Chidaneh.com placeholder image

جاکلیدی دیواری، از دست ساز چوبی راضیه یاد بگیرید!

به قلم: تحریریه چیدانه

خودتان بسازید: هرگاه که قصد بیرون رفتن از خانه را دارم، کلیدم را گم می کنم. نمی دانم هیجان بازگشت به خانه است که باعث می شود آن را در گوشه ای رها کنم و یا از فراموش کاری است که از زمانهای گذشته هم مرا به دردسر می انداخت. ولی اکنون می خواهم داستان من بدو کلید بدو را فیصله بدهم. به فکر یک جاکلیدی دیواری هستم تا درست آن را در کنار درب ورودی خانه نصب کنم و با هر ورودی به خانه دسته کلیدم را به این جاکلیدی آویزان کنم. در این مطلب خانم راضیه رضایی نکات کاربردی و خوبی را ارائه می دهد تا بتوانید دست به کار شده و جاکلیدی دیواری را خودتان بسازید.

راضیه رضایی
جاکلیدی
راضیه رضایی

تابلو فرش ریحان

ساخت جا کلیدی دیواری به سبک بوهو

همه ما در خانه تعدادی اکسسوری و وسایلی داریم که در کنج کشوها رها و فراموش شده اند و مدت زمان زیادی است که استفاده نمی شوند. پس با یک فکر خلاقانه و دکوراتیو برای استفاده مجدد از این وسایل رها شده پیش بسوی کشوها می رویم.

راضیه رضایی
جاکلیدی
راضیه رضایی

وسایل لازم

  • چند تکه چوب
  • پیچ
  • چسب حرارتی
  • دریل
  • آکسسواری های غیر قابل استفاده
  • سمباده
  • ماژیک، لاک یا هر وسیله دیگر جهت رنگ و طرح دادن

مرحله اول

ابتدا سطح کار مورد نظر خود یعنی تخته چوب را اگر سطح خشن و ناهمگونی دارد، با سمباده صاف کنید تا برای طراحی مناسب باشد و ظاهر زیباتری به خود بگیرد.

مرحله دوم

با کمک دریل، چند حفره کوچک برای نصب پیچ ها روی تکه چوب ایجاد کنید. از پیچ برای قرار دادن کلید استفاده می شود پس بهتر است نوعی از پیچ را تهیه کنید که دارای فرم زاویه دار باشد.

این نکته را هم به یاد داشته باشید که برای آویزان کردن این چوب به دیوار نیاز به سوراخ یا شکافی روی سطح آن است. اگر قطعه چوبی که استفاده می کنید دارای شکاف است که می توانید از همین طریق آن را روی دیوار نصب کنید. در غیر این صورت در همین مرحله که دست به دریل شده اید، سوراخ کوچک و نه چندان همیقی را برای میخ دیوار روی چوب ایجاد کنید.

مرحله سوم

با استفاده از چسب حرارتی، پیچ ها را به سطح کار بچسبانید و اجازه دهید خوب خشک شود.

راضیه رضایی
جاکلیدی
راضیه رضایی

مرحله چهارم

بعد از خشک شدن چسب و محکم شدن پیچ ها، می توانید سطح کار را طراحی و تزیین کنید.

اگر دوست دارید شما هم به سبک راضیه جاکلیدی به سبک بوهو داشته باشید تا با طبیعی بودن چوب همخوانی بیشتری داشته باشد از طرح های مشابه او استفاده کنید. همچنین می توانید با استفاده از وسایل تزیینی که در منزل دارید به تزیین و رنگ آمیزی جاکلیدی روستیک خود بپردازید.

ما در تصاویری که در ادامه می بینید تعدادی از طرح های به سبک هندی و بوهو را به شما پیشنهاد می دهیم.

سبک بوهو

طراحی بوهو

طرح بوهو

طرح پیشنهادی

حالا می توانید جاکلیدی دست ساز خود را به دیوار بیاویزید و از این وسیله کاربردی استفاده کرده و از هنر خود لذت ببرید.

مطلب مرتبط: بهترین جا برای جاکلیدی در دکوراسیون منزل

راضیه رضایی
جاکلیدی
راضیه رضایی

از این وسیله دست ساز چوبی می توانید کاربردهای دیگری نیز داشته باشید. به عنوان نگهدارنده بدلیجات، گردنبند و گوشواره که روی دیوار قابل نصب است، استفاده خوبی خواهد داشت.

جاکلیدی دیواری چوبی

چنانچه در روند ساخت وسایل دچار مشکل شده اید و یا سوالی دارید و نیازمند راهنمایی بیشتری هستید، می توانید به پروفایل خانم راضیه رضایی رفته و با ارسال پیام، سوال خود را با او در میان بگذارید. اگر شما هم ایده های جذابی برای ساخت وسایل دارید، عکس از مراحل وسیله خود را با توضیح کوتاهی برای ما بفرستید تلگرام ۰۹۳۸۸۵۴۷۱۴۰

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه