16 ایده برای تزیین سرویس بهداشتی با دیزاینی متفاوت و خاص

16 ایده برای تزیین سرویس بهداشتی با دیزاینی متفاوت و خاص

به قلم: مهسا پوررضا

 پیش از این به طور کامل درباره دکوراسیون سرویس بهداشتی صحبت کردیم. در این مطلب می خواهیم به طور خاص به روش های تزیین سرویس بهداشتی اشاره کنیم. تزئین دستشویی یکی از مواردی است که اکثر افراد و همچنین خانواده های باسلیقه توجه خاصی به آن یعنی چیدمان سرویس بهداشتی خود دارند. ممکن است سرویس بهداشتی منزل شما سبکی خاص و جالب داشته باشد و یا به صورت سرویس بهداشتی ساده طراحی شده باشد، در هر صورت شما می توانید با سلیقه و خلاقیت خود و صرف هزینه های بسیار کم و خرید تزیینات دستشویی فضایی زیباتر ایجاد نمایید و دکوراسیون دستشویی و تزیین سرویس بهداشتی با وسایل ساده و متفاوتی را با اجرای روش های گوناگون در منزل ایجاد کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا با تمامی اصول و نکات مهم این تزیینات آشنا شوید.

سرویس خواب بالسا

تزیین توالت و دکوراسیون دستشویی

1. تزیین سرویس بهداشتی با وسایل دور ریختنی 

برای انجام تزیینات ساده سرویس بهداشتی و حمام می توانید  به تزیین دستشویی با وسایل دور ریختنی و بی استفاده، خلق وسایل تزیینی جدید و دکوری های زیبا بپردازید. مانند تزیینات زیبای سرویس بهداشتی و وان حمام با سنگ مرجان دریایی و یا استفاده از چوب خشک برای تزیین آینه دستشویی با وسایل دور ریختنی  در حمام و دستشویی. 

در این مطلب می توانید همه چیز درباره دکوراسیون حمام را به طور کامل بخوانید.

برای تزیین دیوار دستشویی با وسایل ساده می توانید از وسایل گوناگون استفاده نمایید. مهم این است که بتوانید با ابتکار و خلاقیت خود بهترین چیدمان و تزیینات دستشویی را داشته باشید تصاویر بالا می توانند الگوی مناسبی در این راستا باشند.

 تزیین سرویس بهداشتی قدیمی 

 تزیین دستشویی ایرانی با گل 

 

2. تزیینات دستشویی با گل 

یکی از ایده های بسیار کارآمد و در عین حال فوق العاده جالب برای تزیین دستشویی ایرانی استفاده از گل ها و گیاهان طبیعی است که بعد از شناسایی گیاهان مناسب برای دیزاین سرویس بهداشتی می توانید اقدام به تزیینات این مکان از منزل نمایید. هر چند استفاده از گلدان ها و گل های غیر طبیعی نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد، اما گل های طبیعی و گیاهان زنده محیط سرویس بهداشتی را مطبوع خواهند کرد و به جای استفاده مداوم از اسپری های خوشبو کننده شیمیایی می توان از مزیت به کار گرفتن این تزیینات در سرویس بهداشتی برخوردار شد.

جهت آشنایی بیشتر می توانید به مطلب مخصوص مدل دستشویی ایرانی مجله چیدانه مراجعه فرمایید.

تزیین سرویس بهداشتی با آینه

3. تزیین آینه دستشویی

دستی به سر و روی آینه دستشویی بکشید. اگر آینه سالم است، در تزیین آینه سرویس بهداشتی مدرن  قاب جدیدی برای آن تهیه کنید اما اگر قسمت هایی از آن دچار زنگ زدگی شده و زیبایی خود را از دست داده آن را دور بیندازید و این بار آینه ای متفاوت با قابی مقاوم در برابر آب انتخاب کنید. آینه هایی که در طرح ها و شکل های مختلف برش خورده اند زیبایی خاصی به سرویس بهداشتی شما می دهند.مانند آینه چسبی دستشویی با تزیین آینه با فوم اکلیلی . 

برای مثال آینه های قاب دار و ظریف کاری شده، برای سرویس کلاسیک و آینه ساده یا بدون قاب، برای فضای مدرن مناسب است. 

اگر طرفدار سبک مدرن هستید، این مطلب مخصوص سرویس بهداشتی مدرن را در چیدانه بخوانید.

4. چیدمان سرویس بهداشتی با تزیین روشویی دستشویی

ظروف و تزیینات سنگی می تواند فضای سرویس بهداشتی را شیک و زیبا جلوه دهد. به سبب مقاومت سنگ و مرمر در مقابل رطوبت تا مدت ها می تواند زیبایی بخش دکوراسیون روشویی یا دستشویی منزل شما باشد.

5. دکوری برای سرویس بهداشتی با کاغذ دیواری

لازم نیست به عوض کردن کاشی‌ها و هزینه کاغذدیواری فکر کنید. کاغذدیواری‌های برچسبی برای دستشویی و حمام مناسبند؛ البته نمی‌شود این کاغذها را زیر دوش یا پشت روشویی (جاهایی که آب زیادی روی‌شان می‌ریزد) نصب کرد اما دیوارهایی که اغلب خشک می‌مانند، گزینه‌های خوبی هستند؛ درضمن می‌توانید نوارهای باریکی از کاغذ برچسبی را بگیرید و دورتادور دیوارها بچسبانید.

در چیدانه بخوانید: کاغذ دیواری ضد آب، دیگه همه جا میشه استفادش کرد!

6. تزیین حوله دستشویی

به جای یک حوله، چند حوله در دستشویی بگذارید و آنها را از رنگ‌های متنوع انتخاب کنید. می‌توانید همه را از یک خانواده رنگ (مثلا طیف آبی) انتخاب کنید یا از رنگ‌های متضاد (مثلا قرمز، آبی و زرد) کمک بگیرید تا فضای پرانرژی‌تری داشته باشید.

7. یک دیوار تاکیدی در تزیینات سرویس بهداشتی ایجاد کنید!

روشی که می خواهم معرفی کنم، نسبت به ایده های بالا اجرای پرهزینه و زمان بری دارد. اما در عوض دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی منزلتان را بسیار شیک و خاص می کند.توجه داشته باشید که برای ایجاد دیوار تاکیدی، باید یکی از دیوارها را به رنگ و طرح متفاوتی نسبت به دیوارهای دیگر دیزاین کنید. برای مثال مانند تصویر زیر، کاشی جذاب و زیبا روی دیوار پشت وان نصب کنید.

8. شمع و عود در تزیین سرویس بهداشتی

یک شمع معطر خاموش زیبایی چندانی ندارد. به جای آن بروید سراغ شمع‌های عادی‌تر اما روشن‌شان کنید! شمع‌های کرم‌رنگ عادی یا شمع‌های وارمر معمولی گزینه‌های بهتری هستند تا شمع‌های خیلی گران دست‌ساز که دل تان نمی آید روشن‌شان کنید! اگر از کثیف شدن محیط سرویس به خاطر قطره‌های شمع نگرانید، جاشمعی‌های پهن بگیرید یا آنها را درون لیوان‌های بزرگ یا تنگ‌های کوچک بگذارید. با پر کردن داخل تنگ با سنگ، صدف یا گل خشک یک وسیله تزیینی زیبا و کاربردی برای دستشویی‌تان بسازید.عود را هم اگر در جای مخصوصش بگذارید (که خاکسترهایش همه‌جا پخش نشود) و روشن کنید، برای تزیین و خوشبو کردن دستشویی عالی است.

9. دکوراسیون دستشویی با تابلوهای هنری 

تابلو نقاشی، عکس از طبیعت با منظره آب و و جملات طنز! تمامی این ها، موضوعات مناسبی هستند که آن ها را می توانید قاب کنید و برای دیزاین دیوار حمام و سرویس بهداشتی، استفاده کنید.

10. دریایی‌ها در تزیین دستشویی با وسایل ساده

یکی از بهترین چیزها برای تزیین دستشویی، موجودات واقعی دریاست. با استفاده از صدف، مرجان، ستاره دریایی و گوش‌ماهی، فضای دریا را به سرویس بهداشتی‌تان بیاورید. تزیین دستشویی با صدف یکی از رایج ترین این دکوراسیون است.

11. تزیین سرویس بهداشتی ایرانی با گلدان های آویز 

از نظر من هیچ نقطه ای از خانه نباید بدون گل و گیاه چیدمان شود. پس یکی از راه های جذاب دیگر برای دکور دیوار دستشویی این است که از گلدان های آویز و دیواری استفاده کنید. در این شرایط پیشنهاد می کنم یا سراغ گیاه یا گل های مصنوعی بروید. یا به دنبال گیاهان طبیعی مناسب حمام و دستشویی، مثل بگونیا، سرخس و بامبو باشید. و یا می توانید تزیین دستشویی با گل خشک را امتحان کنید

12. ایده تزیین سرویس بهداشتی با استند نردبانی 

باید بدانید که استند نردبانی به تازگی در دکور دیوار سرویس های بهداشتی مد شده است. در واقع این اکسسوری را به عنوان جایگزین شلف و باکس می توانید استفاده کنید و روی طبقات آن دکوری و وسایل مورد نیازتان را بچینید.

13. سرویس بهداشتی زیبا با شلف و باکس دیواری 

با نصب شلف و باکس دیواری روی دیوار دستشویی منزلتان، با یک تیر دو نشان زده اید!چرا که این اکسسوری های دیواری، هم جنبه دکوری و هم جنبه کاربردی دارند. در واقع شما روی آن ها علاوه بر دکوریجاتی مثل تابلو، مجسمه و گلدان، لوازم ضروری مثل حوله، شامپو و صابون را نیز می توانید بچینید. نکته: به یاد داشته باشید که فضای بیشتر دستشویی ها کوچک و محدود است. پس باکس و شلف های دیواری را بیش از حد نباید پر کنید تا فضای آن ها شلوغ نشود. که این دیزاین در خلاقانه تزیین دستشویی های قدیمی نیز به چشم می خورد.

نکته: بهتر است بر اساس نیازتان، شلف و باکس ها را نزدیک توالت، وان یا روشویی نصب کنید تا دسترسی آسانی به وسایل داخل آن ها داشته باشید.

14. تزیین سرویس بهداشتی با نمد

از جمله ایده ها و روش های جالبی که با صرف کمترین هزینه می توان اقدام به زیبا سازی سرویس بهداشتی استفاده از وسایل ساده ای هم چون نمد است که می توان به وسیله آن کارهای هنری زیبایی را ساخت و با استفاده از آن نمای جذاب و منحصر به فردی را به دیزاین سرویس بهداشتی افزود. به طور مثال می توان به تزیین فلاش تانک دستشویی با نمد بپردازید.

15. تزیین سیفون دستشویی

سیفون سرویس بهداشتی های فرنگی را بهتر میتوان تزیین کرد. مخصوصا در تزیین دستشویی کوچک حتی از فضای بالای آن استفاده بهینه کنید، سبدی قراری دهید و حوله ها و دستمال های خود را درون آن قرار دهید، از یک گلدان کوچک، ساعت و…برای تزیین سیفون با گل استفاده کنید، و تاثیر حوله های رنگی در فضای سرویس بهداشتی را فراموش نکنید. حوله ها ساده ترین عناصری هستند که به خوبی می توانید فضای خود را با آن تزئین کرده و با سایر عناصر دکوراتیو موجود در فضای خود هماهنگ شان کنید.

اگر سرویس بهداشتی منزل تان کوچک است همین حالا مطلب  تزیین دستشویی کوچک را در مجله چیدانه بخوانید.

16. تزیین جا مایع دستشویی

البته که انواع مدل های جا مایع ظرفشویی و جا مایع دستشویی با طرح های شیک و لاکچری و جدید وجود دارند, که می توانید خریداری نمایید. اما شاید باز هم همانی که می خواهید نباشد. ومجبور باشید هزینه بالایی را متحمل شوید. روش های بسیاری برای تزیین جا مایع دستشویی شما وجود دارد که در تصاویر بالا به چند نمونه اشاره کردیم.

جمع بندی 

همانگونه که ملاحظه نمودید از ایده های متنوع می توان برای تزیینات سرویس بهداشتی استفاده نمود و از این طریق زیبایی و جذابیت بیشتری به این مکان بخشید. ضمن اینکه امیدواریم مدل ها و ایده های معرفی شده در این مطلب مورد توجه شما عزیزان واقع شده باشد، از همه دوستان با سلیقه دعوت می نماییم تا تصاویر زیبای خود از تزیینات سرویس بهداشتی منزل تان را با چیدانه به اشتراک بگذارید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه