Chidaneh.com placeholder image

داستان نازنین را درباره دکوراسیون اتاقش بشنوید!

به قلم: تحریریه چیدانه

آرامش در دکوراسیون اتاق خواب حرف اول را می زند. خوب است در فضایی استراحت کنید که با علاقه و عشق آن را چیدمان کرده و هر وسیله را با ذوق و شوق تهیه کرده اید. داستان معرفی تک فضای این هفته مربوط به دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نازنین در تهران است. او از تجربه و مراحل تغییر دکوراسیون اتاق خود همه چیز را دقیق تعریف می کند:

نازنین مشیری
اتاق خواب من
نازنین مشیری

سرویس خواب بالسا

اتاق خواب هفته در یک نگاه

  • شغل فرد استفاده کننده از اتاق خواب: دانشجوی سال آخر رشته مدیریت صنعتی در دانشگاه شهید بهشتی
  • موقعیت شهر: تهران / محله: خیابان بهار شمالی
  • متراژ فضا: 10.5 متر مربع
  • سال ساخت: ۱۳۹۲
  • ملک شخصی
  • سبک دکوراسیون: مدرن
  • رنگ های غالب: سفید، آبی، یاسی و صورتی
  • ویژگی برجسته طراحی: مینیمال و ساده بودن دکوراسیون
  • طراح: نازنین مشیری
  • مدت زمان طراحی اتاق خواب: حدود چند ماه

نازنین مشیری
اتاق خواب من
نازنین مشیری

دکوراسیون به سبک مینیمال را دوست دارم

از ابتدا به طراحی دکوراسیون علاقمند بودم و همیشه پیگیر و دنبال کننده سبک های جدید چیدمان از طریق کتاب ها و مجلات و یا سایت های کاربردی هستم. بعد از گذر از مرحله نوجوانی تصمیم داشتم تغییر دکوراسیون در اتاق خوابم ایجاد کنم که با نقل مکان به این منزل، این امکان میسر شد.

نازنین مشیری
اتاق خواب من
نازنین مشیری

طبیعی است که به فضای بیشتری برای نگهداری لباس ها نیاز داشتم، همین طور ترجیح می دادم که وسایلی مثل عروسک ها جمع آوری شود تا متناسب با سن و علایق فعلی ام بتوانم استفاده بهتری از محیط داشته باشم. فضای اتاق خواب تقریبا کوچک است و نقشه آن مستطیل شکل است. ابعاد اتاق خواب کوچک من حدودا ۴ متر در 2.5 متر است و نسبتا عرض کمی دارد.

من سعی کردم بهترین رنگ و خلوت ترین چیدمان را انتخاب کنم تا فضا بازتر جلوه دهد. خوشبختانه منزل ما در طبقه چهارم واقع شده است و با پنجره نسبتا بزرگ، نور دهی مناسبی دارد که خود در وسیع نشان دادن فضا موثر است. انتخاب رنگ سفید برای وسایل هم در این ماجرا تاثیر به سزایی داشت. روی هم رفته سبک مینیمال مورد علاقه من است و ترجیح می دهم از لوازم و اکسسوری کمتری استفاده کنم تا سبک دکوراسیون اتاق خواب برجسته تر نمایان شود.

نازنین مشیری
اتاق خواب من
نازنین مشیری

تخت خواب: نقطه عطف اتاق خواب کوچک

به نظر من تخت خواب نقطه عطف در هر دکوراسیون اتاق خواب است؛ یعنی اولین جایی است که توجه را به سمت خود جلب می کند. برای همین به روتختی هم توجه ویژه ای دارم. از نظر موقعیت و نقشه فضا هم این شانس را دارم که تخت خواب را در زیر پنجره قرار دهم. برای همین می توان در یک قاب دو عنصر مهم پرده و روتختی را دید. دیوار پشتی تخت را رنگ آبی زدم که به عنوان رنگ مکمل دکوراسیون مورد توجه قرار گیرد.

آرام ترین لحظه برایم هنگامی است که روی تخت، زیر نور خورشید کتاب می خوانم و استراحت می کنم.

نازنین مشیری
اتاق خواب من
نازنین مشیری

وسایل و مبلمان اتاق خواب را از کجا تهیه کردید؟

برای رنگ آمیزی به فروشگاه نیو کالر شعبه شریعتی رفتم که طیف حیرت انگیزی از رنگ ها را در اختیار دارد و این امکان را می دهد که با دیدی جزیی نگر، دقیقا رنگ مد نظر خود را انتخاب کنیم. این کار را دو سال گذشته انجام دادم و قیمت هر قوطی رنگ، حدود 35 هزار تومان بود و برای یک دیوار، یک قوطی و نیم کفایت می کرد.

پرده و چوب پرده را از خیابان ولیعصر خریدم. سعی کردم طراحی آن به سبک مینیمال باشد و خلاقیت را در طرح آن انجام دادم. دو نوع پارچه کاملا مجزا را به سلیقه خودم ترکیب کردم تا طرح پارچه از یکنواختی خارج شود. مجموع هزینه پارچه، دوخت و نصب در دو سال گذشته ، حدود 800 هزار تومان شد.

نازنین مشیری
اتاق خواب من
نازنین مشیری

ست روتختی و ملحفه را از فروشگاه لایکو خریداری کردم و کوسن ها را از تجریش و پرووال پالادیوم تهیه کردم که مجموعا 280 هزار تومان شد. لوستر را ۵ سال گذشته از خیابان لاله زار به قیمت 150 هزار تومان خریدم.

نازنین مشیری
اتاق خواب من
نازنین مشیری

قالیچه را هم ۵ سال گذشته به قیمت 300 هزار تومان از فروشگاه مد نو شعبه سهروردی گرفتم. این برند معمولا فرش های خلاقانه و جدیدی برای دکوراسیون مدرن طراحی می کند. نام این طرح ماکارونی است و مزیت آن این است که پرز و مو را در خود پنهان می کند.

نازنین مشیری
اتاق خواب من
نازنین مشیری

آینه قدی برای اتاق خواب دختران هم سن من واجب و ضروری است. برای همین روی درهای کمد دیواری آینه نصب کردم که هزینه ای حدود 50 هزار تومان برداشت. مزیت دیگر آن این است که بر روی دیوار مقابل پنجره واقع شده و نور را انعکاس می دهد و اتاق را دلباز می کند.

مطلب پیشنهادی: جادوی آینه ها در طراحی دکوراسیون داخلی دلباز

نازنین مشیری
اتاق خواب من
نازنین مشیری

سرویس خواب شامل تخت خواب، میز آرایش، میز تحریر، کتابخانه و کمد همگی حدود 2.5 میلیون تومان شدند. من برای انتخاب وسایل چوبی تمامی مغازه های خیابان دلاوران و خیابان های مشابه را گشتم ولی همگی ضعف هایی داشتند که مناسب طراحی اتاق من نمی شدند برخی ابعاد بزرگی داشتند و محیط بیشتری را می طلبیدند و یا قیمتی چند برابر هزینه فعلی من می خواستند. به این ترتیب تصمیم گرفتم که وسایل را متناسب با خواسته و نیاز خودم طراحی کنم و به چوبکار و نجار زبر دست سفارش دهم که این گونه هم شد.

نازنین مشیری
تزیین میز ارایش دخترانه
نازنین مشیری

لوازم چوبی مرادی واقع در شرق تهران (میدان الغدیر) کلیه قسمت ها را همان گونه که طراحی کرده بودم ساختند. جناب مرادی بسیار حاذق و ماهر بودند و دست من را در طراحی باز گذاشتند. مثلا ارتفاع تخت بنا بر سلیقه شخصی ام، از سطح استاندارد بلندتر است. تک تک دستگیره های کشوها را هم خودم تهیه کردم و زحمت نصبش را ایشان کشیدند. در کل از این اقدام بسیار راضی هستم و نتیجه کار مطابق با خواسته ام شد.

نازنین مشیری
اتاق خواب من
نازنین مشیری

از کارهای خدماتی و تاسیساتی فضای خود راضی بودید؟

روی هم رفته کار خدماتی و تاسیساتی به خصوصی انجام ندادیم. دیوار را خودم رنگ کردم که تجربه لذت بخشی بود. نصب و سر هم کردن وسایل چوبی را هم خود جناب مرادی زحمت کشیدند.

توصیه نازنین: رنگ، اعتماد و تغییر دکوراسیون ارزان

توصیه من به علاقمندان دکوراسیون و طراحی داخلی این است که از معجزه رنگ غافل نشوند. اگر ترکیب رنگ به درستی انجام شود می تواند تاثیر بارزی در طراحی خانه داشته باشد. به والدین هم پیشنهاد می کنم که در طراحی به فرزندانشان اعتماد کنند. از پدر و مادر عزیزم هم ممنونم که همواره نظر و سلیقه من را در اولویت قرار می دهند.

نازنین مشیری
اتاق خواب من
نازنین مشیری

نکته دیگر این که سعی کنید با کمترین هزینه ممکن، دکوراسیون خانه خود را تغییر دهید. لزومی ندارد که همه وسایل از برند های معتبر تهیه شوند بلکه می توان در صورت امکان نمونه مشابه آنها را ساخت. نحوه چیدمان لباس ها در کمد، برای سهولت دسترسی و استفاده بسیار مهم است. سعی کنید کوچکترین جزییات مثل کشوها را هم رنگ بندی کنید.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیونی برای عاشقان رنگ

نازنین مشیری
اتاق خواب من
نازنین مشیری

فکر می کنید برای اتاق خواب گیاهان آپارتمانی را می توان نگهداری کرد؟

طبیعتا گل و گیاه طبیعی به طراوت فضا کمک می کند. این روزها انواع مختلف و رنگارنگی از کاکتوس ها موجود است که قابل نگهداری در اتاق هستند.

نازنین مشیری
اتاق خواب من
نازنین مشیری

دکوراسیون بنفش و سفید در اتاق خواب با رنگ آبی

با تمام گفته های نازنین، می توانید داستان هر وسیله را در دکوراسیون اتاق خواب مینیمال به خوبی درک کنید. استفاده از مبلمان چوبی و سرویس خواب سفید به دلیل پیروی از سبک مینیمال و دلباز کردن اتاق خواب کوچک، آینه قدی برای بزرگتر جلوه دادن فضا به دلیل انعکاسی که درون خود دارد و همچنین انتخاب ترکیب رنگی هم با توجه به علاقه شخصی صورت گرفته است.

نازنین مشیری
اتاق خواب من
نازنین مشیری

جالب است بدانید که علاوه بر تمام اشیایی که با ورود به اتاق خواب به چشم می آید، لوازم درون کمد و کشوها هم به سبک مینیمال و با نظم کامل چیدمان شده است.

اگر سوالی در مورد چیدمان و خرید وسایل این اتاق خواب دارید، به پروفایل نازنین مشیری رفته و به او پیام ارسال کنید. شما هم می توانید نمونه عکس فضاهای خانه خود را که برای چیدمان و طراحی آن مدتها فکر و برنامه ریزی کرده اید، برای ما ارسال کنید تا سوژه بعدی تور خانه گردی باشید تلگرام چیدانه 09388547140

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه