Chidaneh.com placeholder image

چگونه یخچال مرتب تری داشته باشیم؟

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: اگر برای آماده کردن غذا و استفاده از ناهار بسته بندی کرده خود عجله دارید، قطعا یک یخچال منظم و مرتب می تواند به شما کمک کرده و آرامش شما را بیشتر نماید. علاوه بر این، یک یخچال سازمان بندی شده و مرتب می تواند به تازه ماندن مواد غذایی شما کمک کند و باعث شود که آنها کمتر تحت تاثیر یکدیگر قرار بگیرند. با ما همراه باشید تا در این مطلب با راهکارهایی آشنا شویم که ما را برای داشتن چنین یخچال هایی همراهی می کند.

مرتب کردن یخچال

سرویس خواب بالسا

شروع تازه ای به یخچال خود ببخشید

قبل از اینکه به فروشگاه بروید و لوازم مورد نیاز خود را خریداری کنید، به سراغ یخچال خود رفته و آن را تمیز نمایید. شیشه های نمک و فلفل را برداشته، پایین کشوها را هم تمیز کنید و یخچال خود را از هرچیزی که دیگر تازه نیست و قدیمی شده پاک گردانید. بعد از این کار باید به سراغ در یخچال خود بروید و آنجا را هم تمیز کنید.

مطلب مرتبط: چگونه یخچال و فریزر خود را تمیز کنیم؟

پاکسازی یخچال

از سطل و سینی استفاده کنید تا یخچال مرتب تری داشته باشید

سینی های قابل جا به جایی را درآورید و به خوبی تمام آلودگی های آن را پاک کنید. فقط کافیست آن را داخل سینک انداخته و یا به ماشین ظرفشویی خود بسپارید. سطل ها هم می توانند در مرتب نگه داشتن وسایلی که می خواهید کنار یکدیگر باشند به شما کمک کنند.

مواد غذایی باقی مانده را راحت تر نگه دارید

با کمک چسب کاغذی و یک روان نویس، تمام مواد غذایی مورد نیاز خود را دسته بندی نمایید. با این کار می توانید به راحتی از هر مواد غذایی در زمانی که قابل استفاده است، بهره بگیرید.

دمای یخچال

دمای یخچال را به گونه ای تنظیم کنید که مواد غذایی تازه تر بمانند

درها و طبقات بالای یخچال، گرم ترین قسمت های آن، طبقات میانی دارای ثابت ترین دما و طبقات پایینی نیز سردترین قسمت های یخچال هستند. کشوهای یخچال هم معمولا نوعی تناسب و دمای کنترل شده تری دارند که می تواند در تازه تر نگه داشتن میوه و سبزیجات در مدت بیشتری به شما کمک کنند.

طبقه بندی یخچال

چه چیزی را در کجا نگه داریم:

  • طبقات بالا: غذاهای باقی مانده، اسنک ها و نوشیدنی ها
  • طبقات میانی: تخم مرغ، لبنیات و مواد گوشتی
  • طبقات پایینی: گوشت خام و ماهی
  • کشوهایی با رطوبت بالا: سبزیجات تازه
  • کشوهایی با رطوبت پایین تر: میوه های تازه
  • در: کره، پنیر تازه، آب میوه ای طبیعی و داروهای گیاهی

مطلب مرتبط: تمیز کردن یخچال و بسته بندی مواد غذایی، راه حل های فوری!

آماده کردن مواد غذایی در یخچال

چگونه مواد غذایی را آماده کنیم:

  • زمانی که از فروشگاه به خانه بر می گردید، مواد غذایی را شستشو دهید تا در زمانی که فرصت ندارید، کار خود را جلو انداخته باشید. با توجه به اینکه رطوبت مانده در میوه و سبزیجات باعث پلاسیدن و کهنه شدن آنها می شود، قبل از قرار دادن آنها در یخچال، از خشک شدن کاملشان اطمینان پیدا کنید.
  • در مجموع دقت کنید که بعد از شستشوی فلفل دلمه ای، هویج و کرفس های خود، خشک شوند تا بتوانید آنها را درون یخچال بگذارید.
  • کاهوهای تازه ای را که شستشو می دهید را به آرامی در حوله قرار داده و بعد از اینکه کمی خشک شد، آنها را درون زیپ کیف و یا ظروف بزرگ نگهداری غذا قرار داده و در یخچال بگذارید.
  • اگر می خواهید سبزیجات و یا میوه های خود را خرد کنید، از ظروف بسته بندی شده غذا استفاده کرده و میوه و سبزیجات خرد شده خود را درون آنها قرار دهید.

سبزیجات در یخچال

سبزیجات تازه خود را چگونه نگهداری کنیم:

همه ما دوست داریم که در دکوراسیون آشپزخانه خود گلدان هایی از سبزی های تازه داشته باشیم. اگر شما هم باغچه ای از سبزیجا دارویی دارید فقط میزانی که لازم دارید را برداشته و استفاده کنید. با کمک این روش ها کمک کنید تا گیاهان و سبزیجاتی را پرورش دهید که تا جایی که امکان دارد عمر طولانی داشته باشند.

  • ریحان تازه و گشنیز را مانند دسته گلی بچینید: پایین ساقه های آنها را قطع کنید و آنها را درون لیوان آبی قرار دهید و آن را بر روی کابینت خود بگذارید. این کار به شما کمک می کند تا گیاهی تازه و همراه با ریشه قوی و عمر طولانی تری داشته باشید( مثل جعفری)
  • بسته بندی های کوچک تری را تهیه کرده و سبزیجات خود را درون آنها قرار دهید. آنها را درون کیسه های پلاستیکی جمع آوری کرده و در در یخچال خود نگهداری کنید.

اگر شما هم به فکر کاشت سبزیجات در آشپزخانه خود هستید به این مطالب نیز سری بزنید:

مرتب سازی یخچال

چه چیزهایی را در یخچال خود نگهداری نکنیم:

اگر یخچال شما بیش از حد پر شده است، باید به این توجه کنید که می توانید برخی از مواد غذایی خود را درون فضایی سرد و تاریک و یا روی کابینت خود قرار دهید.

  • موز، آووکادو . هرمیوه دیگری را که نیاز به رسیدن دارد را می توانید خارج از یخچال نیز نگه دارید.
  • گوجه فرنگی، هندوانه، خربزه، انواع توت و… را می توانید تا دو روز بعد از خریداری کردنشان در خارج از یخچال نیز نگه دارید، اما اگر می خواهید عمر طولانی تری دشته باشند، بهتر است آنها را در یخچال نگه داری کنید.
  • روغن، قهوه، نان، سیب زمینی، پیاز و سیر را در یک فضایی خنک و تاریک نگهداری نمایید.

پاکسازی هفتگی یخچال

برخی کارهای معمول هفتگی خود را انجام دهید

زمانی که برای برنامه غذایی وعده شام خود در طول هفته فکر می کنید، طبیعی است که به سراغ یخچال بروید و به محتویات آن سری بزنید. این زمان بهترین فرصتی است که به سراغ باقی مانده های بدون استفاده غذای خود بروید و کمی طبقات یخچال خود را پاکسازی نمایید.

برای اینکه دکوراسیونِ قلب خانه خود را سازمان دهی کرده و آشپزخانه ای نمونه داشته باشید به این دو بخش سری بزنید:

منبع: Houzz |مترجم: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه