Chidaneh.com placeholder image

رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌های برتر معماری 2022 منتشر شد

به قلم: گلنار

دانشگاه‌های برتر معماری سال 2022 بر اساس رتبه‌بندی جهانی QS اعلام شد.

رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌های برتر معماری 2022 منتشر شد

گروه معماری هنرآنلاین: دانشگاه‌های برتر معماری سال 2022 بر اساس رتبه‌بندی جهانیQS اعلام شد. این شاخص با پوشش 51موضوع مختلف، دانشگاه‌های سراسر جهان را بر اساس شهرت علمی دانشگاه، ارزیابی کارفرمایان و تأثیر پژوهش رتبه‌بندی می‌کند.

تابلو فرش ریحان
دانشگاه های معماری

همچنین این پایگاه در ارزیابی خود در شاخص‌های مربوطه به خصوص اندازه‌گیری تاثیر پژوهش، اطلاعات پنج ساله موجود دانشگاه‌ها را در پایگاه استنادی اسکوپوس مورد بررسی قرار می‌دهد.

با تغییرات اندک در 10 رتبه برتر، دانشگاه MIT برای سومین سال متوالی در جایگاه اول باقی ماند و هچنین در رتبه‌بندی عمومی دانشگاه‌های جهانی QS نیز در صدر جدول قرار گرفت.

دانشگاه فناوری دلفت (Delft University of Technology) هلند عنوان جایگاه دوم و دانشگاه UCL بریتانیا جایگاه سوم را بدست آوردند.

دانشگاه صنعتی زوریخ(ETH Zürich)، هاروارد و دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) رتبه‌های چهارم، پنجم و ششم را حفظ کردند. دانشکده معماری منچستر امسال به رتبه هفتم ارتقا یافت و دانشگاه کالیفرنیا، برکلی(UCB) به رتبه هشتم و دانشگاه تسینگ‌هوا (Tsinghua University) پکن، به رتبه نهم رسید. دانشگاه پلی‌تکنیک میلان نیز در رتبه دهم بدون تغییر باقی ماند.

در بین 50 دانشگاه اعلام شده، دانشگاه کشورهای اروپایی با 22 دانشگاه در صدر قرار دارد و کشورهای آمریکایی و آسیایی به ترتیب با 11 و 10 دانشگاه در جایگاه دوم و سوم را کسب کردند.

رتبه­‌بنــدی کیو‌ اس (QS- Quacquarelli Symonds)توسط مؤسسه «کاکارلی سیموندز» در کشور انگلستان صورت می­‌گیرد و عملا از سال2010 به صورت مستقل دانشگاه‌های دنیا را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. این رتبه‌بندی بین سالهای 2009–2004 به صورت مشترک با رتبه‌بندی تایمز منتشر شده‌است. برخلاف رتبه‌بندی تایمز که اقدام به استفاده از روش جدیدی برای رتبه‌بندی کرده‌است و همچنان از همان روش قدیمی مشترک خود با تایمز استفاده می‌کند.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
ستی در تاریخ 31 تیر 1393
عاشق این سبک شدم واقعا هنر زیباست و دیگر هیچ
sima در تاریخ 01 مرداد 1393
khayli ziba boodan

ثبت دیدگاه