Chidaneh.com placeholder image

طراحی آپارتمانی 40 متری با تمام امکانات یک خانه بزرگ!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای کوچکاین آپارتمان کوچک در شهر بوداپست قرار دارد و مساحت آن فقط 40 متر مربع است. فضای زیادی در این خانه وجود ندارد که بتوان آن را طراحی کرد. اما با تعداد اندکی فضاهای نگهدارنده هوشمندانه و چند وسیله خاص و زیبا، می توان این آپارتمان قدیمی را تبدیل به یک ساختمان مدرن و نو کنند.
 

تابلو فرش ریحان

اتاق نشیمن کوچک این خانه فضای کافی برای این نیمکت و کاناپه مینی‌مالیستی دارد، اما این چراغ پایه‌دار که در گوشه اتاق گرفته است، بسیار جلب توجه می کند و به هیچ وجه نمی‌توان از آن چشم برداشت. اگر به طراحی مینیمال علاقه مندید مطلب طراحی مینی مالیستی خانه ای مناسب مستاجران، را به شما پیشنهاد می کنیم.
 

تابلوی نقاشی بزرگ اثر هنرمند معاصر مجارستانی، نیز عنصر مرکزی و محوری اتاق نشیمن است. این تابلو زیبا در بالای نشمین ال شکل اتاق نشیمن قرار گرفته است.

کمد دیواری اتاق که با پیروی از سبک مینیمال و بدون دستگیر طراحی شده، با یک لمس باز می شود.

 

در این آپارتمان نقلی دلیلی ندارد که اتاق‌خواب خیلی از تخت‌خواب بزرگ‌تر باشد. اگر شما نیز در یک اپارتمان نقلی زندگی می کنید یا یک طراح داخلی هستید که در حال طراحی یک اتاق خواب کوچک است مطلب 10 نکته مهم در طراحی اتاق خواب های کوچک، را حتما بخوانید.

 

اما حضور یک تابلوی نقاشی پاپ آرت که در فضا می‌درخشد به این اتاق یک شخصیت ویژه‌ای می‌دهد.
 

یک دیوار شیشه‌ای سیاه رنگ فضای نشیمن را از آشپزخانه، بدون این‌که فضایی را محدود کند یا مانعی ایجاد کند، جدا می‌کند.
 

چهارپایه‌های جلوی بار از نظر سبک طراحی شبیه هم هستند اما هر کدام رنگ متفاوتی دارند. استفاده از رنگ‌های متفاوت باعث شده است تا حس موجود در فضای غذاخوری متنوع و دل‌باز شود.

نورهای موضعی خیلی هوشمندانه بر روی وسایل خاص و زیبا مانند صندلی‌ها و پیش‌خان‌های لطیف قرار گرفته‌اند.
 

در این عکس شما نمایی از فضای کار کردن را می‌بینید که در پشت آشپزخانه واقع شده است.
 

اتاق کار این خانه بخشی از آشپزخانه است، اما به گونه‌ای در فضا طراحی شده و جای گرفته است که فضای نشمین منظم و پاکیزه به نظر می‌رسد. هم‌چنین در این عکس می‌توانید فضاهای نگهدارنده متعدد موجود در کابینت‌های آشپزخانه را مشاهده کنید.

 

دیوار شیشه‌ای بازتابنده، کولر گازی را نیز در یک سمت خود (و تلویزیون را در سمت دیگر خود) جای داده است، بنابراین این دیوار علاوه بر ایجاد نوعی زیبایی بصری بسیار کارآمد نیز هست.

حمام این خانه یک «حمام کلاسیک» نیست، بلکه بیش‌تر یک توالت کوچک است که از دوش و سینک جدا شده است. مطلب استفاده بهینه از فضا در یک آپارتمان کوچک می تواند ایده های فوق العاده ای در اختیار شما  قرار دهد.

نورپردازی نواری به فضا جلوه‌ای زنده، زیبا، و بسیار مدرن داده است و در واقع  یک  رختشوی خانه کوچک ایجاد کرده است. شاید بسیاری از ما لزوم رختشویخانه را در خانه درک نکنیم اگر شما هم جزو این افراد هستید مطلب فضاهای مهمی که کمتر به آن توجه می کنیم را به شما توصیه می کنیم.

هم‌چنین در کنار سینک، طراحان یک ماشین لباس‌شویی و یک خشک‌کن در پشت یک در متحرک پنهان کرده‌اند. با این حساب شرکت طراح در یک فضای 40 متری تمام امکانات یک زندگی راحت را فراهم کرده است. مطلب زندگی در آپاتمان کمتر 24 متر را نیز می توانید بخوانید.

     

منبع: home-designing | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
Parastoo_S در تاریخ 27 شهریور 1393
عاااااااااالی بود به این میگن طراحی، طراحیش هم مفید بود هم همه چیز درجای خودش و منظم بود!
s.mostafavi_2552 در تاریخ 01 مهر 1393
عالی ممنون لطفا باز هم این مطالب زا در سایت قرار دهید
ایما در تاریخ 03 بهمن 1394
فوق العاده است. با این همه دید متفاوت، تصویر خانه ای بزرگ و جادار به دست میدهد. به خصوص از نظر هماهنگی در طراحی و کاربرد مواد مناسب با آن.

ثبت دیدگاه