دکوراسیون حمام مدرن و لاکچری، 17 مدل از لوکس‌ترین حمام‌های ترند 2024 !

دکوراسیون حمام مدرن و لاکچری، 17 مدل از لوکس‌ترین حمام‌های ترند 2024 !

تا چندین دهه قبل کمتر کسی به دکوراسیون حمام توجه می‌کرد و کاربرد این فضا برای تمیزی مهم‌ترین ویژگی آن بود. ولی امروزه افراد به نظم و زیبایی همه قسمت‌های خانه حتی حمام یا انباری هم توجه می‌کنند. حمامی با فضای دلباز و جذاب در ریلکس کردن و احساس لذت بیشتر در تمیزی و شستشو تاثیر زیادی دارد. در این مطلب از چیدانه به عوامل موثر در طراحی دکوراسیون حمام مدرن و لاکچری پرداخته‌ایم.

سرویس خواب بالسا

 

 

مدل حمام‌های لاکچری

تصاویر و نمونه‌های زیادی از حمام‌های لوکس و لاکچری وجود دارد که می‌توانید از آنها برای طراحی دکوراسیون حمام ایده بگیرید. اما قبل از انتخاب هر مدل و سبک طراحی، باید به شرایط محیطی حمام خانه خود توجه کنید. عوامل مختلفی در طراحی حمام لاکچری تاثیر دارند:

  • ابعاد و اندازه حمام: هرچه حمام بزرگتر باشد، استفاده از اکسسوری و یا تجهیزات لوکس برای حمام امکان‌پذیرتر است و دست شما برای انتخاب انواع مدل حمام لاکچری بازتر است. اما این موضوع به معنای این نیست که حمام کوچک را نمی‌توانید به شکلی لوکس و جذاب اجرا کرد.
  • توجه به نیاز افراد: ممکن است در خانه افراد مسن و یا کودکانی وجود داشته باشند که نیاز به تجهیزات مختلفی در حمام داشته باشند. پس به نیاز افراد به وان، صندلی حمام، نور کافی، اکسسوری قرارگیری وسایل و.. توجه کنید.
  • میزان بودجه: تغییر دکوراسیون حمام و یا بازسازی حمام لاکچری نیاز به بودجه کافی دارد. با توجه به اینکه چقدر می‌توانید برای نوسازی و طراحی دکوراسیون حمام هزینه کنید، مدل طراحی، کیفیت مصالح و تجهیزات آن تعیین می‌شود.
  • سبک طراحی دکوراسیون حمام: حمام لاکچری می‌تواند شکل و فرمی کلاسیک و سلطنتی داشته باشد که در این صورت لازم است حمام مساحت بالایی داشته باشد و همچنین نیاز به بودجه زیادی دارد. و یا می‌توانید طرح‌های مدرن و لوکس را انتخاب کنید که در حمام‌های کوچکتر و ساده هم قابل اجرا هستند.

 

عناصر مهم در دکوراسیون حمام‌های مدرن

عناصر و ویژگی‌های مختلفی در کنارهم می‌توانند دکوراسیون مدرن و لاکچری برای حمام بسازند. مهم‌ترین مسئله در انتخاب انواع طرح و متریال، توجه به هماهنگی آنها در کنار همدیگر است.

1. دیوار در طراحی دکوراسیون حمام

در طراحی دیوارهای حمام اغلب از کاشی و سرامیک استفاده می‌شود که انتخابی عاقلانه است، زیرا هم از نظر بهداشتی و قابل شستشو بودن، انتخاب مناسبی است و هم در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارند. کاشی‌هایی با شکل و طرح‌ لاکچری و مدرن را برای طراحی دکوراسیون حمام لوکس انتخاب کنید. برای مجلل‌تر شدن فضای حمام می‌توانید از دیوارپوش چوبی با رنگ تیره در بخش‌هایی از حمام استفاده کنید.

 

2. انتخاب کفپوش برای دکوراسیون حمام

کفپوش مورد استفاده در دکوراسیون حمام باید در برابر رطوبت مقاوم باشد. همچنین هماهنگی شکل و طرح کفپوش با بخش‌های دیگر حمام مهم است. این ایده‌ها برای کفپوش حمام مدرن به شما کمک می‌کند:

  • به دلیل اینکه چوب در برابر رطوبت مقاومت کمی دارد، کفپوش‌های طرح چوب انتخاب خوبی برای حمام هستند.
  • سنگ‌ها از مقاوم‌ترین مصالح برای کفپوش حمام هستند، با در نظر گرفتن بودجه بیشتر برای کفپوش خیالتان تا چند سال راحت است.
  • کاشی‌های بزرگ باعث کاهش بندکشی‌های مختلف در کف حمام می‌شوند که هم از نظر زیبایی و هم تمیزی فضای حمام موثرند.
  • کاشی‌های طرح شرقی و یا وینتج می‌توانند فضایی خا‌ص‌تر در دکوراسیون حمام ایجاد کنند.
  • کاشی‌های 6 ضلعی یکی دیگر از انتخاب‌های شما برای کفپوش حمام هستند. پس لازم نیست حتما به کاشی‌های مربع و یا مستطیل فکر کنید.
  • انواع پارکت‌های چوبی ضدآب از جمله انتخاب‌های دیگر شما برای کفپوش حمام هستند ولی شاید به اندازه کاشی و سرامیک مقاومت نداشته باشند.
  • کفپوش بتنی یکی از انواع کفپوش‌های مناسب برای حمام است که در طراحی دکوراسیونی مدرن و لوکس به شما کمک می‌کند.
  • یکی دیگر از انتخاب‌های شما کفپوش اپوکسی ساده و یا طرحدار است. مطلب کفپوش اپوکسی بدون درز شما را با این متریال آشنا می‌کند.

 

3. رنگ در طراحی دکور حمام

انتخاب رنگ برای قسمت‌های مختلف حمام مانند، دیوار، کف و یا وسایل داخل حمام از عناصر اصلی تشکیل دهنده‌ی دکوراسیون حمام است. درست است رنگ‌های روشن باعث دلباز شدن فضای حمام و تمیزتر ماندن آن می‌شوند ولی می‌توانید کمی جسورانه‌تر عمل کنید و در بخش‌هایی از فضای حمام از رنگ‌های دیگر و کمی تیره‌تر استفاده کنید.

 

4. طراحی نورپردازی در دکوراسیون حمام

یکی از مواردی که جلوه‌ای شیک و لوکس به فضای حمام می‌دهد، نوع نورپردازی آن است. اگر حمام پنجره داشته باشد، نور طبیعی باعث دلبازی و زیبایی فضای حمام می‌شود. برای نورپردازی حمام می‌توانید از نورپردازی غیرمستقیم و ملایم استفاده کنید تا فضایی لوکس و مدرن ایجاد شود. همچنین لازم است به ضدآب بودن تجهیزات نورپردازی توجه داشته باشید.

 

5. گیاهان در طراحی دکوراسیون حمام

اگر جای کافی در حمام دارید، گیاهان می‌توانند حس خوبی به دکوراسیون حمام بدهند. انتخاب گیاهان مناسب حمام که در فضای مرطوب سرحال باشند اهمیت دارد. قرار دادن گلدان‌ها کنار پنجره، روی روشویی و یا آویزان کردن آنها فضاهای مناسبی برای قرارگیری گیاهان در دکوراسیون حمام هستند.

 

6. تجهیزات و اکسسوری‌ها در حمام

تجهیزات و اکسسوری‌هایی که در حمام استفاده می‌شوند تاثیر زیادی در دکوراسیون حمام دارند. بعد از انتخاب زنگ و متریال دیوار و کف، نوبت نصب اکسسوری‌ها و تزئینات حمام می‌شود. برخی از وسایل و تجهیزات حمام که به صورت ضروری و یا غیرضروری در دکوراسیون حمام به کار می‌روند؛ عبارتند از:

وان حمام: برای قراردادن وان در حمام باید جای کافی داشته باشید. انواع وان‌های جمع و جور برای حمام‌های متوسط و کوچک مناسبند.

حوله خشک کن: در خانه‌های کوچک امروزی که فضای خشک کردن لباس و حوله محدودتر است، وجود یک حوله خشک کن در گوشه‌ای از حمام کار شما را راحت‌تر می‌کند.

آینه حمام: آینه یکی از وسایل ضروری حمام است که با توجه به ابعاد حمام می‌تواند یک آینه کوچک در گوشه‌ای از حمام نصب شود و یا آینه‌ی قدی و بزرگی که دکوراسیونی خاص و لاکچری در حمام ایجاد کند.

اکسسوری‌های نظم دهنده: یک حمام مدرن و لاکچری نیاز به اکسسوری‌ها و نظم‌دهنده‌هایی مدرن دارد. برای اینکه وسایل حمام به شکلی منظم در حمام قرار بگیرند شلف، قفسه و یا نظم‌دهنده‌های دیواری و زمینی به کمک شما می‌آیند.

شمع در دکوراسیون حمام: حالا که فکر همه چیز را کردیم، کمی تزئین و زیباسازی فضای حمام دکوراسیون را تکمیل می‌کند. می‌توانید از شمع‌های مختلفی در گوشه‌ای از حمام استفاده کنید و یک فضای عالی برای ریلکس ایجاد کنید.

شیرآلات حمام: قرار است دکوراسیونی مدرن و لاکچری داشته باشید، پس لازم است شیرآلات حمام هم مدرن و زیبا باشند. شیرآلات فلزی که با شکل و فرم دکوراسیون هماهنگی دارند، انتخاب خوبی برای حمام هستند. پنل دوش‌ هوشمند یکی از گزینه‌های شما برای دکوراسیون حمام هستند.

 

مدل حمام‌های شیک کوچک ایرانی

اغلب خانه‌های امروزی، حمام‌های نسبتا کوچک دارند، در نتیجه طراحی دکوراسیون آنها با توجه به مساحت حمام اهمیت زیادی دارد. اولین اصل در طراحی دکوراسیون حمام کوچک رعایت سادگی است. در عین حال که می‌خواهید حمامی زیبا و مدرن داشته باشید، به کاربردی بودن وسایل توجه کنید. چند ایده زیر برای طراحی حمام شیک ایرانی به کارتان می‌آیند:

  • ااز کابینت دوش شیشه‌ای در حمام کوچک استفاده کنید.
  • برای شیک‌تر شدن فضا از تضاد رنگی در دیوارهای حمام استفاده کنید.
  • آینه را برای بزرگتر به نظر رسیدن فضای حمام در جای مناسب نصب کنید.
  • کاشی‌های رنگی با طرح ایرانی را فراموش نکنید.
  • از چوب در جاهایی که کمتر در معرض رطوبت است به کار ببرید.

 

عکس حمامهای مدرن 2024

در ادامه چند عکس از دکوراسیون حمام مدرن و لاکچری را ببینید.


دیدگاه کاربران
ragasys2020_66273 در تاریخ 25 بهمن 1396
سلام مطلب خیلی جالب و پر محتوا بود لطفا از سایت ما هم دیدن کنید در زمینه شیشه و آینه کار میکنیم: https://glass-mirrors.com

ثبت دیدگاه