Chidaneh.com placeholder image

ساختمانی از 900 صندلی پلاستیکی، باورکردنی نیست!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای اداری: صدها نفر از صندلی های پلاستیکی سیاه و سفید معمولی استفاده می کنند، اما شرکت طراحی Chybik+Kristof با کمک این صندلی ها کار خارق العاده ای انجام داده و آنها را در شمایل چادر عظیم و غول پیکری ارائه نموده است. نمایشگاهی که پیش از این برپا شده بود نیازمند به روز رسانی بود؛ چراکه مفهوم خاص و مرتبطی نسبت به ارتباط بصری با شرکت و یا محصولاتشان نداشت؛ بنابراین در این نمایشگاه سعی شد تا بیشترین ارتباط و نمود از شرکت و محصولاتش به نمایش گذاشته شود.

پیش از این، شرکت طراحی مبلمان MY DVA Group با طنز و مزاح به این شرکت خطاب کرده بود که کارشان را به صورت رایگان و یا با قیمتی بسیار پایین ارائه دهند؛ بنابراین با کمی خلاقیت و تفکر به این راه حل رسیدند که برای داشتن نمای مجسمه ای در بنای اصلی به حداقل تداخل برسند.

chidaneh ad banner

مطلب مرتبط: از صفر تا صد طراحی غرفه های نمایشگاهی

شرکت chybrik + Kristof  با کمک 900 صندلی پلاستیکی مشکی رنگ که هزینه ای برابر با دو و نیم میلیون پوند برایشان داشت، روکش و چادری را برای بنای خود دست و پا نمودند.

900 صندلی پلاستیکی

ویژگی طراحی جدید و جالبی که شامل حال این کار می شد این بود که حرکت تبلیغاتی ای شکل گرفت که علاوه بر معرفی شرکت و محصولات آن، نوعی طنز و شوخ طبعی نیز برای مخاطب ایجاد می نمود.

مطلب مرتبط: ۸ ایده خلاقانه برای طراحی غرفه های نمایشگاهی

Ondrej Chybik می گوید: « ما شرکتی جوان و پرانرژی هستیم؛ بنابراین باید در کارها و تبلیغاتمان نوعی طنز و احساس مثبت به جا بگذاریم، اما این را نیز باید بدانید که این کار و مسیر هوشمندانه، تنها شامل حال بخش هایی از به اشتراک گذاشتن عملکرد ساختمان ها می شود».

نمای بیرونی ساختمان

صندلی ها از سه طرف، دایره هایی با قطر 550 متر را با زاویه هایی از جعبه های مشکی رنگی که بیرون آمده اند، احاطه نموده اند. این بنای موضوعی در حومه Vinohrady و ملکی در Brno وجود دارد که در سال 1980 ساخته شده است. ساختار اصلی این نمایشگاه نیز در سال 1990 و در راستای ساختمان های تجاری محلی آن حوزه بنا شده است.

Michal Kristof می گوید: « ساختمان های همسایه این بنا، مسکونی اند و به سال 1980 ساخته شده اند. رویکرد کار ما نیز بسیار خاص بوده و فعالیتمان با تمرکز بر تولیدات مشتریان و ارتباط با معماری، پیش می رود».

Chybik نیز در ادامه صحبت های او اضافه کرد: « ساکنان این محل در رابطه با کار ما کنجکاوی بسیاری دارند. آنها در ابتدا شروع به صحبت در رابطه با ساختمان می کنند که همین مسئله باعث می شود تا ما نیز به شروع گفتمان علاقه پیدا کنیم و به طور طبیعی در رابطه با معماری و طراحی با آنها به گفت و گو بنشینیم».

مطلب مرتبط: طراحی پاویون آجری با الهام از طاق های سنتی ایرانی!

نمایشگاهی از 900 صندلی

این شرکت از صندلی های استاندارد Vicenza استفاده می کند که به شکل منظمی به ارائه خدمات می پردازند. این صندلی های فردی قابل جا به جایی از اسکلت بزرگ فلزی ساخته شده اند که بر روی نمای ساختمان متصل گشتند. هر کدام از این صندلی ها در زمان پاکسازی ساختمان حدود یک یا دو بار در سال تعویض می گردند.

مطلب مرنبط: نمایشگاه خودرو در تهرانپارس با طراحی ویترین سه بعدی

نمای داخلی ساختمان

نمای داخلی ساختمان برای برپایی اتاق های کارِ باز به همراه دفاتر اطرافش که کارکنان را پنهان نگه دارد، کاملا آماده شده است.

مطلب مرتبط: ۱۰ ایده خیره کننده برای طراحی غرفه های نمایشگاهی

دکوراسیون نمای داخلی ساختمان

زمین نمایشگاه، فضای مرکزی بازی است که از جنس بتن بوده و سفید رنگ است. دیوارهای اتاق کارکنان از پارتیشن های پلی کربنیت است که در امتداد فضای گالری واقع شده اند.

دکوراسیونی از سه فضای دایره ای شکل

در این بنا، سه فضای دایره شکلی که با پرده های سفید رنگ مشخص شده اند، دیده می شود که در آنها مبلمان مدارس، شرکت ها و عناصر طراحی وجود دارد. پرده های این فضاها را می توان به نسبت میزان نورشان، باز و بسته نمود.

مطلب مرتبط: رقص پارچه ها در طراحی داخلی گالری پارچه قزوین!

با عملکرد فضای داخلی این نمایشگاه، میزان درصد نور کمی وارد بنا می شود؛ بنابراین معماران توانستند از طراحی فضای بیرونی، بیشترین استفاده را نمایند.

طراحی این نمایشگاه بسیار انعطاف پذیر است؛ بدان معنا که می توان آن را بر اساس رویدادها و نمایشگاه های مختلف تنظیم کرده و مورد استفاده قرار داد.

پروژه طراحی صنعتی پیشین Chybik + Kristof کافه ای بود که از بلوک های از پیش ساخته شده کارخانه ساخت و ساز  KOMA Modular ساخته شده بود. بعد از اینکه این شرکت راه اندازی شد برای غرفه ای در نمایشگاه جهانی میلان در سال 2015 نیز از قطعات Modular استفاده نمود.

اهالی فن چیدانه نیز برای شرکت ها و ساختمان های اداری شما پیشنهادهای هیجان انگیزی دارد:

منبع: dezeen |مترجم: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه