Chidaneh.com placeholder image

آباژور کنار سالنی، نورپردازی با دیزاین‌های شیک

به قلم: مژگان احمدی

کاربرد آباژور کنار سالنی نه تنها برای روشنایی بخشیدن به محیط خانه است، بلکه این وسیله روشنایی به عنوان یک عنصر شیک برای دکوراسیون سالن پذیرایی به کار می‌رود. اگر بخواهید سالن مهمان شیک‌تری داشته باشید باید آباژورهای پایه بلند جدید با دیزاین‌های خاص را انتخاب کنید، به این ترتیب به مهمان‌ها سبک زندگی و سلیقه منحصر به فرد خود را نمایش می‌دهید. می‌توان گفت مدل‌های جدید آباژورهای مناسب برای کنار سالنی، قصه‌ای را از زبان صاحب‌خانه بیان می‌کنند.

گروه دکو نور با سابقه‌ای طولانی و درخشان امکان خرید اینترنتی لوازم روشنایی را برای مشتریان خود فراهم ساخته و حفظ رضایت مشتری و تکریم ارباب‌رجوع را الگوی حرفه خود قرار داده است. در ادامه با این مطلب همراه باشید.

چوب و هنر

لوستر و آباژور دکو نور
مدل‌های آباژور لوکس ایستاده
لوستر و آباژور دکو نور

انواع مختلف آباژور کنارسالنی

آباژور به عنوان یک وسیله دکوراتیو در دیزاین منزل شما در انواع طرح‌ها و مدل‌های متنوع تولید می‌شود که در این قسمت از مقاله بخشی از آن‌ها را مطرح می‌کنیم:

لوستر و آباژور دکو نور
مدل‌های آباژور لوکس ایستاده
لوستر و آباژور دکو نور

آباژور کنارسالنی مدرن

معمولا آباژورهای مدرن دارای طرح‌ها و اشکال هندسی خلاقانه هستند و می‌توانند با دکوراسیون فانتزی شما به‌راحتی ست شوند. در این آباژورها می‌توانید ابتکار به خرج بدهید و برای چشمگیرتر شدن این زیبایی، از انواع لامپ‌های تزئینی مانند لامپ‌های ادیسونی استفاده کنید.

لوستر و آباژور دکو نور
مدل‌های آباژور لوکس ایستاده
لوستر و آباژور دکو نور

آباژور کنارسالنی کلاسیک

کنارسالنی‌های کلاسیک برای چندین دهه عضو محبوب دکوراسیون خانه‌ها بودند و هنوز هم طرفداران خود را حفظ کرده‌اند. این آباژور دارای یک پایه معمولی، تیر عمودی و لامپ شیددار ساده است و اصولا در چیدمانی به کار می‌رود که چندان هم مدرن نیست.

آباژور کنارسالنی کریستالی

این سبک از آباژور نور را به سمت خاصی هدایت نمی‌کند و جریان همه‌جانبه‌ای از نور را به سالن شما می‌تاباند. آباژورهای کریستالی سبکی از آباژورهای کلاسیک ایستاده هستند که چندین شاخه یا شعله دارند و درست مانند یک لوستر، لامپ‌هایی در انتهای آن تعبیه شده است که به فضا جذابیت و روشنایی می‌بخشند.

لوستر و آباژور دکو نور
مدل‌های آباژور لوکس ایستاده
لوستر و آباژور دکو نور

نکات نگهداری از آباژور کنارسالنی

نظافت آباژور شما باعث می‌شود مدت‌زمان بیشتری بتوانید از آن بهره بگیرید، بنابراین برای تمیزکاری آباژور خود نکات زیر را رعایت کنید:

  • هنگام نظافت، آباژور را از برق بکشید و کلاهک آن را بردارید.
  • برای تمیز کردن شید هرگز از مواد شوینده استفاده نکنید.
  • گرد و غبار سطحی شید را با استفاده از دستمال خشک و یا جاروبرقی تمیز کنید.
  • با پارچه‌ای مرطوب قسمت‌های چوبی و شید را با ملایمت پاک کنید.

لوستر و آباژور دکو نور
مدل‌های آباژور لوکس ایستاده
لوستر و آباژور دکو نور

قبل از خرید آباژور کنارسالنی به چه نکاتی دقت کنیم؟

پیش از این که به خرید آباژور کنارسالنی اقدام کنید باید ابعاد و اندازه‌های محیط خود را در نظر بگیرید. اگر سالن شما کوچک است نیازی نیست از آباژورهای بزرگ با طراحی‌های شلوغ استفاده کنید. بهتر است بدانید دوست دارید نور آباژور رو به بالا باشد و یا به سمت پایین متمرکز شود، اگر می‌خواهید که نور آن به گل و گیاهان شما بتابد خوب است به طرح آباژورهای قوسی نگاهی بیندازید.

هارمونی نقش و رنگ آباژور با بقیه لوازم دکوری خود را فراموش نکنید، اگر سبک دکوراسیون شما مینیمال و ساده است یک آباژور فانتزی با طرح شلوغ می‌تواند با آن همخوانی نداشته باشد و چشم شما را بزند. رنگ و جنس شید و پارچه آباژور در دوام و ماندگاری آن بسیار موثر است، دقت کنید که اگر نور بیشتری می‌خواهید در کلاهک آباژور از پارچه‌های نازک و کم‌ضخامت استفاده کنید. اگر قصد دارید آباژور فلزی انتخاب کنید حواستان به دوام و کیفیت فلز به‌کار رفته در آن باشد.

لوستر و آباژور دکو نور
مدل‌های آباژور لوکس ایستاده
لوستر و آباژور دکو نور

بهترین مکان برای قرارگیری آباژور کنارسالنی

همان‌طور که از نام آباژور کنارسالنی پیداست این عضو دکوراسیون باید در یک گوشه و کنار قرار بگیرد، اما بهتر است بدانید که آن را دقیقا در کجای سالن و یا اتاق پذیرایی قرار بدهید؟ اتاق پذیرایی به دلیل این که فضای گرم و صمیمانه‌تری دارد می‌تواند میزبان آباژورهای فانتزی‌تر و غیررسمی‌تر باشد. اگر آباژور خود را در کنار مبلمان قرار می‌دهید، می‌توانید در سفارش طرح پارچه آن ایده‌ای جذاب پیاده کنید! بله! پارچه آباژور را با پارچه مبلمان خود ست کنید تا جذابیت آن چندین برابر جلوه کند. آباژورهای سالن باید سنگین‌تر و باشکوه‌تر انتخاب شوند. کنج سالن، کنار مبل تک، دو سوی کاناپه به شکل قرینه، بین مبل تک و کاناپه، کنار میز ناهارخوری و هر فضایی که به نظرتان خلوت می‌آید می‌تواند پذیرای آباژور جذاب شما باشد. حتی می‌توانید گوشه‌ای از خانه را با قرار دادن یک مبل تکی و آباژور کنار آن، تبدیل به خلوتی دنج برای نوشیدن چای یا مطالعه روزانه کنید.

لوستر و آباژور دکو نور
مدل‌های آباژور لوکس ایستاده
لوستر و آباژور دکو نور

لوستر و آباژور دکو نور
مدل‌های آباژور لوکس ایستاده
لوستر و آباژور دکو نور

سخن آخر

یکی از اکسسوری‌های جذاب نورپردازی که مورد توجه بسیاری از دکوراتورهای داخلی ماهر است، آباژور کنارسالنی است که این روزها تبدیل به یکی از مهم‌ترین المان‌ها در دکوراسیون‌های مدرن و شیک شده است. برای این که منزل خود را یک اثر هنری جلوه بدهید باید بدانید چه سبکی از آباژور برای فضای شما مناسب و کاربردی است. طرح‌های متنوعی که امروزه در صنعت روشنایی روانه بازار می‌شود می‌تواند شما را به خرید وسوسه کنید، اما نکته‌ای که باید بدانید این است که تمامی آباژورها طراحی اصولی و مرغوبیت مناسب را ندارد. بنابراین بهتر است انتخاب خود را از بین محصولات برندی معتبر و خوش‌سابقه انجام بدهید. گروه دکو نور یک فروشگاه اینترنتی بوده که با تکیه بر دانش، آگاهی و تجربه به مدت دو دهه است که در این صنعت فعالیت مداوم دارد. برای مشاهده محصولات این شرکت از صفحه دکو نور بازدید کنید.

مطالب پیشنهادی چیدانه:

نویسنده: مهشید بختیاری

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه