Chidaneh.com placeholder image

25 پلان باز برای بزرگ شدن آپارتمان های کوچک!

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفند های دکوراسیون: مزایای زیادی در زندگی کردن بدون دیوارها وجود دارد، هم دیوارهایی که میان خودمان و دیگران قرار می‌دهیم و هم دیوارهایی که بین اتاق نشیمن و آشپزخانه می‌گذاریم. داشتن نقشه‌ای باز به خصوص در آپارتمان های کوچک باعث می‌شود که شما احساس کنید فضای بیش‌تری در اختیار دارید و انتخاب‌های بیش‌تری برای طراحی داخلی خانه خود پیدا می‌کنید. خواه هم‌اکنون خانه شما دارای فضای بازی است و خواه به دنبال چنین فضایی هستید، این مطلب را بخوانید و از اتاق‌های زیبا و باز آن برای طراحی خانه خود الهام بگیرید.
 

تابلو فرش ریحان

1) طراحی باز این فضا این امکان را فراهم می‌کند که طرح رنگی موجود در آشپزخانه- بتن‌های خاکستری با مقدار کمی رنگ قرمز- در اتاق نشیمن نیز امتداد پیدا کند و کلیت فضا یکدست و یکپارچه شود. برای گرفتن ایده در طراحی خانه خود می توانید مطلب، 11 نکته در مورد استفاده از رنگ در فضاهای کوچک را در چیدانه مطالعه کنید.
 

2) بافت‌های موجود در این آپارتمان واقعا فضایی زیبا و خاص را به وجود آورده‌اند. از سقف گرفته تا قالیچه پرزدار، تمام سطوح زیبا و چشم‌گیر هستند و هماهنگی بسیار خوبی با هم دارند.
 

3) در این آپارتمان به جای این‌که فضای آشپزخانه کاملا باز طراحی شود، از دیوار نیمه استفاده شده است، در نتیجه استراحت در اتاق نشیمن تداخلی با کار کردن در آشپزخانه پیدا نمی‌کند و این دو فضا اگرچه دارای نقشه بازی هستند اما از هم جدایند.
 

4) در طراحی این فضا به معنای واقعی از هر سانتی‌متر مربع استفاده شده است. طراحی این خانه نشان می‌دهد که با یک چیدمان درست حتی در یک فضای کوچک هم می‌توان از مبلمان زیادی استفاده کرد. برایطراحی دکوراسیون خانه خود می توانید از مطلب، دکوراسیون آپارتمان های نقلی در چیدانه ایده بگیرید.
 

5) این کاناپه‌ جذاب و خاص نقطه کانونی این فضای وسیع و چشم‌گیر است. قطعه‌های مختلف این مبلمان را بسته به نیاز می‌توان کنار هم چید و از آن استفاده‌هایی مانند استراحت کردن، چرت زدن، و یا فقط نشستن کرد. چنین ایده‌ای باعث می‌شود تا بتوان از یک فضای مشخص استفاده‌های متعددی کرد.
 

6) استفاده از رنگ سفید در همه دیوارها، کابینت‌ها، و حتی سقف باعث شده است تا این فضا بزرگ‌تر به نظر برسد.
 

7) در این فضا این کاناپه راحت و مدرن نقش دیوار بین اتاق نشیمن و آشپزخانه را بازی می‌کند. در طراحی معاصر چیدمان مبلمان نکته‌ای بسیار مهم و حیاتی است.

8) وقتی در فضا دیواری وجود ندارد، استفاده از یک چراغ آویز مانند چراغ هندسی عکس بالا، شیوه بسیار خوبی برای تعیین محدوده میز غذاخوری  از دیگر قسمت‌های خانه است. 
 

9) خطوط نرم موجود در این آپارتمان چشم شما را به سمت یک بالکن فوق‌العاده زیبا هدایت می‌کند.
 

10) یک قالیچه با خطوط مورب و زیگزاگی به این فضای باز حس و حالی لطیف و زنانه داده است.
 

11) در این فضای کوچک هم استفاده هوشمندانه از یک مبل دونفره به عنوان تقسیم‌کننده دو فضا را مشاهده می‌کنید.
 

12) استفاده کفپوش‌های چوبی با رنگ روشن در این فضا باعث شده است تا نورهای مصنوعی و نور طبیعی در فضا انعکاس یابند و این ساختمان بزرگ‌تر به نظر برسد.
 

13) استفاده از چراغ‌های آویز، آثار هنری، و یک پیش‌خان در آشپزخانه باعث شده است تا بدون این‌که در این خانه دیواری به کار رود، محدوده فضاهای مختلف مشخص شود.
 

14) استفاده از رنگ سفید در کنار رنگ خاکستری باعث می‌شود تا فضای کوچک شما بزرگ‌تر و مدرن به نظر برسد.
 

15) مانند برخی از نمونه‌های موجود در این مطلب، یک قالیچه می‌تواند نقش یک دیوار را بازی کند و از این طریق فضاهای مختلف خانه از هم جدا شوند.
 

16) در این خانه فضای آشپزخانه و اتاق نشیمن از هم جدا نشده‌اند و یکسره هستند، اما از یک در شیشه‌ای استفاده شده تا فضای عمومی خانه از اتاق‌خواب جدا شود. این ایده نیز ایده‌ای هوشمندانه و کاربردی و اجرای آن بسیار راحت است.
 

17) اگر چنین کاناپه زیبایی در خانه دارید، می‌توانید آن را به گونه‌ای در فضا قرار دهید که وقتی مهمانان در فضای غذاخوری هستند نیز در معرض دید آن‌ها باشد.
 

18) شاید نتوان چهار نفر را در این مبل دونفره کوچک قرار داد. اما این طراحی مناسب کسانی است که رفت‌وآمد زیادی با دیگران ندارند.
 

19) ارتفاع کم کاناپه و میز غذاخوری باعث شده است تا قفسه‌ها و سقف این خانه مرتفع‌تر به نظر برسند.
 

20) اگرچه کاناپه نقش تقسیم‌کننده دو فضا را در این خانه بازی می‌کند، اما عنصری که واقعا این فضا را متفاوت کرده است پله کوچک است. وجود پله باعث شده است که در یک فضای واحد دو سطح با دو ارتفاع مختلف ایجاد شده و از این طریق فضای خانه به دو قسمت متمایز تقسیم شود.
 

23) درهای شیشه‌ای متحرک در اتاق نشیمن و اتاق غذاخوری مشترک هستند و در کنار دیوار آجری سفید رنگ جلوه‌ای زیبا و مدرن به فضای داخلی این خانه داده‌اند.
 

24) شاید وجود یک نورگیر در این خانه خیلی برای تماشای تلویزیون مناسب نباشد، اما نور ورودی به فضای داخل خانه و نیز انعکاس آن توسط کفپوش‌های براق باعث می‌شود تا این فضا بزرگ‌تر به نظر برسد.
 

25) در نهایت، این آپارتمان مدرن و زیبا دارای درهای شیشه‌ای آکاردئونی است که باعث می‌شوند فضای بیرون خانه به تمامی وارد فضای داخلی شود و حسی از بی‌مرزی در فضا ایجاد شود.

آیا شما نیز نقشه های پلان باز را برای آپارتمان های کوچک می پسندید؟ می توانید نظرات خود را در بحث و گفتگو با دوستان چیدانه به بحث گذارید.

منبع: home-designing | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
avina در تاریخ 31 شهریور 1393
بنظرم واقعا بعضی از دکوراسیونها به هم نمی یومدن. هرچند که میشد از چیدمانون ایده خوبی گرفت

ثبت دیدگاه