Chidaneh.com placeholder image

تاثیر رنگ آشپزخانه در روحیات شما

به قلم: تحریریه چیدانه

آشپزخانه: رنگ‌های قرمز پرطراوت، نارنجی‌های برجسته و تیره، سبزهای کهربایی امروزه جای خود را در آشپزخانه‌های مدرن باز کرده‌اند، فقط باید تنالیته مناسب را پیدا کرد و از آن‌ها به به درستی استفاده کرد. آیا شما هم مایل به استفاده از رنگ‌های مختلف و ترکیب‌های رنگی گوناگون در آشپزخانه خانه خود هستید؟ در وب‌سایت‌های طراحی داخلی و معماری عکس‌های زیادی از آشپزخانه‌های مختلف وجود دارد، شما می‌توانید از این عکس‌ها ایده بگیرید و در طراحی آشپزخانه خود از آن‌ها استفاده کنید. این رنگ‌ها می‌توانند در قسمت‌هایی هم‌چون دیواره‌ها، جزیره‌ها، و کابینت‌های آشپزخانه به کار گرفته شوند. در این مطلب می‌خواهیم در مورد نحوه استفاده از رنگ‌های مختلف در آشپزخانه صحبت کنیم. 

سرویس خواب بالسا

رنگ قرمز در آشپزخانه

سایه‌های محرک رنگ قرمز اشتهای انسان را افزایش می‌دهند. اصولا رنگ قرمز به رنگ اشتهاآور مشهور است، به همین دلیل انتخاب بسیار خوبی برای خانواده‌هایی است که عاشق غذا پختن (و البته غذا خوردن) هستند. اما باید از رنگ قرمز گرم استفاده کرد یا رنگ قرمز سرد؟ و به چه میزانی؟ ‌پیش از انتخاب نهایی رنگ مورد نظر نمونه‌های رنگی مختلف را امتحان کرده و بادقت رنگ نهایی را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید برای این‌که رنگ قرمز به خوبی روی سطح بنشیند باید حداقل دو لایه از آن بر روی سطح قرار بگیرد.
 

رنگ نارنجی در آشپزخانه

مانند رنگ قرمز، رنگ نارنجی هم سریعا توجه را به خود جلب می‌کند و به همین دلیل مناسب فضاها و وسایلی است که دوست داریم به خوبی در خانه ما به چشم بیایند. هنگام استفاده از رنگ‌مایه‌های روشن دقت کنید، از آن‌جایی که گاهی رنگ نارنجی حس و حالی روشن دارد، بهتر است از رنگ‌های نارنجی‌ای استفاده کنید که در آن‌ها مقادیر اندکی رنگ قهوه‌ای یا زرد به کار رفته است. این کار باعث می‌شود رنگ نارنجی مورد نظر به زیبایی در فضا بدرخشد.

رنگ سبز در آشپزخانه

استفاده از رنگ سبز کمی دشوار و چالش‌برانگیز است. در حالی که سایه‌های درست و متناسب رنگ سبز جلوه‌ای شاداب و سرزنده دارند، سایه‌های نامتناسب آن جلوه‌ای تقریبا ناخوشایند دارند. این راهنمایی کمک زیادی به شما در انتخاب درست رنگ سبز می‌کند: رنگ سبزی را انتخاب کنید که شما را به یاد غذای سبز رنگ مورد علاقه‌یتان می‌اندازد.

رنگ آبی در آشپزخانه

این رنگ آرام و ملایم قادر است حس و حال نامنظم‌ترین و شلوغ‌ترین فضاها را هم آرام و ملایم کند. اما هنگام استفاده از این رنگ در آشپزخانه خانه خود بسیار دقت کنید، زیرا رنگ آبی ممکن است میل به غذا خوردن را کاهش دهد. به جای این‌که از این رنگ در مقادیر زیاد استفاده کنید، آن را در مقادیر اندک در فضاهایی چون جزیره، کابینت‌ها، و یا دیواره‌ها به کار بگیرید. 

رنگ سیاه در آشپزخانه

می‌دانید دلیل این‌که رنگ سیاه همیشه مد است چیست: این رنگ با هر فضا و هر رنگی به خوبی ترکیب می‌شود و کار کردن با آن ساده است. از این رنگ زیبا و دیدنی می‌توان هم در آشپزخانه‌های رنگی و هم در آشپزخانه‌های خنثی استفاده کرد. فقط باید کمی مراقب باشید: رنگ سیاه نور زیادی را به خود جذب می‌کند، به همین دلیل این رنگ اصلا مناسب آشپزخانه‌ای نیست که از نور طبیعی بی‌بهره است.

رنگ کابینت‌های آشپزخانه

اگر دیوار آشپزخانه خود را به رنگ جدیدی درآورده‌اید و از نتیجه آن راضی نیستید، رنگ کردن کابینت‌ها راه مقرون‌به‌صرفه و هوشمندانه‌ای است که فضای آشپزخانه شما را زیباتر کرده و مشکل شما را حل می‌کند. اما رنگ کردن کابینت‌ها خیلی هم ساده نیست و به کار زیادی نیاز دارد، به همین دلیل در هنگام انتخاب پالت رنگی دقت کرده و رنگ‌مایه‌هایی را انتخاب کنید که از دوست داشتن آن‌ها اطمینان دارید.

بافت و لکه‌های روی کابینت‌های آشپزخانه

آیا بین رنگ کردن کابینت‌های چوبی خود یا حفظ کردن آن‌ها به حالت زیبای فعلی تردید دارید؟ خوش‌بختانه راهی وجود دارد که هر دوی این دو مورد را یک‌جا دارد. لاک‌الکل‌کاری کابینت‌ها باعث می‌شود که به آشپزخانه شما یک لایه رنگی ظریف اضافه شود و در عین حال بافت و لکه‌های اصلی چوب‌ها از بین نروند.

ترکیب‌های رنگی در آشپزخانه

خبر خوب این است که اکنون قادرید که رنگ مورد نظر خود برای طراحی آشپزخانه را انتخاب کنید. اما خبر بد این است که این تازه اول کار است. اکنون باید در مورد رنگ‌های فرعی، مواد و مصالح، به کارگیری درست رنگ‌ها، و نیز ترکیب هوشمندانه آن‌ها فکر کنید و پس از این کارها است که آشپزخانه شما تبدیل به فضایی کامل و بدون نقص می‌شود.

شما می توانید خلاقیت های خود را در دکوراسیون در ایده های شمای چیدانه با دوستان چیدانه در میان بگذارید

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه