Chidaneh.com placeholder image

بازسازی ساختمان اداری، دکوراسیونی که زیر و رو شد!

به قلم: تحریریه چیدانه

بازسازی: یکی از شاخه های پرطرفدار معماری و طراحی داخلی بازسازی است. بازسازی یک فضا می تواند ظاهر کسل کننده و یکنواخت فضای داخلی شما را دگرگون کند و ظاهری مدرن وخواستنی به آن ببخشد. بازساز معمولا برای فضاهای مختلف و با کاربری های گوناگون صورت می گیرد. امروز در چیدانه با گروه معماری آوید همراه شدیم تا صفر تا صد بازسازی یک فضای اداری را با هم بررسی کنیم پس با ما همراه باشید.

گروه معماری آوید
بازسازی و چیدمان اداری (قبل)
گروه معماری آوید

تابلو فرش ریحان

نگاهی اجمالی به فضا پیش از بازسازی

همان طور می بینید فضای اداری مذکور دارای دیوارهای خالی، نورپردازی غیر مطلوب و عدم چیدمان مناسب مبلمان برای یک فضای اداری بود که همین امر نیاز به بازسازی و تغییر چیدمان فضا را برای کارفرما دو چندان می کرد.

گروه معماری آوید
بازسازی و چیدمان اداری (قبل)
گروه معماری آوید

یکی دیگر از چالش هایی که در روند بازسازی نیاز به انتخاب مبلمان مناسب در فضا را دو چندان می کرد پنجره های بدون پرده و حایل بود که سبب ایجاد فضایی نامطلوب و آزار دهنده برای فعالیت های کاری شده بود. و همچنین عدم چیدمان مناسب گل و گیاه در فضای مذکور بود که کارفرما را به انتخاب گروه معماری آوید برای بازسازی فضای مذکور واداشت.

گروه معماری آوید
بازسازی ساختمان اداری
گروه معماری آوید

روند بازسازی فضای اداری

در جریان روند بازسازی ساختمان اداری با توجه به چالش های پروژه و نیاز کارفرما، در مرحله ی اول اقدام تقسیم بندی فضایی نمودند به نحوه ی که تمامی ریز فضاهای مورد نیاز کارفرما به صورت مجزا و مستقل از هم عمل کرده و مبلمان ویژه و مخصوص به خود را داشته باشند.

گروه معماری آوید
بازسازی و چیدمان اداری (بعد)
گروه معماری آوید

بازسازی و طراحی نورپردازی

همچنین با توجه به نیاز فضا به نور مطلوب گروه معماری آوید اقدام به طراحی نورپردازی مناسب با توجه به کاربری پروژه نمودند، انتخاب نورپردازی نقطه ای برای تاکید در فضا در ترکیب با نورپردازی دکوراتیو برای بخش نشیمن مهمان سبب شد که علاوه بر عملکردی بودن نورپردازی در ظاهر فضای اداری مذکور تفاوت شایانی را ایجاد نماید.

گروه معماری آوید
بازسازی و چیدمان اداری (بعد)
گروه معماری آوید

انتخاب پرده شید برای فضای اداری

همان طور که گفته شد در بخش پیش از بازسازی پنجره های فضای مذکور فاقد پرده و حایل بود که با انتخاب پرده شید مناسب با کاربری فضا و همرنگ با تم گرم محیط، بعد و عمق مناسب مطلوب فضای اداری در فضا ایجاد شد.

گروه معماری آوید
بازسازی و چیدمان اداری (بعد)
گروه معماری آوید

انتخاب کتابخانه متناسب با فضای اداری

با توجه به نیاز فضای اداری برای آرشیو اسناد و مدارک تیم آوید اقدام به ساخت کتابخانه دیواری وکمد در بخش ورودی و سایر فضاهای اداری نمود که به طبقه بندی و نظم دهی فضای مذکور کمک بسزایی نموده است.

گروه معماری آوید
طراحی نورپردازی
گروه معماری آوید

انتخاب فضای مناسب برای گلدان ها

با توجه به تم گرم مبلمان موجود در فضا و همچنین حضور گل و گیاه در فضای پیش از بازسازی فضای اداری تیم آوید تصمیم به قراردان گلدان ها در فضایی مناسب و به صورت گسترده در بخش های مختلف  از ریزفضاهای اداری نمود که علاوه بر تلطیف فضا نقش موثری در ترکیب رنگی موجود در فضا و هارمونی مبلمان کرم قهوه ای، کوسن های زرد رنگ و رنگ سبز گیاهان در فضا داشته است.

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر از این گروه و دستیابی به اطلاعات تماس آن ها می توانید به پروفایل اهالی فن گروه معماری آوید در وبسایت چیدانه مراجعه کنید. 

نویسنده: ثمینا فراهانی| تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
رفیع در تاریخ 18 تیر 1396
با سلام شرکت چرم آرااجراکننده پوشش های چرمی مناسب محیط کار منزل ...جهت همکاری اعلام آمادگی می نماید. به امید دیدار و همکاری آتی رفیع

ثبت دیدگاه