Chidaneh.com placeholder image

تزیین دیوارکوب حصیری: استفاده مدرن از وسایل قدیمی

به قلم: آرمین سرخوش افشار

آیا در گذشته از بشقاب های حصیری بافته شده استفاده کرده اید؟ به احتمال زیاد مادرتان از این بشقاب های حصیری در کابینت آشپزخانه دارد. در این مقاله از چیدانه می خواهیم تزیین دیوارکوب حصیری را به شما آموزش دهیم، پس با ما همراه باشید. 

تزیین دیوارکوب حصیری
تزیین دیوارکوب حصیری

این بشقاب های حصیری بافته شده معمولا ارزان قیمت هستند و من می خواهم که دیوار اتاق را با این بشقاب های حصیری بافته شده تزیین کنم. 

قالیشویی ادیب
تزیین دیوارکوب حصیری

من عاشق یافتن راه‌هایی برای استفاده مجدد از اقلام قدیمی به روش‌های کاملاً متفاوت هستم و از اینکه این بشقاب های حصیری به دیواری تزیین شده تبدیل شدند هیجان زده بودم. این دیوارکوب های حصیری رنگ به دیوار اتاق می دهد و از حالت یکنواخت بودن خارج می شود. 

پروژه تزیین دیوارکوب حصیری

پروژه تزیین دیوارکوب حصیری تقریباً ارزان است، به خصوص اگر از قبل منابع را در دست داشته باشید. در اینجا چیزی است که شما نیاز دارید:

وسایل مورد نیاز برای تزیین دیوارکوب حصیری

  • دیوارکوب حصیری یا بشقاب های حصیری
  • اسپری رنگ (هر رنگ اسپری مناسب است – من از رنگ در فضای باز استفاده کردم زیرا این همان چیزی است که در دست داشتم)
  • نوار چسب
وسایل مورد نیاز برای تزیین دیوارکوب حصیری

روش تزیین دیوارکوب حصیری

1. بخشی از بشقاب را با نوار چسب جدا کنید.

قسمتی از بشقاب را که نمی خواهید رنگ کنید، با نوار چسب، چسب بزنید. ناخن خود را در امتداد لبه نواری که در حاشیه نگهدارنده بشقاب قرار دارد بکشید تا از نفوذ رنگ به زیر آن جلوگیری کنید. از آزمایش طرح های مختلف روی بشقاب لذت ببرید.

چسب زدن بشقاب حصیری

2. بشقاب حصیری را اسپری کنید.

هنگامی که همه جای بشقاب شما با نوار چسب پوشانده شد، یک لایه رنگ اسپری خوب به آنها بزنید (من این کار را در بیرون از حیاط خود و روی پارچه نقاشی انجام دادم). بگذارید چند ساعت بعد از اسپری خشک شوند و سپس نوار چسب را جدا کنید.

اسپری بشقاب حصیری

3. طرح های مختلف ایجاد کنید.

تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید آنها را روی دیوار نصب کنید و سپس با یک میخ کوچک در وسط، آن را محکم کنید. میخ‌ بسیار مناسب است، اما شما می‌توانید از قبل با یک چوب اندازه‌گیری و یک مداد محل نصب را ترسیم کنید تا از ایجاد سوراخ‌های زیاد روی دیوار خود جلوگیری کنید.

طرح های مختلف تزیین دیوارکوب حصیری

در این مقاله از چیدانه تزیین دیوار اتاق با ارزان ترین روش به شما آموزش داده شد. معمولا اکثرا این دیوارکوب های حصیری را در منزل داریم. همچنین شما می توانید از مدل های دیگر دیوارکوب های حصیری استفاده کنید یا با بشقاب های حصیری خود را با این روش اما به سبک‌های دیگری رنگ آمیزی کنید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. 

بیش تر بخوانید: 

منبع: designimprovised مترجم: آرمین سرخوش افشار

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه