Chidaneh.com placeholder image

10 ترفند دکوراسیونی برای زندگی آسان با کودکان

به قلم: تحریریه چیدانه

خانه داری: از کشمکشی که بر سر جمع و جور کردن کوله پشتی اتفاق می افتد گرفته تا پیدا کردن لنگه کفش در صبح روزهای مدرسه و بوسه های شبانه قبل خواب، متوجه می شویم زندگی با کودکان می تواند یک نوع ماجراجویی به حساب آید. قاعدتا ما نمی توانیم خودمان را برای همه چیز آماده کنیم، اما با کمک این 10 تغییر کوچک می توانیم زندگی در کنار کودکان را کمی برای خودمان راحت تر کنیم.

دکوراسیون غذاخوری

سرویس خواب بالسا

1. نگهداری کتاب کودکان در دکوراسیون اتاق غذاخوری

آوردن تعدادی از بهترین کتاب های کودکان و یا حتی دفترهای نقاشی آنها در دکوراسیون اتاق غذاخوری می تواند از عصبانیت و بی قراریشان در زمان هایی که غذا دیرتر آماده می شود بکاهد. اگر کودک شما از این فضا به عنوان اتاق بازی و مطالعه خود استفاده کند، خیالتان راحت خواهد بود که در فاصله بین وعده های غذایی می توانید به راحتی آن را تمیز و مرتب کنید.

مطلب مرتبط: چیدمان کتاب‌ها در دکوراسیون اتاق کودک

دیوار

2. استفاده از تخته گچی به جای پنل و قرنیز در دکوراسیون دیوار    

این دیوار گچی با ارتفاع نیمه، باعث می شود خیالتان راحت باشد که کودک شما نمی تواند به سراغ تمام دیوار برود و به راحتی و فقط در همین قسمت می تواند نقاشی کند. بسیاری از کودکان دوست دارند تا جایی که قدشان می رسد بر روی دیوارها نقاشی کنند. شما با این کار، کودک خود را به این خواسته خواهید رساند؛ بنابراین نتیجه آن نوعی پیروزی در دکوراسیون منزل شما خواهد بود.

مطلب مرتبط: با شیطنت های کوچولوها بر روی دیوار چه کنیم؟

دکوراسیون آشپزخانه

3. استفاده از صندلی های جک دار در دکوراسیون آشپزخانه

کودکان نمی توانند در برابر بازی و سرگرمی با این نوع صندلی ها مقاومت کنند، علاوه بر این، استفاده از صندلی هایی که اندازه و ارتفاع آنها قابل تنظیم است، می تواند برای شما و کودکتان کارآیی بسیار خوبی نیز داشته باشد. ویژگی قابلیت تغییر ارتفاع این نوع صندلی ها نه تنها برای کودکان، بلکه برای تمامی افراد در قد و وزن های مختلف نیز مناسب خواهد بود. با کمک این نوع صندلی ها در دکوراسیون آشپزخانه می توانید از میز و صندلی خود به عنوان میز کار نیز برای کودکان خود استفاده کنید.

مطلب مرتبط: صندلی های شیک و زیبا برای دکوراسیون منزل

ساعت دیواری

4. نصب یک ساعت دیواری بزرگ

داشتن یک ساعت دیواری بزرگ در دکوراسیون داخلی منزل شما، این امکان را به کودکان می دهد تا بدون اینکه هرکدام از والدین درگیر آن شوند، بتوانند محاسبه کنند که تا چه مقدار دیگری می توانند بازی کنند؛ برای مثال زمانی که عقربه بزرگ بر روی عدد دو قرار بگیرد وقت آن است که کفش های خود را بپوشی! مزیت دیگری که این کار دارد این است که به جای اینکه مدام ساعت گوشی موبایل خود را چک کنید، می توانید با کمک این ساعت دیواری از استفاده های بی رویه و بیش از اندازه از تلفن همراه و شبکه و رسانه های اجتماعی که در پی خواهد داشت نیز جلوگیری کنید.

مطلب مرتبط: ۱۰ ایده کاربرد ساعت دیواری در دکوراسیون منزل

پارکت چوبی

5. ایجاد راهرویی برای حرکت روروک فرزندان

اینکه بتوانید در روزهای بارانی از کودک خود توقع داشته باشید که انرژی خود را نگه دارد، کار غیر ممکنی به حساب می آید. قسمتی از دکوراسیون خانه خود را خلوت تر کرده و فضایی مثل راهرو برای حرکت آزاد کودک خود در روروک ترتیب دهید. همان فضا می تواند بعدها برای مواقع دیگری مثل ماشین بازی کودکان، پهن کردن رول بزرگی از کاغذهای هنری خودتان و… نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

دکوراسیون دیوار

6. تعیین یک دیوار نمایش موقت در دکوراسیون خانه

آیا احساس می کنید که با حجم زیادی از آثار هنری که کودکتان از مدرسه به خانه می آورد رو به رو هستید؟ طبیعتا فرزندان شما ذوق و هیجان زیادی دارند که از آثارشان استقبال کنید؛ بنابراین می توانید به صورت موقت و هر از چندگاهی بعضی از آثار آنها را بر روی این دیوار نصب کنید. این را نیز بدانید که حتما لازم نیست یک نقاشی با آب رنگ یا مداد رنگی فرزند خود را تا همیشه بر روی دیوار داشته باشید. زمانی که فرزند شما آثار خود را به خانه می آورد سعی کنید که فقط بهترین و پرامتیازترین آنها را نگه دارید.

مطلب مرتبط: ۸ ایده منحصربه‌فرد برای به نمایش گذاشتن عکس‌ها در خانه

لوازم نقاشی

7. جمع آوری و نگهداری لوازم هنری قابل شستشو 

استفاده از لوازم نقاشی و هنری می تواند در توانمندسازی فرزند شما کمک بسیار زیادی کند؛ بنابراین سعی کنید تا جایی که امکانش را دارند آنها را شستشو داده و در دکوراسون منزل خود نگهداری کنید تا باز هم بتوانند مورد استفاده قرار بگیرند؛ چیزهایی مثل مداد رنگی و مداد شمعی و از این دست. سعی کنید وسایلی مثل چسب، رنگ و… را در طبقه بالاتری قرار دهید تا کودکتان نتواند بدون نظارت و کنترل خود شما به آن دسترسی داشته باشد.

میز در دکوراسیون نشیمن

8. قراردادن میزی کوچک در دکوراسیون نشیمن

سعی کنید میز کوچکی در دکوراسیون نشیمن یا هر فضای دیگری که اعضای خانواده در آن وقت بیشتری صرف می‌کنند، قرار دهید تا فرزند شما بتواند به راحتی در کنار شما و دیگر اعضای خانواده، پازلی ساخته و خلاقیت های خود را در لگو نشان دهد. سعی کنید از میزی استفاده کنید که محلی برای ذخیره سازی لوازم و اسباب بازی های کودک شما داشته باشد تا بعد از اتمام بازی او، بتوانید آنها را جمع آوری و مرتب کنید.

چوب لباسی دیواری

9. نصب یک ردیف دوم برای چوب لباسی و قلاب های دیواری

سعی کنید ردیف کم ارتفاع تری در زیر ردیف چوب لباسی و قلاب دیواری خود که لباس و وسایل خود را بر روی آنها می آویزید تعبیه کنید تا کودک شما نیز بتواند به راحتی وسایل و لباس های خود را ساماندهی کند.

مطلب مرتبط: ۷ جالباسی خلاقانه برای گوشه و کنار دکوراسیون منزل

فرش موزاییکی

10. استفاده از فرش موزاییکی در دکوراسیون اتاق

با کمک و انتخاب کفپوشی مناسب می توانیم سختی های و مسایلی که در هنگام بازی برای فرزندانمان پیش می آید را کاهش داده و یا حداقل کنترل کنیم. راهکاری که می توانیم برای شما پیشنهاد دهیم، استفاده از فرش های موزاییکی است که در صورتی که کثیف شده و یا آسیبی ببیند می توانید با برداشتن یک تکه از آن به جای کل فرش و جایگزین کردن تکه ای دیگر این مسئله را حل کنید.

مطلب مزتبط: راهنمای خرید بهترین فرش برای اتاق کودک

اگر به دنبال ترفندهای دکوراسیون دیگری هستید تا با کمک خلاقیتتان دکوراسیون داخلی منزل خود را زیباتر و بهتر نمایید با چیدانه همراه باشید!

منبع: Houzz |مترجم: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه