Chidaneh.com placeholder image

8 نکته مهم در اتاق خواب برای داشتن خواب بهتر

به قلم: تحریریه چیدانه

اتاق خواب: احساس آسودگی و آرامش در صبح فضیلتی که به نظر می‌رسد افراد کمی آن را تجربه می‌کنند. اکثر مردم در مورد کم‌خوابی و احساس کسلی پس از بیدار شدن از خواب شکایت می‌کنند. اگرچه بی‌خوابی می‌تواند یک نشانه بیماری باشد، اما در اکثر موارد کم‌خوابی و بی‌خوابی نتیجه زندگی در یک محیط نامناسب است. این امر به این معنی است که حال و هوای اتاق‌خواب شما مانع خوابیدن‌تان می‌شود.

آیا می‌دانستید که ما باید یک‌سوم از عمر خود را در خواب باشیم؟ این عدد به نظر خیلی زیاد می‌رسد، اما با وجود زندگی‌های پراسترس و گیج‌کننده امروز، سلامت جسم، روح، و روان ما به آن بستگی دارد. اگر شما جز افراد بی‌خواب هستید در این مطلب می‌توانید با 8 ایده طراحی آشنا شوید که به خوابیدن شما و افزایش کیفیت آن کمک کند.

سرویس خواب بالسا

 

ایجاد توازن در اتاق خواب

برای داشتن حس توازن و تعادل هنگام خواب، یک طرف تخت‌خواب خود را به یک دیوار بچسبانید و آن را روبه‌روی پنجره یا در قرار ندهید. هم‌چنین سعی کنید تخته پشتی تخت‌خواب محکم باشد تا حسی از دوام و استحکام در پشت تخت‌خواب شما ایجاد شود.

 

خروج نورهای مزاحم در اتاق خواب

 برای این‌که زود به خواب روید اتاق‌خواب شما باید تاریک باشد یا حداقل کمی نور ملایم در آن وجود داشته باشد. سعی کنید چراغ‌هایی در اتاق‌خواب خود نصب کنید که بتوانید میزان نور آن را کنترل کنید و هنگام خواب آن را کاملا خاموش کنید. میزان نوری که از بیرون وارد اتاق‌خواب شما می‌شود را به حداقل برسانید. از پرده‌های ضخیم یا کرکره استفاده کنید تا نور مزاحم بیرون وارد اتاق‌خواب شما نشود. راه حل های فنگ شویی برای انتخاب تخت خواب را می توانید در اینجا بخوانید.
 

نظم و پاکیزگی در اتاق خواب

 اتاق‌خواب تمیز و منظم روی ذهن تاثیر مثبت می‌گذارد و آن را آرام می‌کند. به یاد داشته باشید که در شب، اتاق‌خواب نامنظم وکثیف روی شما اثر می‌گذارد. حتی اگر این بی‌نظمی‌ها را به چشم نبینید اما در ته ذهن خود از وجود آن‌ها آگاه هستید. وسایل را زیر یا پیرامون تخت‌خواب خود قرار ندهید. سعی کنید عواملی که ممکن است حواس شما را پرت کنند را از اتاق دور کنید.
 

رنگ‌های خواب‌آور در اتاق خواب

 برای داشتن یک فضای آرام و ساکت از رنگ‌های ملایم و ساکن استفاده کنید. این رنگ‌ها آرامش‌بخش هستند و کیفیت خواب را افزایش می‌دهند. آن‌قدر فضای این اتاق‌خواب دنج و راحت است که هیچ عاملی مانع یک خواب خوب در آن نمی‌شود. برای ایجاد تعادل از رنگ‌های خنک و گرم و نیز رنگ‌های خنثی استفاده کنید. سایه‌های ملایم زرد، سبز، نارنجی، و آبی بسیار مناسب هستند. اگر برای اتاق خواب خود به دنبال رنگ های آرام بخش هستید این مطلب را بخوانید.
 

وسایل الکترونیکی را از اتاق‌خواب خارج کنید

 با خارج کردن وسایل الکترونیکی از اتاق‌خواب عوامل حواس‌پرتی را از اتاق دور کنید. من از لذت تماشای تلویزیون، کارکردن با لپ‌تاپ و تلفن هوشمند در اتاق‌خواب آگاه هستم، اما باور کنید این وسایل مسائل را بدتر می‌کنند. اگر به تلویزیون نیاز دارید آن را در کمدی پنهان کنید، و سعی کنید از لپ‌تاپ و تلفن همراه در خارج از اتاق‌خواب استفاده کنید.
در این تصویر، احساسی از آرامش و نظم بدون حضور وسایل الکترونیکی وجود دارد. آیا می‌توانید تصور کنید که اگر تلویزیون در این اتاق‌خواب وجود داشت چقدر فضا درهم و بی‌نظم می‌شد؟ یادتان باشد، شما می‌خواهید فضایی خلق کنید که آرامش‌بخش باشد. استفاده از وسایل الکترونیکی حس کلی اتاق‌خواب را از بین می‌رود و خوابیدن در آن مشکل می‌شود. این کار را بکنید تا نتایج بی‌نظیر آن را ببینید.
 

سبک خود را در اتاق خوابتان داشته باشید

شما می‌توانید اتاق خود را با سلیقه خود و با در نظر داشتن توصیه‌های این مطلب طراحی کنید. رنگ‌ها و عناصری را به کار گیرید که به شما احساس آرامش و راحتی می‌دهند. اتاق‌خوابی که در عکس بالا می‌بینید بسیار آرام است و دارای سبک طراحی فوق‌العاده‌ زیبایی است. در این اتاق‌خواب کوسن‌ها با پرده و صندلی عثمانی ترکیب زیبایی ایجاد کرده‌اند. سبک اتاق شما هیچ مانعی در برابر اعمال توصیه‌های این مطلب ایجاد نمی‌کند.
 

پارچه های تخت خواب خود را خوش بو کنید

خطوط ساده و سرزنده باعث لذت‌بخش‌شدن خواب می‌شوند. هر هفته پارچه‌های موجود در اتاق‌خواب را تعویض کنید و هنگام شستن به آن‌ها عطر بزنید. هنگام خواب، عطر خوب پارچه‌ها به خوابیدن شما کمک فراوانی می‌کند.
 

عصاره آرامش‌بخش در اتاق خوابتان استفاده کنید

 برای داشتن یک خواب فوق‌العاده در شب، عصاره گل رز را به آبی که با آن روتختی‌ها را می‌شویید اضافه کنید تا هنگام شب روی تخت‌خواب خود مانند یک کودک به خواب روید.

سوالات و ایده های خود را برای داشتن خواب بهتر در کافه چیدانه مطرح کنید.

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
nazanin kd در تاریخ 22 شهریور 1393
همه این ایده ها خوب و فوق العاده اند و برای یک خواب راحت لازمند من ورود وسایل الکترونیکی را به اتاق خواب ممنوع کردم تاثیرش فوق العاده بود امتحان کنید

ثبت دیدگاه