Chidaneh.com placeholder image

9 ایده برای طراحی کتابخانه در اتاق نشیمن

به قلم: تحریریه چیدانه

کتاب خانه و اتاق کار :کتابخانه‌ها فضاهای بسیار خوبی برای تنوع بخشیدن و زیباتر کردن خانه هستند. اما گاهی استفاده از وسایل تزئینی مختلف در کتابخانه‌ها باعث ایجاد جلوه‌ای بی‌نظم و به‌هم‌ریخته می‌شود و سبب می‌شود تا ما خیلی به کتابخانه‌ها و طراحی آن‌ها فکر نکنیم. اما زود منصرف نشوید. ایده‌های زیادی برای طراحی کتابخانه‌ها در خانه وجود دارند. ما در این مطلب 9 ایده‌ جذاب را در این زمینه به شما معرفی می‌کنیم.

برای دیدن مطالب دکوراسیون کتاب خانه و اتاق کار می توانید به اینجا مراجعه کنید.

سرویس خواب بالسا

اضافه کردن آینه در کتابخانه

در این خانه زیبا که در ایالت کالیفرنیا قرار دارد ، آینه‌ها در قسمت پشت کتابخانه‌های پیش‌ساخته نصب شده‌اند و به دیوار عمق اضافه کرده‌اند.‌

 

نمایش آثار هنری در کتابخانه

این پرتره توسط پیتر راجرز طراحی شده است و در کتابخانه، آویزان شده است. «این اتاق نور زیادی نداشت، بنابراین تصمیم گرفتند تا این فضا را تبدیل به فضایی دنج و شبیه اتاق‌های پرتره به سبک انگلیسی کنند . این اتاق شاید مضحک به نظر برسد اما بامزه است.»  

 

استفاده از رنگ

دیوارهای این اتاق به رنگ آبی طاووسی براق درآمده‌اند و به این کتابخانه عمق و زیبایی اضافه کرده‌اند. طراح این خانه، این اتاق و سراسر خانه را از رنگ پر کرده است تا ساکنان آن در زمستان‌های طولانی شیکاگو احساس خوبی داشته باشند.  

 

اضافه کردن جزئیات گرافیکی

یک طرح جناغی به این اتاق نشیمن که در خانه‌ای در میدان پارک  قرار دارد زیبایی خاصی اضافه کرده است. «در اتاق مهمی مانند اتاق نشیمن، کتابخانه‌ها باید طراحی خاصی و زیبایی داشته باشند.»

 

خالی گذاشتن کتابخانه

در این اتاق نشیمن، استفاده از رنگ نارنجی باعث شده است  تا جزئیات کتابخانه به خوبی به چشم بیاید و توجه را جلب کند. « طراح این خانه به دنبال رنگ سیری بوده است تا آن را به این فضا اضافه کند. این کتابخانه نارنجی بیش‌تر شبیه یک اثر هنری شد تا فضایی که قرار است در آن چیزهایی گذاشته شود. یکی از اشتباهات بزرگی که افراد در طراحی می‌کنند این است که دنیای خود را با اشیای بسیار زیادی شلوغ و بی‌نظم می‌کنند.»

 

چندکاره کردن کتابخانه

این کتابخانه برای اهداف مختلفی استفاده شده است. در قفسه‌های مختلف این کتابخانه گل، آینه، کتاب ، و چندین و چند وسیله دیگر قرار داده شده‌اند.

 

هماهنگی میان رنگ‌ها

یکی از راه‌های ساده برای طراحی کتابخانه‌ها ایجاد هماهنگی میان رنگ‌های کتاب‌ها است. با استفاده از این روش کتاب خانه با نظم بیشتری به چشم می آید.

 

استفاده از کاغذدیواری

این کتابخانه با استفاده از کاغذدیواری به قفسه‌های آن طراحی و رنگ به آن اضافه شده است و فضای کلی اتاق پرانرژی شده است. برای ایجاد هماهنگی با دیگر اجزای اتاق پرده‌ها و نوار حاشیه صندلی دارای طرحی هماهنگ با کاغذدیواری هستند.

برای دیدن عکس های بیشتر دکوراسیون کتاب خانه و اتاق کار می توانید به گالری عکس چیدانه مراجعه کنید. 

منبع : housebeautiful | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
arash در تاریخ 19 شهریور 1393
ایده های خوبین شاید اینطوری علاقه بیشتری به کتاب خوند پیدا کنم ( :
nazanin kd در تاریخ 22 شهریور 1393
استفاده از کاغذ دیواری داخل قفسه ها ایده نابی هستش.خوشم اومد

ثبت دیدگاه