Chidaneh.com placeholder image

انواع دکوراسیون حمام: 15 دیزاین حمام کوچک و ایرانی + عکس

به قلم: پریچهر رضوی

یکی از بخش‌های خانه که امروزه در دیزاین منزل بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد، دکوراسیون حمام است. تا قبل از توجه کردن به دکور حمام و دستشویی و طراحی آن‌ها، نمای داخل حمام و دستشویی اهمیت زیادی نداشت. اما در سال‌های اخیر اوضاع کمی فرق کرده است. حمام یکی از مکان‌هایی است که شروع و پایان روز خود دقایقی را در آن سپری می‌کنیم و انرژی دوباره‌ای می‌گیریم. پس بهتر است فضای آن با شخصیت و حال و هوای ما سازگاری داشته باشد و زیبایی فضای آن خستگی را از تنمان در کند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با انواع مدل حمام و اصول طراحی آن بیشتر آشنا کنیم.  

انواع مدل های حمام

عکس 1: دکوراسیون حمام

قالیشویی ادیب

انواع مدل های حمام

قبل از آن که به اصول دکوراسیون حمام و سبک‌های آن بپردازیم بهتر است با انواع مدل حمام آشنا شویم. از جمله انواع مدل در حمام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حمام‌ جدید و مدرن
  • حمام‌های کوچک
  • حمام ایرانی
  • حمام شیک و لوک

بیشتر بخوانید: حمام و سرویس بهداشتی مشترک، دردسر خانه های کوچک

طرح های حمام، دکوراسیون حمام

عکس 2: دکوراسیون حمام امروزی

این نکته را باید بدانید که دکوراسیون حمام بسته به سبک‌، متراژ و سلیقه افراد می‌تواند به انواع مختلفی تقسیم شود و اصول طراحی خود را می‌طلبد. به طور مثال دیزاین حمامهای کوچک با دکور حمام‌ بزرگ متفاوت خواهد بود.

همچنین سبک دکوراسیون حمام در طراحی داخلی آن بسیار حائز اهمیت است و مدل حمام ایرانی و نحوه طراحی آن با دکوراسیون حمامهای مدرن، تفاوت زیادی خواهد داشت. پس برای طراحی دکوراسیون حمام به روشی اصولی بهتر است به این نکات توجه کنیم و براساس شرایط موجود بهترین نمونه حمام را طراحی کنیم. در ادامه به بررسی جامع انواع مدل حمام و اصول طراحی هریک خواهیم پرداخت.

دکوراسیون حمامهای مدرن

عکس 3: دکوراسیون حمام شیک

دکوراسیون حمامهای مدرن

طراحی حمام‌ های جدید و مدرن می‌تواند دارای سبک‌های متفاوتی باشد. بدون شک تا به حال عکس حمامهای ساده و مینیمال را دیده‌اید که کاشی‌ها و اکثر المان‌های موجود در دکوراسیون حمام دارای رنگ‌های خنثی و نزدیک به هم هستند. این نوع از طرح های حمام جلوه‌ای ازسبک مدرن و مینیمال هستند. استفاده از کفپوش  و کاشی‌هایی با رنگ‌های خنثی، آینه‌های قدی، کابین‌های شیشه‌ای و… از جمله المان‌های حمامهای جدید و مدرن محسوب می‌شوند.

برای تبدیل یک حمام معمولی به یک مدل حمام جدید، کافی است تا برخی نکات و اصول را رعایت کنیم تا یک حمام مدرن کوچک در گوشه‌ای از خانه یا اتاق خوابمان داشته باشیم.

از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از کاغذدیواری‌های ضد آب با طرح‌های مدرن و هندسی که با طرح حمام کوچک شما همخوانی داشته باشد
  • استفاده از گلدان‌ها و گیاهان آپارتمانی در گوشه‌ای از فضای حمام
  • استفاده از نگهدارنده‌های دستمال توالت با طرح‌های خاص و مدرن
  • استفاده از تعدادی تابلو و دیوار آویز برای تزیین دیوارهای خالی فضای دستشویی

برای آشنایی بیشتر با دکوراسیون حمام مدن این مقاله را بخوانید.

در ادامه با بررسی عکس حمام معمولی و مقایسه آن با عکس حمام خانه‌های مدرن خواهید دید که برای ایجاد فضایی مدرن نیاز به تغییرات اساسی نیست و تنها با به خرج دادن کمی سلیقه می‌توانید فضای حمام خود را به آنچه که انتظارش را دارید، نزدیک‌تر کنید. 

حمام جدید
مدل حمام جدید
دکور حموم

عکس دکوراسیون حمام های معمولی

حمامهای جدید
عکس حمام معمولی

عکس دکوراسیون حمام های مدرن

دکوراسیون حمام کوچک

حمام‌ در خانه‌ های امروزی اکثرا متراژ کمی دارد و کوچک است. شاید تصور کنید که طراحی حمام کوچک بسیار سخت و چالش برنگیز است و جای هیچ ایده پردازی باقی نمی‌گذارد و اما باید بگوییم که کاملا در اشتباهید. برای دیزاین حمام کوچک تنها کمی خلاقیت نیاز دارید. برای دکوراسیون داخلی حمامهای کوچک کافی است تا با مانور دادن با طرح کاشی‌ها فضای حمام کوچیک خود را کمی بزرگ‌تر جلوه دهید.

دکوراسیون حمام کوچک

عکس 4: دکوراسیون حمام با کاشی تیره

به عنوان مثال استفاده از کاشی‌های راه راه یا طرح آجر با رنگ‌های زمینه روشن می‌تواند جلوه‌ای خاص و بزرگ‌تر فضای حمام کوچک خانه شما بخشد. همچنین استفاده از شلف‌های دیواری ساده یکی از راه‌هایی است که می‌توانید انواع شوینده‌ها و وسیله‌های اضافی حمام خونه را در آن جای دهید تا دکور حمام کوچک شما به هم نریزد و مرتب‌تر باشد.

بیشتر بخوانید: انواع کابین دوش، جایگزینی مناسب برای دوش های قدیمی!

طراحی حمام کوچک

عکس 5: دکوراسیون حمام یا کاشی طرح دارد مدرن

در خانه‌های آپارتمانی امروزی اگر به مدل دستشویی کوچک و طراحی حمامهای کوچک نگاه کنیم، خواهیم دید که در بسیاری از خانه‌ها دکور حموم و دستشویی به گونه‌ای است که هر دو در یک مکان واقع شده‌اند اما به وسیله کابینی شیشه‌ای یا پارتیشن‌های ضد اب طرح چوب این دو فضا از هم جدا شده است. این یک طراحی زیرکانه برای دستشویی مدل حمامهای شیک کوچک به شمار می‌رود  که طراح بهینه‌ترین استفاده را از فضا کرده است.

فراموش نکنید که ایده حمام کوچک باعث شد تا بسیاری از اتاق‌ها و خانه‌ها با متراژ کم به راحتی به یک حمام و دستشویی مستقل مجهز شوند.

در ادامه با دیدن چند عکس حمام کوچک بیشتر با مدل حمام کوچک و نحوه دکوراسیون اصولی آن آشنا خواهید شد.

طراحی حمامهای کوچک

عکس 6: دکوراسیون حمام امروزی و جدید

مدل حمامهای شیک کوچک

عکس 7: دکوراسیون حمام های لوکس

دیزاین حمام کوچک

عکس 8: دکوراسیون حمام ایرانی

دکوراسیون حمامهای ایرانی

طراحی حمامهای ایرانی از گذشته تا به امروز دست خوش تغییرات بسیاری شده است. در گذشته معمولا به این گونه بود که یک مدل دستشویی ایرانی کوچک در خارج از خانه و داخل حیاط تعبیه می‌شد و حموم ایرانی شکلی به صورت گرمابه‌های قدیم را داشت. اما طراحی و معماری مدل حمامهای جدید و امروزی را معرفی کرد و کم کم با آپارتمانی شدن خانه‌های ویلایی مدل حمامهای ایرانی کاملا تغییر کرد.

دکوراسیون حمامهای ایرانی

عکس 9: دکوراسیون حمام ایرانی جدید

امروزه مدل دستشویی جدید ایرانی همان دستشویی‌های به اصطلاح فرنگی است که در گوشه‌ای از حمامهای کوچک امروزی قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر می‌توان گفت که طراحی حمام ایرانی امروزی کاملا با دکوراسیون حمام های مدرن تلفیق شده است. 

در ادامه چند عکس حمام ایرانی برای ایده گرفتن را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

مدل حمامهای ایرانی

عکس 10: دکوراسیون حمام بزرگ

حمام ایرانی

عکس 11: دکوراسیون حمام روشن

طراحی حمامهای ایرانی

عکس 12: دکوراسیون حمام شاد

عکس حمام ایرانی

عکس 13: دکوراسیون حمام تیره

دکوراسیون حمام شیک و لوکس

شاید تصور کنید که لازمه دکورحمام شیک و لوکس استفاده از وسیله‌های گران قیمت و مجلل است اما می‌توان با وسیله‌ها و المان‌های کم هزینه‌تر نیز حمام خانه را به سبکی لوکس و شیک طراحی کرد. از جمله ترفندهای دکوراسیون حمام به گونه‌ای که جلوه‌ای شیک و خاص داشته باشد، می‌توان به استفاده از وان‌ در دکوراسیون حموم، استفاده از کاشی‌ با طرح‌های مجلل و متفاوت، استفاده از قفسه‌های چوبی ساده یا گلدان‌های سنگی در کمار وان حمام و… اشاره کرد.

مطالب پیشنهادی: شیشه حمام، جنس کابین دوش چیه و چنده؟

نگاهی به طراحی حمامهای کوچک ایرانی

عکس 14: دکوراسیون حمام پر نور

نگاهی به طراحی حمامهای کوچک ایرانی

در معماری اکثر آپارتمان‌های ایرانی حمام و دستشویی متراژ کمی را به خود اختصاص می‌دهند، به همین دلیل برای دکوراسیون حمامهای کوچک ایرانی باید به اصول و جزئیات زیادی از جمله موارد زیر دقت کنیم.

  • انتخاب درست و اصولی طرح کاشی‌ها در دکوراسیون حمام
  • تعبیه یک شبکه کوچک حمام برای تهویه مناسب هوای داخل حمام
  • توجه به المان‌های استفاده شده در دکوراسیون حمامهای کوچک
  • عدم استفاده از وان برای داشتن فضای بیشتر
  • استفاده از کابین‌های شیشه‌ای برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا
دکوراسیون حمامهای کوچک ایرانی

اگر به مدل حمامهای شیک کوچک ایرانی نگاهی بیندازید خواهید دید که از کنج‌ها و گوشه‌های حمام  برای ایجاد یک فضا جهت تعبیه دوش استفاده شده است. این کار باعث می‌شود تا هم فضایی جداگانه برای دوش گرفتن ایجاد شود و هم از فضا استفاده بهینه‌تری شود.

دکوراسیون حموم

عکس 15: دکوراسیون حمام کلاسیک

کلام آخر

همان‌طور که اشاره کردیم، دکوراسیون حمام و دستشویی در طراحی‌های داخلی امروزی جایگاه ویژه‌ای یافته است. در این مقاله سعی داشتیم تا شما با انواع سبک دکوراسیون حمام از قبیل دکوراسیون حمام مدرن، مدل حمامهای شیک کوچک و حمام ایرانی بیشتر آشنا کنیم و اطلاعاتی کافی درباره اصولی که برای طراحی هرکدام نیاز است، در اختیارتان قرار دهیم. می‌توانید در این مطلب به طور کامل درباره دکوراسیون سرویس بهداشتی نیز مطالعه کنید.

مطالب مرتبط:

سوالات متداول در زمینه دکوراسیون حمام

دکوراسیون حمام مدرن چگونه است؟

دکوراسیون حمام مدرن به سادگی با ظاهر آن مشخص می شود. خطوط صاف و تمیز و اشکال هندسی شاخص های دکوراسیون مدرن هستند. بهتر است از کاشی های ساده با طرح خلوت، یا با طرح های هندسی و خطی استفاده کنید.

چطور حمام کوچک را دیزاین کنیم؟

از کاشی های ساده با رنگ های روشن استفاده کنید تا فضای حمام بزرگ‌تر به نظر برسد. نورپردازی کافی نیز می تواند فضای کوچک حمام را بزگتر و دلبازتر جلوه دهد.

دکوراسیون حمام ایرانی را چطور دیزاین کنیم؟

می توانید از کاشی سرامیک های طرح سنتی و اسلیمی استفاده کنید. رنگ آبی فیروزه ای که از رنگ های ایرانی به شمار می رود را در دکوراسیون حمام به کار ببرید و فضای حمام را با دکوری های سنتی و چند گیاه زینتی تزیین کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
ساره در تاریخ 15 آذر 1402
سلام محتوا عالی حیف که هر موقع اومدم یه محتوا رو بخونم تصاویر هیج جوره باز نشد

ثبت دیدگاه