تزیین سفره افطار، رمضان در خانه سه بانوی خوش‌ذوق!

تزیین سفره افطار، رمضان در خانه سه بانوی خوش‌ذوق!

به قلم: تحریریه چیدانه

ماه رمضان با خود عطر و بوی دیگری می‌آورد؛ یاد ربنای زمان اذان که می‌افتم قلبم به تپش درمی‌آید. یادش به‌خیر آن روزها که اولین روزه ماه را در خانه مادربزرگ باز می‌کردیم، چه هیجان و ذوقی از صبح در دل کوچکم بود. تزیین سفره افطار رنگین هم هرگز از خاطرم پاک نمی‌شود. این سنت قدیمی که با فرهنگ ایرانی هم عجین شده، برای همه ما یادآور خاطره‌های زیبا است. در این مطلب از چیدانه، سه بانوی خوش‌ذوق اینستاگرامر از چیدمان سفره افطار خود برایمان می‌گویند.

چیدمان افطار

قالیشویی ادیب

چیدمان سفره افطار با طعمی از سنت ایرانی

بهاره عالی: “من تحصیلاتم را در رشته علوم آزمایشگاهی ادامه دادم. در حال حاضر هم شاغل و متأهل هستم. آشپزی را بسیار دوست دارم و وسایل، ظروف و زندگی سنتی را هم بسیار می‌پسندم".

مطلب خواندنی: عرقیات ماه رمضان، با اینا میشه راحت‌تر روزه گرفت!

صفحه اینستاگرام: bahareaali

لوازم سنتی و قدیمی با چیدمان سنتی ایرانی در سفره پرمهر بهاره دیده می‌شود. لاله‌ها و سینی چای از وسایل قدیمی و سی‌ساله‌ای است که مادرش به او داده است. همه دوستان و آشنایان می‌دانند که او به صنایع‌دستی علاقه زیادی دارد و به همین دلیل، ظرف آش هدیه‌ای از طرف خواهرش است که از مغازه صنایع‌دستی در هفت‌تیر آن را تهیه‌کرده است. برش‌های منظم نان، هندوانه و خوراکی‌های متنوع، خاطره یک افطاری به‌یادماندنی را در ذهن باقی می‌گذارد.

چیدمان افطار

سفره افطار

تزیین زولبیا بامیه افطار، سفره‌ای از جنس دعا

غزل محمدی سربند: “من متولد سال هفتاد و سه و دانشجوی ژنتیک هستم. به‌طورکلی ماه رمضان برای من حس و حال خوبی دارد. شنیدن صدای دعای سحر، کافی است تا کل روز را شارژ باشم. همینطور شنیدن صدای ربنا، قبل از اذان آقای مؤذن‌زاده هم می‌تواند ماه رمضانِ خاطره‌انگیز و شیرینی را برایم رقم بزند.

فینگرفودهای ماه رمضان را بشناس: 8 فینگرفود رمضان، مناسب برای افطار و سحر!

صفحه اینستاگرام: ghazzal_

همیشه سفره را من می‌چینم. حتی در مهمانی‌های افطار خانه مادربزرگم و طبق چیزی که روزه‌دار لازم دارد تا روزه‌اش را باز کند، جلوی هرکسی چای یا آب جوش می‌گذارم. وقت ماه رمضان یاد حرف استادم می‌افتم که می‌گفتند: در شب‌های عزیز، اول برای همسایه دعا کن بعد خودت. چراکه خدا صدای تو را سریع‌تر خواهد شنید. چقدر خوب است هنگام دعا خواندن یاد بقیه هم باشیم".

سفره افطار

تزیین سفره افطار

تزیین سفره افطار در نصف جهان

آفاق امینی: “من مادر دو دختر کوچکی هستم که بیشترین زمان روزم را با آنها سپری می‌کنم. به کارهای هنری علاقه بسیار زیادی دارم و همراه مادرم در این زمینه فعالیت می‌کنم. این روزها دختر بزرگ‌ترم در پختن غذا و چیدن میز کمکم می‌کند و همین موضوع من را به پختن غذاهای متنوع و چیدن زیباتر سفره افطاری تشویق کرده است".

صفحه اینستاگرام: afagh.a

هر سفره افطار، حال و هوای خاص خودش را دارد. با وجود اینکه بسیاری از مواد خوراکی مشابه یکدیگرند، ولی هرکدام با زمینه فکری و تزیینات خاصی بر سر سفره گذاشته می‌شوند. جالب است بدانید که لیوان‌های شربتی که در سفره آفاق می‌بینید، جهیزیه مادرش است که حالا برای اوست.

مطلب پیشنهادی: تزیین شله‌زرد ماه رمضان | تزیین حلوا یادت نره!

تزیین سفره افطار

تزیین سفره افطار

تزیین سفره افطار ماه رمضان

تزیین سفره افطار ماه مبارک رمضان

تزیین سفره افطاری رمضان

در پایان

سه بانوی هنرمند و خوش‌ذوق ایرانی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند؛ تجربیاتشان از تزیین سفره افطار ماه مبارک رمضان را با ما به اشتراک گذاشتند. شما هم اگر سوالی در مورد دکوراسیون، چیدمان و تزیینات مجالس دارید؛ با ما در میان بگذارید. همچنین برای چیدمان میز غذای خود از ویترین کالای چیدانه، ظروف پذیرایی مناسب را تهیه کنید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: صدف حقیقت

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه