Chidaneh.com placeholder image

رازهای خانه‌داری برای داشتن خانه ای تمیز

به قلم: تحریریه چیدانه

خانه داری: امروزه حمام و سرویس بهداشتی بسیاری از خانه‌ها به‌دلیل محدودیت فضا در کنار هم قرار دارد. اگر در خانه شما نیز این اتفاق افتاده و شما با کمک پرده یا پارتیشن سرویس بهداشتی و حمام را جدا کرده‌اید باید بعد از هر بار استفاده پنجره حمام را باز بگذارید تا به این ترتیب مانع تجمع باکتری‌ها در فضای مرطوب پرده یا پارتیشن شوید.

1-حتما هر هفته لیف حمام خود و اعضای خانواده‌تان را درون محلول ضدعفونی بیندازید و آن را به‌خوبی بشویید تا از آلودگی‌ها و باکتری‌ها پاک شود.

چوب و هنر

2- ممکن است هرگز به تمیزکردن و پاکسازی سردوشی حمام فکر نکرده باشید اما این بخش نیز یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که می‌تواند آلودگی را در خود نگاه دارد. سردوشی حمام را هر ماه یک بار با محلول آب و سرکه خوب بشویید.

3-درصورتی که از وان حمام زیاد استفاده می‌کنید بهتر است هر  روز یک بار آن را با مواد شوینده ضدعفونی کرده یا با کمک محلول سرکه و دستمال مرطوب وان را بشویید.

4-همیشه بعد از استفاده کردن از حمام پنجره آن را باز بگذارید تا دیوارها و کاشی‌های خیس آن با قرار گرفتن در مسیر جریان باد خشک شوند. به این ترتیب کمتر به باکتری‌ها و میکروب‌ها اجازه زنده ماندن و فعالیت می‌دهید.

5-اگر در خانه از مجسمه‌های گچی نگهداری می‌کنید یا بر دیوارهای خانه گچ بری دارید برای پاک کردن و تمیز کردن آنها از محلول آب و نشاسته استفاده کنید و این محلول را با کمک یک پارچه تمیز روی مجسمه یا گچ‌بری بکشید.

6-تلفن یکی از آلوده‌ترین ابزار خانه است و برای شست‌و‌شوی آن از پنبه آغشته به الکل استفاده کنید و تمامی بخش‌های آن را به‌خوبی ضدعفونی کنید.

7-برای برق انداختن و درخشان کردن موکت‌ها استفاده از مخلوط رقیق سرکه و آب را پیشنهاد می‌کنم. این محلول را به کمک یک پارچه توری روی موکت بکشید و اجازه دهید خشک شود.

 8-اگر شیر حمام یا شیر سینک دستشویی بر اثر استفاده بیش از حد رسوب کرده است، با کمک سرکه سفید و یک دستمال نخی به راحتی می‌توانید این آثار را از روی شیر پاک کنید.

به ما بگویید: پیشنهادات خود را برای داشتن خانه ای تمیز تر به ما بگویید.

منبع: پرشین پرشیا

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه