Chidaneh.com placeholder image

جای میز کامپیوتر در خانه، کجا بهتر است؟

به قلم: تحریریه چیدانه

اتاق کارامروزه کامپیوتر و لپ تاپ به عنوان یکی از عناصر اصلی در هر خانه ای وجود دارد. در واقع اهمیت و الزام انجام فعالیت های اینترنتی نیاز به این عنصر را در فضای هر خانه ای دو چندان می کند. میز کامپیوتر به عنوان یکی از عناصر کلیدی اتاق کار و یا اتاق خواب مطرح می شود. در خانه های ایرانی به طور کلی فضای مجزایی با عنوان اتاق کار وجود ندارد و این فضا معمولا با اتاق خواب و یا اتاق کودک ادغام می شود. به همین منظور می خواهیم بدانیم بهترین فضا برای قرار دادن میز کامپیوتر کجاست؟ پس برای دانستن جای میز کامپیوتر مناسب در خانه با این مطلب از چیدانه همراه باشید. 

علیرضا نعمتی/studio bazi
طراحی اتاق کار
علیرضا نعمتی/studio bazi

تابلو فرش ریحان

میز کامپیوتر در فرو رفتگی های دیوار 

یکی از بهترین فضاها برای جای میز کامپیوتر در خانه فرورفتگی های دیوار می باشد. که می توانید مطابق با ابعاد آن قسمت میز مناسب را تهیه کنید. این کار به شما این امکان را می دهد که فضای دنجی برای فعالیت های خود داشته باشید و  ابعاد میزتان فضای شما را کوچک نکند. همان طور که در تصویر می بینید طراح از فضای کوچک خانه، بیشترین استفاده را کرده است و میز تحریر چوبی در کنار شلف ها و طبقه بندی های چوبی زیبایی خاصی را خلق کرده است.

آشیان آرا
دکوراسیون داخلی پروژه سعادت آباد
آشیان آرا

میز کامپیوتر رو به دیوار 

اگر فضایی که برای میز کامپیوتر انتخاب کرده اید اتاق فرزندتان است و یا زمان زیادی را در خانه صرف انجام امور رایانه ای می کنید. بهتر است میز شما وسیع تر و در غالب یک ست میز تحریر باشد که با توجه به ابعاد فضایی تان آن را تهیه کنید. استفاده از شلف ها و طبقه های چوبی در فضای بالایی میز تحریر شخصیت و هویت مجزایی به این بخش از اتاق شما می بخشد، ضمن آنکه کمک شایانی در طبقه بندی و نظم دهی فضای اتاق شما نیز خواهد داشد.  

رضا نجفیان / رنا دیزاین
ترکیب رنگ آبی و سفید در دکورسیون داخلی
رضا نجفیان / رنا دیزاین

دیوار رو به میز کامپیوتر

وقتی میز کامپیوتر را رو به دیوار انتخاب می کنید با توجه داشته باشید که طرح دیوار مقابلتان را چگونه باید باشد. اگر دیوارتان کاغذ دیواری شلوغ با رنگ های تند و مخل تمرکز دارد پس آن دیوار مناسب برای قراردادن میز کامپیوتر نمی باشد. بهتر است میزتان را پشت به دیوار قرار دهید در بند بعد الزمات قرار دادن در کامپیوتر پشت به دیوار را برای تان توضیح می دهیم.

مبلمان و اکسسوری جاکوب
میز کار دکوراتیو
مبلمان و اکسسوری جاکوب

میز کامپیوتر پشت به دیوار 

با انتخاب یک میز دکوراتیو می توانید، میز کامپیوترتان را تبدیل به یک عنصر شاخص در فضای داخلی تان نمایید. همان طور که در تصویر می بینید برای میزهای اینچنینی بهتر است از لپ تاپ استفاده نمایید چرا که فضای مناسب برای قرار دادن کیس و سایر جزییات کامپیوتر را ندارد.

امیر صادقی
دکوراسیون اتاق کار هنری
امیر صادقی

میز کامپیوتر پشت به پنجره 

در انتخاب چنین فضایی برای جای میز کامپیوتر دقت داشته باشید که زاویه مانیتور شما طوری قرار بگیرد که نور آفتاب دید شما نسبت به صفحه را مختل نکند. همچنین توجه داشته باشید که از قرار دادن لوازم اضافی که ظاهر میز کار شما را شلوغ می کنند بپرهیزید بخصوص اگر اتاق شما کوچک است. 

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی ازاتاق کار آپارتمان خانم نجفی زاده
عرفان شریف نژاد: عکاس

میز کامپیوتر در خانه های کوچک 

اگر فضای خانه ی شما کوچک است بنابراین ابعاد و طرح میز مهمترین نکته پیش از انتخاب فضای میز کامپیوتر است. بهتر است برای چنین فضاهایی از میزهای کم جا با رنگ روشن استفاده کنید. همچنین محیط اطراف میز را خلوت نگه دارید چرا که اغتشاش بصری سبب از بین بردن تمرکز شما برای انجام فعالیت هایتان می شود. 

سوده حاجی کرم
طراحی اتاق کار به سبک تلفیقی
سوده حاجی کرم

جای میز کامپیوتر ایده آل 

همان طور که در این تصویر می بینید این میز کامپیوتر شیشه ای رو به یک دیوار سفید در کنار کتابخانه قرار گرفته است. انتخاب ابعاد و مدل مناسب برای این میز در کنار نورپردازی اصلی و جانبی همچنین همجواری با کتابخانه توانسته فضای ایده آلی را برای فعالیت و کار در منزل ایجاد نماید که می تواند الگوی مناسبی برای چیدمان شما نیز باشد.

اگر به دنبال خرید یک میز کامپیوتر مناسب برای منزلتان هستید بهتر است پیش از رفتن به بازار به بخش صندلی و میز تحریر از ویترین کالاهای چیدانه سر بزنید تا بتوانید انتخاب ساده و مطمئن تری داشته باشید. 

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه