Chidaneh.com placeholder image

پرده بلند برای پنجره های کوتاه، امکان پذیره؟

به قلم: تحریریه چیدانه

از ما بپرسید: پرده ها به عنوان یکی از اصلی ترین جزییات دکوراسیون داخلی منزل به شمار می روند که می توانند به سادگی با طرح، رنگ و جنس خود به فضای دکوراسیون داخلی شما شخصیت ببخشند، اما آنچه که در رابطه با انتخاب پرده ها بیش از بیش اهمیت دارد تناسب ابعاد پنجره و پرده ها است؛ به همین منظور در این مطلب می خواهیم پاسخ سوال یکی از همراهان چیدانه در رابطه با استفاده از پرده بلند برای پنجره های کوتاه را با شما در میان بگذاریم، شاید این سوال دغدغه شما عزیزان هم باشد، پس با ما همراه باشید. 

سینا عزیزی
دکوراسیون نشیمن سفید و سیاه
سینا عزیزی

chidaneh ad banner

تهران دیزاین سنتر
دکوراسیون آبی پذیرایی
تهران دیزاین سنتر

سوال: پنجره های پذیرایی من بسیار کوچک است و در ارتفاع زیادی از زمین قرار گرفته اند. به نظر شما برای تزیین پنجره های کوچک و کوتاه خانه از چه مدل پرده ای استفاده کنم پرده بلند یا کوتاه لطفا راهنماییم کنید.
پاسخ: به طور کلی بهتر است برای فضای نشیمن از پرده های بلند تا حدی که کمی روی زمین قرار بگیرند استفاده شود، چراکه حالت رسمی تری به فضای نشیمن شما می بخشند مگر آنکه سبک دکوراسیون شما کاملا مدرن باشد و یا عناصری مانند رادیاتور زیر پنجره مانع از انتخاب پرده بلند برای منزلتان شود که در این صورت می توانید از مدل های خاص و ترکیبی مثل ترکیب پرده بلند و کوتاه برای دکوراسیون منزل خود استفاده نمایید که جلوه مطلوب را در فضای خانه شما ایجاد نماید. 

در چیدانه بیشتر بخوانید:
کدام پنجره، کدام پرده؟ 
پرده پذیرایی، برای پنجره های کوچک چه انتخابی کنم؟
۷ نکته برای انتخاب و خرید پرده در دکوراسیون منزل
پرده پذیرایی کوتاه در دکوراسیون منزل، امکان پذیره؟

پرده پذیرایی بلند

 با توجه به تعاریف شما از فضای منزلتان مشخص است که سقف خانه شما به نسبت کوتاه است؛ بنابراین بهترین انتخاب در دکوراسیون منزل شما پرده بلند برای پنجره های کوتاه است که بهتر است حتما برای نصب آن چوب پرده را مماس با قرنیز سقف نصب نمایید و از پرده هایی با رنگ روشن استفاده کنید تا فضای منزلتان بزرگ تر و دلبازتر به چشم بیاید. مطلب نصب پرده، ۶ ناگفته برای دکوراسیون چشمگیرتر! می تواند اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار دهد.

برای هر سبک از دکوراسیون منزل مدل های مختلف پرده و تزیینات پارچه ای وجود دارد که هر کدام از آنها مناسب فضاهای گوناگون است. پرده اطلس پاسداران در زمینه انتخاب پرده مناسب در دکوراسیون منزلتان می تواند به شما کمک نماید. 

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه