Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون رنگی و شاد در یک آپارتمان نقلی زیبا

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای کوچک: از لحظه‌ای که وارد این آپارتمان نقلی می‌شوید، کاملا مشخص است که لِرا کِرو (Lera Curve) طراح این خانه، هیچ ترسی برای طراحی برجسته و متفاوت و در عین حال استفاده از جزئیات فراوان در طراحی داخلی این خانه نداشته است. 

چوب و هنر

اتاق نشیمنی به کوچکی خود خانه وجود دارد که دارای یک در وروی زرد رنگ است و پیرامون آن طرح‌های گرافیکی از درختانی سبز رنگ وجود دارد. دو آینه عمودی این درختان را قطع کرده‌اند. آینه‌ها در نگاه اول ورودی یک اتاق دیگر به نظر می‌رسند اما اگر بیش‌تر دقت کنیم متوجه می‌شویم که بازتابی از اتاق نشیمن روی آن‌ها افتاده‌ها است.

روبه‌روی در ورودی، در زرد رنگ دیگری وجود دارد که به حمام این آپارتمان منتهی می‌شود. بین این دو در، یک کمد با درهای آینه‌ای و دو چراغ سقفی وجود دارد که وقتی در آن باز می‌شود این چراغ‌ها فضای داخل آن را روشن می‌کنند. یک قالیچه به شکل دایره در جلوی در ورودی وجود دارد که شبیه یک برکه کوچک در کنار درختان است.
 

حمام بین اتاق نشیمن و آشپزخانه قرار گرفته است و دیوار آن محلی برای نصب تلویزیون و نیز یک بار باریک است. این بار دارای 5 کشو است و کارایی زیادی در این فضای کوچک دارد. این بار هم فضای غذاخوردن و یک میز تحریر و هم فضای نگهدارنده است. مانند دیوارهای که دارای طرح درختان هستند، این دیوار نیز دارای طرح‌هایی عمودی از چوب است که در رنگ‌های سفید و خاکستری مشخص هستند.

مطلب پیشنهادی: چیدمان زیبا برای نشیمن های مربع شکل آپارتمان های کوچک

آشپزخانه تماما سفید است و سطح پیش‌خان آن از جنس چوب است. کابینت‌های فوقانی آشپزخانه تا سقف امتداد پیدا کرده‌اند تا فضای بیش‌تری برای جادادن وسایل ایجاد شود و هم‌چنین دو چراغ سقفی نیز در این فضا نصب شده است. کاشی‌های راه‌راه که در دیوار بالای سینک نصب شده‌اند با کلیت فضا در هماهنگی هستند و کرکره‌های رنگی برای ایجاد تنوع بصری در این فضا نصب شده‌اند.

میز غذاخوری آشپزخانه را از اتاق نشیمن جدا کرده است و بین پنجره آشپزخانه و در تراس قرار گرفته است. یک تخته سیاه که سه قفسه روی آن قرار دارد در دیوار روبه‌روی میز غذاخوری نصب شده است. رنگ چارچوب تخته سیاه و پایه‌های میز غذاخوری همانند رنگ درختان سبز است. یک جفت صندلی دودی شفاف در کنار میز غذاخوری وجود دارد که به دلیل شفاف بودن باعث می‌شود چشم در این فضا بچرخد و آپارتمان بزرگ‌تر به نظر برسد.

مطلب پیشنهادی: ۵ ترکیب رنگ خیره کننده در دکوراسیون منزل

در تراس نیز دارای همان کرکره رنگی پنجره آشپزخانه است و طرح‌های برگ مانند روی کرکره‌ها امتدادی برای طرح‌های روی دیوارها است. رنگ آبی به کار رفته در کرکره، در صندلی روبه‌روی در تراس و قالیچه‌ جلوی کاناپه تخت‌خواب‌شو تکرار شده است.

مطلب پیشنهادی: ۷ بالکن کوچک با دکوراسیون خلاقانه

وقتی زمان کار کردن فرا می‌رسد صندلی روبه‌روی در تراس تبدیل به صندلی کار می‌شود و میز چوبی از درون حفره دیواری کناری بیرون می‌آید و تبدیل به میز کار می‌شود.
مطلب پیشنهادی: وسایل تاشو، معجزه دکوراسیون منزل کوچک

 

وقتی میز از درون دیوار به طور کامل بیرون آمده است دقیقا در کنار کاناپه تخت‌خواب‌شو قرار می‌گیرد.

وقتی میز در درون دیوار پنهان است، کمدهای سرتاسری کاملا به چشم می‌آیند. دو قفسه چوبی در بالای کاناپه تخت‌خواب‌شو قرارگرفته‌اند که از نظر بصری هماهنگی خوبی با کل فضا و به ویژه خود کاناپه دارند.

این کاناپه دقیقا برای قرار گرفتن در درون حفره طراحی شده است و لرا کرو برای عدم نیاز به میز پذیرایی دو قفسه کوچک را در بالای دسته‌های کاناپه تعبیه کرده است. در شب، وقتی کاناپه تبدیل به تخت‌خواب می‌شود دیگر میز پذیرایی‌ای وجود ندارد که مجبور باشیم آن را از سر راه برداریم.

مطلب پیشنهادی: رازهای چیدمان کوسن ها برای مبلمان در دکوراسیون منزل

حمام که در پشت تلویزیون قرار گرفته است فضای دیگر این آپارتمان است و در آن تم جنگل ادامه پیدا نمی‌کند. حمام این خانه بسیار روشن و جذاب است و حتی ملات بین کاشی‌ها و سرامیک‌ها زرد رنگ است.
 

علاوه بر رنگ زرد که رنگ‌مایه اصلی این خانه است، از رنگ‌های دیگری مانند نارنجی، آبی، و سبز در دسته کابینت‌ها، جاحوله‌ای، قالیچه‌ها، و وسایل روی پیش‌خان استفاده شده است.
عکس های سرویس بهداشتی و حمام

میز آینه دارای طراحی داخلی هوشمندانه‌ای است که یک ماشین لباس شویی را در زیر سینک در خود جای داده است و در عین حال دارای سه کشو است. در کنار میز آینه فضای دوش‌گرفتن قرار دارد که ازسرامیک‌های زرد و سفید پوشیده شده است.

تمام قسمت‌های حمام، به جزسقف و در زرد رنگ، کاشی‌کاری شده است.

وقتی نقشه کف خانه را می‌بینید، از کوچکی این خانه حیرت‌زده می‌شوید. واقعا لرا کرو طراحی فوق‌العاده‌ای برای این آپارتمان نقلی انجام داده است.

به ما بگویید: آیا طراحی پر از خلاقیت و رنگ این آپارتمان نقلی می پسندید؟

مطلب پیشنهادی: خانه داری: جلوی روزمرگی و کهنه شدن زندگی را بگیریم!

رازهای چیدمان کوسن ها برای مبلمان در دکوراسیون منزل

منبع: trendir | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
سوسن در تاریخ 29 مرداد 1393
انگار خونه نیست، توی جنگلی. من عاشق پرده هاش شدم
arash در تاریخ 29 مرداد 1393
من یاد مهد کودک میوفتم
nazanin kd در تاریخ 29 مرداد 1393
این مطلب فوق العاده بود طراحی جالب و منحصر بفرد بود استفاده از کنتراست رنگها مثلا تصویر اسمان پشت کاناپه در هماهنگی با قالیچه جلویی ان و صندلی کنار تراس و حتی تم رنگی در پرده کرکره ای دیده می شود.
avina در تاریخ 29 مرداد 1393
به قول شما طراحی فوق العاده ای داشت

ثبت دیدگاه