Chidaneh.com placeholder image

راهنمای خرید آباژور، برای روشنایی خونه باید بیشتر دقت کرد!

به قلم: تحریریه چیدانه

نورپردازی در دکوراسیون منزل یکی از مهم ترین مسائلی است که هر فردی باید به تناسب شرایط موجود در فضای خانه در رابطه با آن تصمیم گیری کند. شما باید با توجه به میزان نوری که از آفتاب به داخل خانه تان می تابد در رابطه با شکل و نوع نورپردازی مصنوعی فضا تصمیم گیری کنید. یکی از انواع نورپردازی در دکوراسیون منزل استفاده از آباژور است. آباژورها معمولا می توانند تاثیر زیادی را در زیبایی فضا و همین طور روشنایی آن داشته باشند. در این مطلب از وب سایت چیدانه با شما هستیم تا به موضوع راهنمای خرید آباژور بپردازیم و شما را با هر آنچه که باید در انتخاب آباژور منزل خود رعایت کنید آشنا نماییم. پس این مطلب را از دست ندهید.  

آباژور

چوب و هنر

آباژور در فضای منزل

استفاده از آباژور در دکوراسیون منزل می تواند سرشار از تنوع و اعمال سلیقه باشد. با توجه به گوناگونی و تنوع آباژورهای موجود در بازار شما می توانید بهترین انتخاب را متناسب با شرایط خانه خود داشته باشید. به طور کلی می توان گفت که آباژورهایی که امروز در بازار موجود هستند دارای انواع آباژور ایستاده، درختی و چراغ مطالعه ای هستند. آباژورهای ایستاده که نمونه های معمول و ساده آباژور به شمار می روند، در واقع شکل هایی از آباژور هستند که دارای پایه بلند بوده و تنها یک لامپ و منبع نوری در نوک آن ها وجود دارد. این نوع از آباژورها معمولا دارای بازوی متحرک هستند و شما می توانید متناسب با نیاز محیط، آن را تنظیم نمایید.

آباژورهای درختی دارای شاخه هایی هستند که بر سر هر کدام از شاخه ها یک یا بیش از یک لامپ قرار دارد. با این اوصاف طبیعی است که این نوع از آباژورها مساحت بیشتری را با شدت بالاتری روشن نمایند.

آباژورهایی که از آن ها با نام چراغ مطالعه یاد کردیم نیز همان نمونه های معمولی هستند که دارای پایه های کوتاهی بوده و بر روی میز قرار می گیرند. تنوع این نوع از آباژورها در بازار آن قدر زیاد است که می تواند هر سلیقه ای را تحت پوشش بگیرد.

مطلب پیشنهادی : آباژور در دکوراسیون پذیرایی، کجا بذارم بهتره؟

حسین گلیار
آشیانه آقا و خانم فیضی در برج آسمان
حسین گلیار

نکات خرید آباژور

اگر تصمیم به خرید آباژور گرفته اید باید این را بدانید که در زمان خرید، توجه به نکات مشخصی می تواند در انتخاب یک محصول مناسب به کمک شما بیاید. یکی از مهم ترین نکات در رابطه با انتخاب آباژور در دکوراسیون منزل، توجه به قد آن است. سعی کنید به دنبال آباژورهایی باشید که پایه آنها نه بیش از حد بلند باشد نه خیلی کوتاه. در کنار این موضوع نمی توان از اهمیت کلاهک آباژور نیز چشم پوشی کرد. شاید بتوان به جرأت گفت که درصد بالایی از زیبایی آباژور شما به کلاهک آن بستگی دارد. پس علاوه بر دقت در شکل و طرح کلاهک آباژور باید به ابعاد و اندازه آن نیز توجه داشته باشید. شاید بتوان گفت که برای اندازه کلاهک آباژور و پایه آن استاندارد خاصی وجود ندارد و شما می توانید به ]چشم یک وسیله تزئینی در رابطه با آن تصمیم گیری کنید. اما این بدان معنا نیست که کلاهک بیش از حد بزرگ و یا بیش از اندازه کوچک نیز می تواند انتخاب مناسبی باشد! کیفیت کلاهکی که برای آباژورتان در نظر می گیرید نیز مسئله مهم دیگری است که باید در زمان خرید خود به آن توجه کنید. کیفیت کلاهک آباژور شما باید به گونه ای باشد که در اثر تماس با لامپ دچار سوختگی و یا تغییر رنگ نشود.

قیمت انواع آباژور

احتمالا یکی از معیارهای مهم و تاثیرگذار در انتخاب شما هزینه و قیمت آباژور است. در رابطه با این محصول نمی توان به طور قطع به هزینه ای اشاره کرد، با این حال بازه کمترین تا بیشترین قیمت مربوط به خرید آباژور می تواند چیزی بین 50 هزار تومان تا 7، 8 میلیون تومان باشد.

مطلب پیشنهادی : لوستر و آباژورهای شیک و متفاوت در دکوراسیون داخلی

لوستر مهدی
آباژور شیک در اتاق خواب
لوستر مهدی

استفاده از آباژور در دکوراسیون منزل

استفاده از آباژور در دکوراسیون منزل از تنوع بالایی برخوردار است. شما می توانید در دکوراسیون اتاق خواب گرفته تا دکوراسیون نشیمن خود از آباژور استفاده نمایید. اگر فضای خانه شما توسط منبع نور طبیعی که خورشید است به اندازه کافی روشن نمی شود می توانید از آباژور خود در محل های مختلفی از خانه استفاده نمایید. برای مثال قرار دادن آباژور در کنار پنجره می تواند به شکل هوشمندانه ای تداعی کننده نور خورشید در آن فضا باشد. در چنین شرایطی با غروب خورشید شما می توانید با کمک آباژور خود فضا را با یک نور مرکزی روشن تر کنید.

علاوه بر این شما می توانید با قرار دادن آباژورهای ایستاده در فضاهای مشخصی از منزل خود نور را به صورت متمرکزی به جریان بیندازید. برای مثال استفاده از آباژور ایستاده در دکوراسیون نشیمن می تواند با قرار دادن آباژور در کنار میز ناهارخوری صورت بپذیرد. این کار می تواند باعث شود که در زمان صرف وعده های غذایی خود با نوری مناسب و به صورت متمرکز رو به رو شوید.

علاوه بر این شما می توانید در دکوراسیون اتاق کار خود نیز به سراغ نمونه های رومیزی آباژورها بروید که همان طور که پیشتر نیز اشاره شد از آنها با نام چراغ مطالعه یاد می شود. چراغ های مطالعه می توانند نور را به شکل لطیف تر و البته موضعی تر در فضا ایجاد کنند. علاوه بر فضا و میز کار شما حتی می توانید از این نوع از آباژورها در دکوراسیون نشیمن، اتاق خواب و… میز استفاده نمایید.

علاوه بر مسائلی که تا به اینجا به آنها اشاره کردیم شما باید به دنبال آباژوری باشید که با سبک دکوراسیونی شما نیز همراه باشد. این یعنی اگر دکوراسیون نشیمن شما به سبک مدرن طراحی شده است قطعا انتخاب یک آباژور لوکس و یا کلاسیک اصلا انتخاب درست و مناسبی نخواهد بود.

مطلب پیشنهادی : آباژور مدرن، این مدل ها در دکوراسیون چشمک می زنند!

ثمین موسوی
آباژور در دکوراسیون داخلی
ثمین موسوی

معرفی بهترین جنس و کیفیت آباژور

پایه های آباژور می تواند از متریال و عناصر متنوعی ساخته شود که مهم ترین معیار آنها کیفیت، استحکام و مقاومت آن در برابر حرارت چراغ است. اما مسئله مهمی که در رابطه با جنس آباژور می توان به آن اشاره کرد توجه به کلاهک آباژور است. برخی از آباژورهایی که هدف اصلی از انتخاب آنها نوردهی به فضا است از متریال و عناصری از قبیل شیشه و کریستال ساخته می شوند تا بتوانند نور را در حداکثر میزان ممکن انعکاس دهند. اما در نمونه های دیگر کلاهک های پارچه ای وجود دارد که می تواند به تناسب ضخامت پارچه میزان نور کمتر و بیشتری را در فضا پخش کنند. پس لازم است که در زمان خرید آباژور خود حتما جنس کلاهک آن را مد نظر داشته باشید تا بر اثر تماس با حرارت لامپ دچار سوختگی نشده و آسیبی نبیند.

مطلب پیشنهادی : چراغ روشنایی خانگی، با لوستر و آباژور هم میشه لوکس بود!

فروزان رحمانی
منزل خانم بهناز رحمانی
فروزان رحمانی

از کجا بخریم؟ از کی کمک بگیریم؟

اگر تصمیم دارید که آباژور مناسبی را برای دکوراسیون منزل خود خریداری کنید می توانید از اهالی فن وب سایت چیدانه کمک بگیرید. قطعا آنها می توانند علاوه بر داشتن تخصص و سال ها تجربه در این زمینه شما را در رسیدن به آباژور مناسب منزلتان راهنمایی کنند. از میان این متخصصین می توان به این موارد اشاره کرد:

علاوه بر این شما می توانید با مراجعه به مراکز مربوطه در شهر تهران در خیابان های لاله زار، ابوسعید، شریعتی و… نیز به آباژور مناسب خود دست یابید.

خانه رنگارنگ

بهترین برندهای تولیدکننده آباژور

برندهای تولیدکننده آباژور امروزه تنوع بسیار زیادی پیدا کرده اند و در تولید آباژور در سبک های مختلف به موفقیت های بسیاری رسیده اند. با این حال اگر بخواهیم بهترین برندهای تولیدکننده آباژور را نام ببریم قطعا باید از همتاب، آرام، رایکا، چشمه .نور، دیلایت، مجلل، رستاک، بالیسا، ایکیا، پیرو، هومز، هاما، نیک آذین، آرتا، ونسو، دیزوم، عادل و… یاد کنیم.

شما می توانید تجربیات خرید آباژور خود را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید!

بیش تر بخوانید :

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه