Chidaneh.com placeholder image

اتاق خواب مورد علاقه شما چگونه است؟

به قلم: تحریریه چیدانه

  اتاق خواب: اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که معمولا در نشان دادن اتاق خوابتان به دوستانتان تردید دارید.وقت آن رسیده که تغییری در دیوارها ی خنثی و فضای کسل کننده آن ایجاد کنید. اما هنوز در مورد حال و هوای کلی اتاقتان اطمینان ندارید: آیا یک اتاق‌خواب آرام و روشن می‌خواهیدیا یک اتاق‌خواب غمگین و تاریک؟

اگرچه شاید جواب سوال بالا برای شما واضح و روشن باشد اما گاهی وقتی به اتاق‌خواب‌های تاریک نگاه می‌کنید، چیزی در آن‌ها شما را به خود جذب می‌کند. برای این‌که به جواب قطعی سوال خود برسید،این مطلب را بخوانید و بعد تصمیم بگیرید.

تابلو فرش ریحان

خب، بیایید با اتاق‌های روشن شروع کنیم. این اتاق‌خواب مانند یک نسیم خنک است. هر وقت به این عکس نگاه می‌کنید، احساس آسایش و راحتی خواهید کرد. این اتاق‌خواب همان جایی است که در آن احساس زندگی در ابرها می‌کنید. قالیچه نرم و پرزدار موجود در این اتاق بیش از هر عنصر احساس راحتی را در این اتاق به وجود می‌آورد.
 

وقتی مبلمان موجود در اتاق‌خواب به رنگی متفاوت از دیگر اجزای اتاق درمی‌آیند، اتاق‌خواب از حالت خشک و بی‌روح خارج می‌شود. اکثر تخت خواب های امروزی دارای خطوط مستقیم هستند و شکلی شبیه جعبه دارند، به همین دلیل ممکن است فضا را کمی ناخوشایند کنند. از این رو هنگام طراحی اتاق‌خواب خود این مسئله را در ذهن داشته باشید.

نکته: برای حل این مسئله می‌توان از مبلمان قدیمی مانند بالا استفاده کرد.
 

یک تخته پشتی سراسری و منظره‌ دریا این اتاق را جز اتاق‌های روشن و پرنور قرار می‌دهد. لایه‌های متعدد بافت‌های سفیدرنگ باعث شده است تا این اتاق‌خواب شبیه اتاق‌های بیمارستان نشود.
 

استفاده از کفپوش‌های چوبی زیبا باعث شده است تا این اتاق سرد و بی‌روح نشود. اگر به اتاق‌خواب‌های روشن و پرنور علاقه دارید اما نمی‌خواهید فقط از رنگ سفید استفاده کنید، از کفپوش‌هایی با رنگی متفاوت در اتاق‌خواب استفاده کنید.
 

سایه‌های مختلف رنگ آبی کمرنگ این اتاق‌خواب زیبا را جز اتاق‌های روشن قرار داده است. استفاده از یک قالیچه گرم باعث شده است تا این اتاق خواب بیش از حد سرد و بی‌روح نشود.
 

بسیار خوب، اکنون به سراغ اتاق‌هایی با حسی خنثی می‌رویم که بسیار مناسب افرادی است که نمی‌توانند تصمیم قطعی بگیرند. این اتاق‌خواب توازنی میان روشنی و تاریکی ایجاد کرده است. با استفاده از رنگ آبی و سفید، این اتاق حسی گرم و غنی پیدا کرده است.
 

با استفاده از کفپوش‌های تیره و تخت‌خواب و روتختی تیره و یک دیوار متفاوت به رنگ سیاه، این اتاق‌خواب در جایی میان اتاق‌های روشن و تاریک قرار گرفته است. با کمک یک کفپوش براق و دیواری که رنگ و نور را بازتاب می‌دهد، این اتاق‌خواب از حالت گرفتگی و خفگی خارج شده است.
 

این اتاق آخرین اتاق‌خوابی است که میان اتاق‌های روشن و تاریک قرار می‌گیرد. این اتاق‌خواب از کنتراست بیش‌ترین استفاده را کرده است. کنار هم قرار دادن رنگ‌های روشن و تیره در طراحی فضاهای تاریک بسیار مهم است، به ویژه وقتی نور طبیعی در اتاق کم است. البته این اتاق‌خواب از نور طبیعی بهره می‌برد.
 

خب، اکنون نوبت اتاق‌های تاریک است. اگرچه این اتاق‌خواب در روز روشن است، اما با غروب آفتاب تیره و تاریک می‌شود. این مسئله به دلیل استفاده از چوب‌های تیره و دیوارهایی به رنگ آبی است. به نظر من این اتاق‌خواب در شب بسیار دنج می‌شود.

نکته: وقتی مشغول طراحی اتاق‌خواب خود هستید، به این فکر کنید که چه زمانی بیش‌تر از آن استفاده می‌کنید. اگر روزها از اتاق‌خواب خود استفاده کنید سراغ رنگ‌های روشن و سفید بروید، اما اگر شب زمان ایده‌آل شما است به سراغ رنگ‌های تیره بروید.
 

این اتاق‌خواب در روز جلوه‌ای غنی و لوکس و در شب جلوه‌ای شیک و مدرن دارد.

نکته: برخی از توصیه‌های خوبی که هنگام طراحی فضاهای تاریک شنیده‌ام این است که بهتر است از وسایل براق استفاده کنیم تا اتاق‌خواب در طول روز ترسناک به نظر نرسد. استفاده از کفپوش‌های چوبی براق، صندلی چرمی، آینه، و روشنایی‌های فلزی این ایده را در اتاق‌خواب بالا به خوبی به نمایش گذاشته است.
 

این اتاق‌خواب در شب کاملا تاریک می‌شود و فضایی خوب برای گذراندن وقت در شب ایجاد می‌شود. تنها چیزی که من به چنین اتاق‌خواب‌هایی اضافه می‌کنم نور بیش‌تر است، به ویژه اگر بخواهید در طول شب به مطالعه بپردازید.
 

هنگام طراحی یک اتاق‌خواب تاریک از مزیت روشنایی کنار پنجره بیش‌ترین بهره را ببرید. با این کار رنگ‌های متضاد جلوه زیبایی در طول روز در اتاق‌خواب پیدا می‌کنند.

به ما بگویید: اتاق‌خواب مورد علاقه شما چگونه است؟

برای گرفتن ایده در مورد اتاق خوابتان می توانید عکس های دکوراسیون اتاق خواب را در گالری عکس چیدانه مشاهده کنید.

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
marmar در تاریخ 22 مهر 1393
مطلب بسیار خوبی بود ممنون
Parastoo_S در تاریخ 25 مهر 1393
ایده هاتون جالب بود مخصوصا برای روشن کردن و دلنشین کردن اتاق های تاریک عکسهای 1 و 5 از همه زیبا تر بودن
avina در تاریخ 25 مهر 1393
جالب بود ولی رنگ سفید با چیزهای رنگی بهتر میشه
info_37917 در تاریخ 26 دی 1395
دوستان میتونید انواع خدمات مربوط به اتاق خواب خودتون مثل خدمات تاسیساتی ، تعمیراتی و هر گونه خدمات مربوط به دکوراسیون داخلی رو از تیم نوین خانه بخواهید. ادرس وبسایت : https://goo.gl/IH9nom

ثبت دیدگاه