بی نظمی کیسه پلاستیکی در آشپزخانه، خسته شدم!

بی نظمی کیسه پلاستیکی در آشپزخانه، خسته شدم!

به قلم: تحریریه چیدانه

فکتور

من همیشه در آشپزخانه درگیر با کیسه‌های پلاستیکی و نایلون ها هستم. ظاهر نامناسب و شلوغی کیسه‌های پلاستیکی باعث شده است دکوراسیون آشپزخانه‌ام همیشه نامرتب به نظر برد. چطور می‌توانم کمی به این کیسه‌ها نظم بدهم؟ برای رهایی از کیسه پلاستیکی می‌توانید به سادگی آنها را نظم بدهید. ما در ادامه مطلب چند روش ساده را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

چوب و هنر

پلاستیک کمتر، زندگی بهتر

درست است که الان کلی پلاستیک اضافی در آشپزخانه دارید و به دنبال راهکاری برای جمع و جور کردن آنها هستید، ولی همین حالا یک تصمیم مهم بگیرید، که هم به نفع خودتان و هم به نفع محیط زیست است. برای خرید از همین پلاستیک‌هایی که دارید استفاده کنید، تا زمانی که قابل استفاده نباشد. چند کیسه پارچه‌ای تهیه کنید و برای خرید و قرار دادن وسایل برای جابه‌جا کردن از آنها استفاده کنید. اگر به مراقبت از محیط زیست علاقه‌مند هستید، در مطلب خانه بدون زباله راجع به راهکارهای مختلف کمک به زمین صحبت کرده‌ایم.

1. سبد مخصوص کیسه‌های پلاستیکی

یکی از شلف‌های سبد مانند را برای نگهداری کیسه های پلاستیکی روی دیوار آشپزخانه یا درون کابینت نصب کنید و همه کیسه‌ها را درون آن قرار دهید. به دلیل اینکه سبد شکل است از میان میله‌ها می توانید کیسه ها را به راحتی بیرون بکشید.

2.جایی برای کیسه‌های پلاستیکی اضافی بسازید

یک جای دستمال کاغذی دیواری تهیه کنید و همه کیسه ها را درون آن قرار دهید. می توانید به سادگی مانند دستمال کاغذی نایلون ها را از درون درز جعبه در بیاورید.

3. خلاقیت در نظم‌دهی به مشماهای اضافی

یک بطری نوشابه خالی را بردارید. سه سانتی متر بالایی بطری را جدا کنید و ته بطری را هم باز کنید. کیسه‌ها را درون بطری جمع کنید و آن را به شکل وارونه روی دیوار نصب کنید. می‌توانید برای اینکه کیسه‌ها دیده نشون محفظه مخصوص کیسه ها را تزیین و رنگ کنید.

4. همه پلاستیک‌ها داخل یک پلاستیک

 این روش ساده ترین راه است. یکی از کیسه‌های پلاستیکی بزرگ که دارید را بردارید و همه باقی کیسه‌ها را درون آن نگهداری کنید. این کیسه را درون کابینت بگذارید و هر وقت به کیسه پلاستیکی نیاز داشتید یک عدد از درون کیسه منبع بردارید.

5. نظم دهنده‌ای برای کیسه‌های پلاستیکی

کمی در فروشگاه‌ها جستجو کنید و نظم دهنده‌ای مناسب برای کیسه‌های پلاستیکی اضافی تهیه کنید. در فیلم زیر یک نمونه این وسیله را می‌بینید.

کلام آخر:

همه ما ایرانی‌ها یک کیسه پر از کیسه‌های پلاستیکی در خانه داریم که در مواقع لزوم از آنها استفاده می‌کنیم. در این مطلب چند راهکار ساده برای نظم دهی به آنها بیان شده است.

شما می توانید سوال های خود را در مورد خانه داری و دکوراسیون با ما مطرح کنید و در قسمت افزودن دیدگاه در پایین صفحه آن را وارد کنید. بسیاری از سوالات شما در بخش سبک زندگی مطالب پاسخ داده می شوند.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه