منزل جدید، کار ما راحت‌تر بود. بیشتر لوازم را از قبل داشتم و فقط رنگ و روکش آنها را عوض کردم.

شیما خراسانی
مبلمان زرد پذیرایی
شیما خراسانی

سعی کردم چیزهایی که دوست دارم را تهیه کنم، برای همین خیلی گشتم؛ چه در مغازه‌ها و چه در فضای مجازی؛ مثلا برای مبل راحتی بعد از کلی جست‌وجو کردن آن را از یک صفحه اینستاگرام سفارش دادم، ولی مبل تکی آن را، دو بار به دلیل ایراد، پس فرستادم تا بالاخره همانی شد که دوست داشتم. هزینه خرید مبل راحتی‌ام 3 میلیون و 600 هزار تومان شده است. او تاکید می‌کند که علاقه‌ زیادی به اشیای خاص و متفاوت دارد و دوست ندارد چیزهایی که دارد در خانه‌های دیگر هم باشد. به بیان دیگر از تکرار بیزار است.

شیما خراسانی
چیدمان خانه خانم شیرین
شیما خراسانی

سبک تلفیقی در حد نیاز برای دکوراسیون منزل

آنچه با یک نگاه در خانه متوجه می‌شوید، تلفیق جالبی از سبک‌هاست. در این خانه از اشیا و مبلمان سنتی استقبال خوبی شده است. می‌توان گفت سنتی، کلاسیک و مدرن همگی مورد علاقه خانواده است. وقتی علت را از سحر پرسیدم، او گفت: «به نظر من از هر کدام در جای خود و به اندازه باید استفاده کرد.» او علاقه دارد متناسب با فضای خانه از هر کدام از آنها استفاده کند؛ مثلا مبلمان پذیرایی به دلیل استفاده برای مهمان، مجلل انتخاب شده است. او مبلمان پذیرایی به همراه ناهارخوری را از چهاردانگه به قیمت 12 میلیون تومان خریداری کرده‌ است.

شیما خراسانی
طراحی بالکن سبز
شیما خراسانی

از میان فضاهای خانه، تراس و فضای نشیمن برای او محبوبیت بیشتری دارد. فضای نشیمن و پذیرایی نسبت به متراژ منزل، نامناسب و کوچک طراحی شده‌اند، ولی او هر طور بوده مبلمان این قسمت را در بهترین حالت چیدمان کرده است. اتاق‌خواب‌ها هم به نسبت وسعت زیادی دارند که می‌توانستند کاربردی‌تر طراحی شوند. خوشبختانه خانه از نور طبیعی خوبی برخوردار است و همین امر وسعت فضا را بیشتر می‌کند.

شیما خراسانی
چیدمان خانه خانم شیرین
شیما خراسانی

توصیه به مخاطبان

سحر می‌گوید: «خوشبختانه، من کاشکی ندارم! چون باحوصله گشتم و چیزهایی که دوست داشتم را با قیمت‌های مناسب خریدم؛ حتی برای رنگ‌آمیزی دکوراسیون اتاق خواب دخترمان در صفحات مجازی زیادی جست‌وجو و از تجربیات دیگران استفاده کردم. اینکه چه رنگی مناسب است یا نحوه ترکیب رنگی به چه صورت است، شاید مسائل کوچکی به نظر برسند، ولی انجام صحیح همین چیزهای کوچک در کنار هم کار نهایی را زیباتر می‌کند.

شیما خراسانی
چیدمان خانه خانم شیرین
شیما خراسانی

توصیه مهم من به مخاطبان عزیز این است که حتما قبل از انجام هر کاری تحقیق گسترده‌ای انجام دهند و نکته دیگر اینکه حتما نباید برند خریداری کرد؛ مثلا برای خرید برند مبل نشیمن باید حدود 10 میلیون تومان پرداخت می‌کردم که من این کار را نکردم.»

شیما خراسانی
چیدمان خانه خانم شیرین
شیما خراسانی

گیاهان خانگی آرام‌بخش زندگی من

سحر علاقه زیادی به گیاهان دارد. علاوه بر قرار دادن گیاهان کوچک در قسمت‌های مختلف خانه، او تراس کوچک خود را پر از گل و گیاهان زیبا کرده است. شمعدانی، یاس، نسترن رونده، گل کاغذی، ناز و پیچک از جمله گیاهان محبوب اوست. او با قلمه زدن و زیاد کردن آنها سرگرمی جالبی برای خود فراهم کرده است.

شیما خراسانی
چیدمان خانه خانم شیرین
شیما خراسانی

همچنین توجه خاصی به گل‌های آویزان و رونده دارد؛ به همین دلیل روی دیوار ورودی تراس فنس پلاستیکی جاگذاری و گل‌ها را روی آن رها کرده تا روی دیوار نقش‌آفرینی کنند و با قرار دادن یک نیمکت زیبا و چیدمانی از کوسن‌های نمدی که کار دست خودش است، فضای دنج و زیبایی را در این قسمت خلق کرده است.

شیما خراسانی
چیدمان خانه خانم شیرین
شیما خراسانی

خلاقیت در دکوراسیون خانه

سحر ادامه می‌دهد: «کوسن‌های قسمت نشیمن را با برش زدن یکی از مانتوهای بلااستفاده‌ام، طراحی کرده و دوخته‌ام. در این تغییر دکوراسیون، وسایل چوبی خانه از قبیل سرویس‌خواب، ناهارخوری، جاکفشی، بوفه‌ها، میز و آینه کنسول را که تماما به رنگ قهوه‌ای بودند، سفید کردم. هزینه این کار حدود 2 میلیون تومان شد. پرده‌ها را خودمان نصب کردیم؛ چون هزینه نصب زیاد بود. هزینه خرید پرده 2 میلیون تومان شد.

شیما خراسانی
چیدمان خانه خانم شیرین
شیما خراسانی

بعد از تغییر رنگ سرویس خواب، یک پارچه با طرح دلخواه‌مان خریدم و برای تخت یک تاج و پاف سفارش دادم. در آشپزخانه هم کابینت‌ها نو بودند و به رنگ کرم. پرده‌های آشپزخانه‌ من در منزل قبلی‌مان سبز بود. به دلیل اینکه پرده‌ها نو بودند از آنها در این خانه استفاده کردم. برای هماهنگی پرده و کابینت، چند تا از درهای کابینت را به رنگ سبز تغییر دادیم. خلاصه سعی کردیم با حداقل هزینه فضای خانه را باب طبع‌مان طراحی کنیم.»

شیما خراسانی
چیدمان خانه خانم شیرین
شیما خراسانی

نقش اکسسوری‌ها

اشیای کوچک، عناصری فراموش نشده و دوست‌داشتنی برای سحر هستند. به هر قسمت از خانه که نگاه می‌کنید، می‌توانید یکی از آنها را ببینید؛ مثلا در قسمت ورودی منزل، حضور یک جاسوئیچی به طرح دخیل خودنمایی می‌کند که از حق نگذریم، با تماشای آن حس و حال روحانی پیدا می‌کنید.

شیما خراسانی
طراحی کتابخانه چوبی
شیما خراسانی

اتاق چندمنظوره

دکوراسیون اتاق کار فضای مناسبی برای مطالعه، ورزش و نواختن سنتور و تار است. هر یک از اعضای باذوق این خانواده یک ساز مخصوص خود را می‌نوازند. سحر علاقه به نواختن سنتور دارد و همسرش تار می‌نوازد. کتابخانه موجود در اتاق کار را آقای خانه ساخته است. به گفته سحر بعد از طراحی آن، همسر باذوق او ساخت آن را بر عهده می‌گیرد.

شیما خراسانی
چیدمان خانه خانم شیرین
شیما خراسانی

وسایل و مبلمان خانه به تفکیک قیمت

  • تغییرات رنگ و بازسازی سرویس خواب: یک میلیون و 200 هزار تومان
  • پرده پذیرایی بدون هزینه نصب: 2 میلیون تومان (مولوی)
  • مبلمان و ناهارخوری پذیرایی: 12 میلیون تومان (چهاردانگه)
  • مبل نشیمن + 3 عسلی و میز وسط: 3 میلیون و 600 هزار تومان (اینترنتی)
  • تغییر رنگ جاکفشی، بوفه‌ها، میز و آینه کنسول: 800 هزار تومان

ویدئوی زیر را ببینید تا با کلیت فضای داخلی خانه کوهسار بیشتر آشنا شوید. تمام گفته های خانم شیرین در این فیلم گویاست.

 

برای دیدن تصاویر بیشتر دکوراسیون منزل سحر به پروفایل عکاس سری بزنید. اگر قصد تغییر دکوراسیون منزل خود را دارید اهالی فن چیدانه برای مشاوره و اجرا بهترین انتخاب هستند.

درباره دکوراسیون کم هزینه بخوانید.

نویسنده: سمیه منوچهری | عکاس: شیما خراسانی | تدوین فیلم: معین قوی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه