گیاهان آپارتمانی سمی، 7 گیاهی که برای حیوانات و انسان خطر دارند!

گیاهان آپارتمانی سمی، 7 گیاهی که برای حیوانات و انسان خطر دارند!

گیاهان آپارتمانی با تمام زیبایی و سرسبزی که دارند، ممکن است خطرناک باشند. گیاهانی که بسیاری از ما در خانه خود آنها را نگه‌داری می‌کنیم و شاید ندانیم که سمی هستند. این موضوع برای خانه‌هایی که کودکان یا حیوانات خانگی در آنها زندگی می‌کنند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در این مطلب با گیاهان آپارتمانی سمی بیشتر آشنا شوید.

گیاهان آپارتمانی سمی

قبلا در مورد معجزه گیاهان آپارتمانی برای سلامتی صحبت کردیم. با همه مزایایی که گیاهان آپارتمانی دارند، برخی از انواع آن سمی هستند و در صورتی که قسمتی از برگ یا ساقه این گیاهان خورده شود، باعث تورم گلو، تنگی نفس و در موارد شدید باعث مرگ افراد می‌شود. ولی صرفا وجود آنها در خانه یا محل کار مشکل ساز نیست. در ادامه تعدادی از این گیاهان را معرفی کرده‌ایم.

کی پلاس

1. پتوس

گیاهی رونده، مقاوم و زیبا که در اغلب خانه‌های ایرانی وجود دارد. پتوس گیاهی تصفیه‌کننده هواست ولی اغلب گونه‌های این گیاه سمی هستند. خوردن برگ یا ساقه پتوس باعث تحریک و خارش پوست، تورم زبان و لب‌ها و یا اسهال و استفراغ می‌شود.

 

2. دیفن باخیا

یکی از گیاهان آپارتمانی که اغلب افراد از سمی بودن آن آگاهند و فروشنده‌ها هنگام خرید، این موضوع را به مشتری می‌گویند. این گیاه جزو انواع گیاه آپارتمانی برگ پهن است و ممکن است بزرگ بودن برگ‌های آن توجه کودکان را به خود جلب کند. پس اگر در خانه کودک دارید حواستان به قرار گرفتن آن در دسترس کودکان باشد.

 

3. گیاه برگ انجیری

یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی که برگ‌هایی چرمی و سوراخ‌دار دارد. برگ انجیری مقاوم است و رشد سریعی دارد. این گیاه میوه‌ای شبیه به خیار دارد که بسیار سمی است. خوردن میوه نارس آن باعث سرگیجه، تهوع و خارش گلو و سوزش زبان و لب‌ها می‌شود.

 

4. سینگونیوم

گیاهی مقاوم و پرطرفدار است که جزو گیاهان سمی و خطرناک قرار می‌گیرد. شاخه‌های این گیاه کریستال‌های اگزالات کلسیم دارد و تماس با آن باعث خارش، سوزش و التهابات پوستی می‌شود. خوردن سینگونیوم دل درد و استفراغ ایجاد می‌کند. این گیاه را دور از دسترس کودکان و حیوانات قرار دهید.

 

5. آلوئه ورا

عجیب است که گیاهی که به عنوان نوشیدنی و دسر مورد استفاده قرار می‌گیرد، جزو لیست گیاهان آپارتمانی سمی باشد. لازم نیست نوشیدنی و دسرهای مورد علاقه خود را حذف کنید، چرا که خوردن آنها در حد معمول مشکلی ایجاد نمی‌کند. مصرف زیاد و مداوم عصاره برگ‌ها و لاتکس آن باعث مسمومیت می‌شود.

 

6. سانسوریا

یکی دیگر از گیاهان تصفیه کننده هواست که جزو گیاهان آپارتمانی سمی قرار دارد. اما جزو گیاهان کم خطر است که خوردن آن علائمی مانند سوزش و خارش زبان و گلو دارد. جالب است بدانید که این گیاه برای حیوانات خطرناک‌تر است.

 

7. زامیفولیا

گیاهی زیبا که در سالهای اخیر در خانه‌ها بیشتر دیده می‌شود. مقدار سمی بودن این گیاه کم است و عوارضی جدی و خطرناک ندارد. زامیفولیا همانقدر که برای انسان خطرناک است برای حیوانات هم خطر دارد. شیره این گیاه حساسیت‌زا است و بهتر است در برخورد با این گیاه از دستکش استفاده کنید.


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه