Chidaneh.com placeholder image

طراحی آپارتمان 40 متری با وسایل کم جا

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای کوچک: وقتی می‌خواهید چیدمان مبلمان یک خانه 40 متری را تعیین کنید، یک تخت‌خواب بزرگ را در کجا قرار می‌دهید؟ در این مورد پاسخ کمی دور از انتظار است: زیر کفپوش آشپزخانه. وقتی به فضای کف خانه نیاز است، «تخت‌خواب نامرئی» در زیر سکوی پیش‌آمده سطح آشپزخانه پنهان می‌شود و هم‌چنین می‌توان آن را تا نیمه داخل فضای زیر سکو کرد تا بتوان از آن به عنوان یک نیمکت استفاده کرد.

سرویس خواب بالسا

معماران این آپارتمان نقلی در پاریس به هر سانتی‌متر از فضا فکر کرده‌اند. فضاهای نگهدارنده مخفی و وسایل چندکاره در هر گوشه از این خانه دیده می‌شوند.

مرتفع‌تر ساختن فضای آشپزخانه نسبت به دیگر فضاها برای پنهان کردن تخت‌خواب فقط یک راه‌حل خلاقانه نیست، بلکه با این کار فضای خانه بزرگ‌تر و بازتر به نظر می‌رسد.

یک میز دراز و باریک در این خانه وجود دارد که می‌توان آن را زیر پیش‌خان موجود در دیوار کناری پنهان کرد و در هنگام نیاز از آن به عنوان میز پذیرایی استفاده کرد. پیش‌خانی که در دیوارهای کناری به صورت L طراحی شده است در واقع فضای کار این خانه است و در بالا و پایین آن کمدهایی دردار برای نگهداری از وسایل تعبیه شده است.

پله‌هایی که به فضای آشپزخانه منتهی می‌شوند دارای فضاهای نگهدارنده‌ای در خود هستند و پیش‌خان داخل آشپزخانه که به فضای نشیمن مشرف است، دارای فضایی مخصوص نگهداری از مجلات، کتاب‌ها، و اشیای کوچک است.

به ما بگویید: آیا ایده های مطلب بالا برای شما کاربردی بوده است؟ ترجیح می دهید در مورد چه موضوعاتی مطالب بیشتری در چیدانه ببینید؟

منبع: weburbanist | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
hesam در تاریخ 21 مرداد 1393
طراحی های خانه های کوچکتون خیلی جالبه . واقعا آدم تعجب زده میشه.
avina در تاریخ 22 مرداد 1393
وای خیلی خیلی مطلب جالبی بود.ممنون

ثبت دیدگاه