Chidaneh.com placeholder image

اشتباهات رایج بازسازی از زبان متخصصان

به قلم: مژگان احمدی

پروژه بازسازی در ابتدا کار ساده ای به نظر می رسد، اما کسانی که این کار را انجام داده اند همیشه یادآوری می کنند که در مسیر این کار، حتی یک مشکل کوچک نیز می تواند پیامدهایی را به دنبال داشته باشد؛ بنا بر همین مسئله از چند متخصص در این حوزه خواسته ایم تا ما را با اشتباهات رایج بازسازی آشنا کنند.

اشتباهات رایج بازسازی

اشتباهات رایج بازسازی: نداشتن آینده‌نگری

یکی از این متخصصان، عجله کردن را تجربه دردناک خود معرفی کرده است. او می گوید که از بزرگترین اشتباهات رایج بازسازی برای او این بوده که با وجود خانواده قابل رشدی که داشت، دکوراسیون آشپزخانه بسیار کوچکی طراحی کرده بود که مورد استفاده هم قرار نمی گرفت:

سرویس خواب بالسا

“مسئله ای که وجود داشت آن بود که طرح و اندازه آن از ابتدا اشتباه بود و به همین دلیل هم هیچگاه از آن راضی نبودیم؛ بنابراین مجبور شدیم بعد از 7 سال مجددا آن را بسازیم".

چگونگی اجتناب از این کار:

زمان بیشتری صرف کرده و با دقت درمورد آن، دکوراسیون خانه، فضاها، اندازه ها و کارکردشان فکر کنید. از خود بپرسید که چه تعدادی از افراد از این اتاق ها و فضاها استفاده خواهند کرد؛ نه تنها در این زمان، بلکه در آینده! سعی کنید به درستی تصمیم بگیرید تا بعدها دچار دل شکستگی نگردید.

مطلب پیشنهادی: قبل و بعد بازسازی 10 آشپزخانه قدیمی!

دکوراسیون حمام

اشتباهات رایج بازسازی: تحقیق کم

طبق گفته یکی دیگر از این کارشناسان، برای مثال در رابطه با دکوراسیون حمام، بسیار اهمیت دارد که در هنگام انتخاب محصولات شیمیایی تمام دقت خود را به کار برید:

“15 سال پیش که لایه های ضد آب، تازه وارد بازار شده بودند و طرفداران خود را پیدا کرده بودند، بسیار رایج بود که از محصولاتی از جنس قیر طبیعی استفاده شود، در این میان ما لایه هایی فاقد آکریلیک و دارای غشاء پولی اورتان یافتیم که ادعا می کرد تا 300 درصد قابلیت ارتجاعی دارد؛ بنابراین شروع به استفاده از محصولاتی کردیم که رنگ داشتند و با این فرض که هرچه ضخیم تر باشد بهتر است، ضخامتش را دو برابر نمودیم. 4 سال بعد با حرکت کاشی ها مواجه شدیم. بعد از بررسی متوجه شدیم که هوای موجود در حمام با چسب دیوارها واکنش نشان داده و تاثیر آن را از بین برده است؛ بنابراین مجبور شدیم با خرج خودمان دوباره آن حمام را بازسازی نماییم".

چگونگی اجتناب از این کار:

این مسئله باعث شد تا بفهمیم که مواد شیمیایی بسیاری وجود دارند که در حمام مورد استفاده قرار می گیرند، اما در زمان انتخاب آنها حتما باید به این نکته نیز توجه کنیم که آیا با یکدیگر سازگاری دارند یا نه تا دچار نتایجی مشابه این موضوع نگردیم؛ بنابراین نکته ای که در اینجا ذکر می کنیم این است که قبل از تهیه محصولات خود، حتما در مورد آنها بررسی های لازم را انجام دهید. در زمان انتخاب محصولات ضد آب نیز علاوه بر این کار سعی کنید به دنبال شرکت هایی باشید که محصولات خود را ضمانت می کنند.

کابینت آشپزخانه

اشتباهات رایج بازسازی: توجه نکردن به بودجه موجود

یکی دیگر از اشتباهات رایج بازسازی که معمولا در بازسازی ساختمان صورت می گیرد این است که افراد بودجه ای غیر واقعی تعیین می کنند.

یکی دیگر از این متخصصان می گوید:" من به این حقیقت دست یافته ام که مشتریانی که صادق نیستند، بودجه نامحدودی نیز تعیین می کنند. آنها باید براساس هزینه و بودجه ای که دارند، انتخاب های خود را اولویت بندی نمایند".

چگونگی اجتناب از این کار:

قبل از اینکه هزینه ای را پرداخت کنید، اطمینان خاطر پیدا کنید که متخصص شما کارش را به خوبی انجام خواهد داد؛ معمار، طراح داخلی، سازنده قابل اعتماد و غیره. این کار به شما کمک می کند تا به تصویری کلی و جامع از نوسازی خود دست یابید و تا حدی نیز مانع اشتباهات رایج در این کار می گردد. درست است که ممکن است این کار هزینه بیشتری برایتان رقم بزند، اما طبیعتا از مخارج هنگفت ناشی از تصحیح اشتباهات، بسیار کمتر خواهد بود.

مطلب مرتبط: هزینه بازسازی ساختمان را چگونه تخمین بزنیم؟

دکوراسیون حمام مدرن

اشتباهات رایج بازسازی: توجه نکردن به محل ساختمان

طبق گفته یکی از متخصصان، حتی این امکان وجود دارد که قبل از شروع نوسازی خانه خود نیز مرتکب اشتباهی شوید:

" اشتباهی که من مرتکب آن شدم این است که خانه ای خریداری کردم که در خیابانی اصلی بود. مسئله ای که در این شرایط به وجود می آید این است که زمانی که افراد، خانه خود را آرام و ساکت می کنند تا بتوانند به راحتی استراحت نمایند، با وجود سکوتی که در خانه وجود دارد، خیابانی پر از سر و صدا و شلوغی در کنار آنهاست که آرامش و سکوت را از آنها خواهد گرفت. در چنین شرایطی شاید دیگر اینکه چقدر در نوسازی خانه خود به روز عمل کرده اید نیز به چشم نخواهد آمد.

چگونگی اجتناب از این کار:

فکر نمی کنید یکی از دلایل این اشتباه عجله کردن شما باشد؟ هر ملکی که می بینید لزوما برای شما گزینه مناسبی به حساب نمی آید؛ بنابراین قبل از انتخاب خانه خود، باید به نکاتی مثل بازار خرید، منطقه ای که در آن وجود دارد و هم چنین بودجه خود توجه نموده و آنها را بررسی کرده باشید. در این شرایط اطمینان خاطر پیدا کنید که در نوسازی خانه خود موفق خواهید بود.

رایج ترین اشتباهات بازسازی ساختمان

اگر شما نیز به فکر بازسازی و نوسازی ساختمان خود هستید، به اهالی فن چیدانه در زمینه بازسازی و دکوراسیون سر بزنید تا از اشتباهات رایج بازسازی در اما باشید.

منبع: Houzz |مترجم: طلوع حقیقت 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه