Chidaneh.com placeholder image

ایده های ناب در طراحی یک خانه 80 متری

به قلم: تحریریه چیدانه

بازسازی فضاهای داخلی: در این مطلب با شخصی همراه می شویم تا مراحل خرید و بازسازی خانه اش را ببینیم. برندان کرین (Brendan Crane) به دنبال خانه‌ای برای خرید در منهتن بود، اما هر آپارتمانی را که می‌دید یا از سطح انتظارات او پایین‌تر بود و یا قیمت آن بیش از توان مالی او. کرین می‌گوید: «لحظات سختی را در دوره‌ای که در نیویورک به دنبال خانه می‌گشتم تجربه کردم.» او به این نتیجه رسید که هر خانه‌ای که پیدا کند به احتمال زیاد نیاز به بازسازی دارد، بنابراین معماری را استخدام کرد تا پیش از اثاث‌کشی به آن خانه، آن‌جا را بازسازی کند.

کرین، که یک مستندساز است، بالاخره خانه‌ای 80 متری در منطقه خوش آب و هوا خرید. این خانه که دارای فضای بازی بود، دارای یک اتاق‌خواب در طبقه دوم، چند پارتیشن، و یک آشپزخانه به درازای 120 سانتی‌متر بود. او و طراحش به سرعت‌ دست به طراحی خانه‌ای ساده و باکیفیت زدند تا کرین بتواند پس از چهار ماه به آن نقل مکان کند.

تابلو فرش ریحان

ساکنان: برندان کرین

مکان: شهر نیویورک

اندازه: 80 متر مربع، یک اتاق‌خواب در طبقه دوم، یک حمام

سال انجام پروژه بازسازی: 2013

 این آپارتمان دارای چیدمان باریکی بود. مالک قبلی این خانه یک اتاق‌خواب در طبقه دوم آن ساخته بود و یک کمد در زیر آن اضافه کرده بود. در ضمن این خانه دارای پارتیشن‌های سست و بی‌حالی بود که جریان طبیعی خانه را مختل کرده بود. کرین می‌خواست فضایی باز ایجاد کند و دیوارها و پارتیشن‌های غیرضروری را حذف کند.
در طول دوره تخریب، طراح  تیرچه‌های اصلی این ساختمان را کشف کرد که یک سقف کاذب آن‌ها را پنهان کرده بود و هم‌چنین یک ستون چدنی پیدا کرد که در زیر لایه‌های رنگ مخفی شده بود. طراح ارتفاع سقف را به 2.70 سانتی‌متر ارتقا داد به طوری که تیرچه‌ها دیده می‌شدند. تیرچه‌ها و ستون نوع سطوح و مواد و مصالح دیگر اجزای آپارتمان را مشخص کردند؛ مواد و مصالح رستیک بیش‌تر قسمت‌های خانه را تشکیل دادند و در کنار آن‌ها از سطوح سفیدرنگ و براق استفاده شد.
به منظور باز نگه داشتن فضای آپارتمان، طراح از تیرچه‌ها در سقف طبقه دوم استفاده نکرد. هم‌چنین در سقف آشپزخانه از چوب‌هایی استفاده کرد که از تخریب سایتی در کارگاه کشتی‌سازی بروکلین به دست آمده بود.

 

هر کدام از پیشانی‌های راه‌پله که به فضای خواب منتهی می‌شوند دارای کشو هستند.

 

کرین می‌گوید: «هدف ما ساخت خانه‌ای بود که بیش‌ترین کارآمدی را داشت.» اگر از گوشه‌ای یا دیواری از خانه بلااستفاده مانده بود، آن‌ها سریعا به آن قفسه یا کابینت اضافه می‌کردند. 100 درصد فضای زیر راه پله دارای فضاهای نگهدارنده است. یخچال در فضای سمت چپ زیر راه‌پله قرار گرفته است و وسایل کوچک در کشوهای کوچک‌تر زیر راه‌پله جای داده شدند. برای کارایی بیش‌تر فضا، کرین یک سبد رخت‌های کثیف در جزیره اضافه کرد.
کرین می‌گوید: «آشپزخانه آن‌قدر کوچک بود که هر دوی ما به آن واکنش نشان دادیم.» آن‌ها وسایل برقی و اجزای آشپزخانه را به گونه‌ای چیدند تا حرکت و راه‌رفتن در آن به حداقل برسد. در دو طرف اجاق گاز پیش‌خان وجود داشت و هم‌چنین نزدیک سینک بود. به همین دلیل کرین به راحتی می‌توانست کتری را از کابینت دربیاورد، آن را آب کند، و آن را روی اجاق گاز قرار دهید.
جزیره آشپزخانه هم فضای کار کردن کرین و هم میز غذاخوری است و در زیر آن چند کابینت برای بیش‌تر شدن فضاهای نگهدارنده طراحی شده است.
 

طراح برای طراحی فضای تلویزیون از میله‌های آهنی، چوب، و کابینت‌های لاک‌الکل کاری شده استفاده کرد. از قفسه زیر پنجره‌ها به عنوان نیمکت نیز استفاده می‌شود.

تیرچه‌ها تا حمام امتداد می‌یابند، جایی که گرمای این چوب‌ها کنتراست زیبایی با کاشی‌های بژ ایجاد می‌کنند. جزئیات لوکس مانند دوش بارانی و شیر دیواری سینک این فضا را خاص‌تر و زیباتر کرده‌اند.
اگرچه این آپارتمان نسبت به آپارتمان قبلی کرین کوچک‌تر است، اما او فهمید که زندگی در فضاهای کوچک مزایای خود را دارد. او می‌گوید:‌ «وقتی در فضایی کوچک با محدودیت‌های خاص آن زندگی می‌کنید، عادات شما هم تغییر می‌کند. شما کم‌تر خرید می‌کنید اما در نهایت فضای کافی برای دوستان‌تان وجود دارد. این آپارتمان زندگی من را ساده‌تر کرده است.»

به ما بگویید: کدام یک از ایده های هوشمندانه به کار گرفته شده در این فضای 80 متری را در خانه خود استفاده خواهید کرد؟ سوالات و مشکلاتی را که در طول بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه تان با آنها رو به رو شده اید در قسمت بحث و گفتگو با ما در میان بگذارید.

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه