Chidaneh.com placeholder image

ترمیم ترک دیوار گچی، راه حل سریع و آسان!

به قلم: تحریریه چیدانه

از ما بپرسید: یکی از بزرگترین عیب هایی که می تواند بر زیبایی ظاهر دکوراسیون شما تاثیر به سزایی داشته باشد ترک های موجود بر روی دیوار است که بر اثر عوامل مختلفی بر روی دیوار ایجاد می شوند؛ به همین منظور در این مطلب از چیدانه می خواهیم پاسخ سوال یکی از همراهان چیدانه در رابطه با روش ترمیم ترک دیوار گچی در خانه را با شما در میان بگذاریم، شاید این سوال دغدغه شما عزیزان هم باشد، پس با ما همراه  باشید. 

تعمیر ترک دیوار گچی

سرویس خواب بالسا

سوال: به تازگی دیوار مجاور حمام خانه ما چند ترک بزرگ برداشته است چه طور می تونیم این ترک ها را رفع کنیم. لطفا راهنمایی کنید.
پاسخ: برای رفع ترک روی دیوار ابتدا باید علت ترک را پیدا کنید، این ترک ها می تواند بر اثر ترکیدن لوله آب، رطوبیت بیش از حد محیط و یا رنگ آمیزی سریع دیوار پس از گچ کاری ایجاد شوند، پس به منظور جلوگیری از تکرار این روند بهتر ابتدا عامل ترک را بشناسید و سریع تر آن را برطرف کنید. برای پوشاندن ترک روی دیوار ابتدا با یک کاردک و یا وسایل این چنینی ترک موجود را کمی عمیق کنید تا ترمیم ترک دیوار گچی برایتان راحت شود، سپس برای آنکه ترمیم تمیزتری داشته باشید به کمک یک دستمال گرد و خاک های موجود در اطراف ترک را از بین ببرید، در مرحله بعد روی ترک را با توری فایبر گلاس چسبنده بپوشانید، سپس روی آن را با ملات بپوشانید، بعد از خشک شدن ملات با یک سنباده نسبتا سخت روی آن را بکشید تا قسمت های اضافی ملات از بین برود و سطح دیوارتان صاف شود، حالا پس از خشک شدن ملات می توانید روی آن را دوباره رنگ بزنید تا هم رنگ دیوارهایتان شود و ترک ها به راحتی برطرف شود. روش ارائه شده تنها یکی از روش های ترمیم ترک دیوار گچی است برای آشنایی با روش های دیگر می توانید به مطلب از ترک های روی دیوار خلاص شوید، ۵ راه حل ساده در چیدانه رجوع کنید.

از این اینکه بهترین لحظات زندگی تان را با ما شریک می شوید از شما سپاسگذاریم.
 اگر شما هم تمایل دارید تا در مطالب “از میان تصاویر شما" با ما همکاری کنید و دکوراسیون زیبای خودتان را با همراهان چیدانه به اشتراک بگذارید کافی است با ما از طریق شماره تلگرام ۰۹۰۳۵۵۰۱۴۸ در ارتباط باشید. 

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه